[XP] Vreemd geluid op in/output van geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 09:40
Beste mede tweakers,

Momenteel ben ik hard aan het werk maar kon een gaatje vinden om met jullie een raadsel te delen, ik snap er namelijk helemaal niets van.

Het verhaal begon een uur geleden toen ik een muziekje wilde luisteren.
Ik plugde mijn hoofdtelefoon in en wilde winamp opstarten toen ik opmerkte dat er al geluid uit mijn speakers kwam.
Dit vond ik erg raar, er stond immers niets open wat geluid af kon spelen (denk aan media spelers of web browsers).

Ik heb toen systimatisch all mijn applicaties gesloten; outlook, word, change management tool,.. totdat ik op het punt kwam dat er geen enkele applicatie meer actief was.
Maar mijn hoofdtelefoon produceerde nog gewoon geluid, wazig geluid.

De taskmanager liet ook niets zien, geen actieve processen of applicaties.
Ik denk, start soundrecorder op, kijken of ik wat merk, en waarempel, die begint het zelfde geluidje op te nemen.

Ik ben elk stekkertje en snoertje nagegaan, uitgeplugged en opnieuw ingeplugged, zonder resultaat, het geluid bleef aanwezig. Als laatse, bijna wanhopige daad, verbrak in de netwerkverbinding (fysiek).

En hoe is het mogelijk, het geluid stopte.
Nu heb ik veel rare dingen meegemaakt, maar dit was voor mij de eerste keer, dus als iemand serieus idee heeft wat dit gedrag verklaart, aub deel dit met me.

Het geluidsfragment kan je hier neerladen.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

WTF is dat voor een raar fragment? Lijkt net of je iemand hoort schreeuwen/huilen en ik hoor ook een stem...... Erg vaag.

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18
vaag geluid :S het spookt daar

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Idd, heel vreemd lijkt op geschreeuw zoals gezegd. Staat er misschien een mic aan of kun je bronnen bij geluidsberheer dichtgooien zodat alleen hoofd en wave volume overblijven voor Winamp. Misschien in safemode heb je het dan ook?

verdwaalde ict'er op elektro!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 09:40
idd een spooky geluid, dacht ook stemmen te herkennen, maar achteraf gezien denk ik dat dat je hersenen zijn die er iets bruikbaars van proberen te maken.

Ik kan het effect niet meer reproduceren.
Ik werk in de ICT en ben niet onhandig met soft/hardware en weet zeker dat er geen applicatie actief was. Een microfoon is/was niet aangesloten en stond zoiezo gemuted.

Het enige wat ik bedenken is een soort van statische spanning via de netwerk kabel? I
k geloof niet in spoken dus ik probeer een wat rationelere verklaring te vinden.

Ideeen zijn dus welkom!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Simkin schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:59:
idd een spooky geluid, dacht ook stemmen te herkennen, maar achteraf gezien denk ik dat dat je hersenen zijn die er iets bruikbaars van proberen te maken.

Ik kan het effect niet meer reproduceren.
Ik werk in de ICT en ben niet onhandig met soft/hardware en weet zeker dat er geen applicatie actief was. Een microfoon is/was niet aangesloten en stond zoiezo gemuted.

Het enige wat ik bedenken is een soort van statische spanning via de netwerk kabel? I
k geloof niet in spoken dus ik probeer een wat rationelere verklaring te vinden.

Ideeen zijn dus welkom!
Staat er een andere pc in de buurt? Zo ja, heeft die hetzelfde? de computer misschien even in een "andere ruimte" zetten of het daar ook is. is er een mogelijkheid van statische elektricieit, ofwel heb je daar wel eens last van?

verdwaalde ict'er op elektro!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

ik heb het nu ook

het is een of andere vage reclame meuk ding uit msn
:S

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Pagina: 1