Sony Vaio Notebook (VGNFE11S)

Pagina: 1
Acties:

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,
ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen.
Nu, geef ik niet graag veel geld uit aan iets waar ik later spijt van zou krijgen.
Mijn voorkeur gaat naar volgende Sony Vaio:
Sony Vaio VGN-FE11S

Ik zou hem voornamelijk gebruiken voor:
- Fotobewerking (Photoshop)
- Vectoriële programma's (Illustrator)
- 3D modeling (Cinema 4D)
- Algemeen programmeren (Java, C++, ..)
- Webdesign

Nu ik game niet en heb geen kennis van grafische kaarten etc...
Wat is er mogelijk met deze grafische kaart ?
Iemand die ervaring heeft met Vaio's ?

Of zou ik eerder voor een MacBook pro gaan ?

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 18:44
Ik ben nu ongeveer 2 maanden een trotse bezitter van een VGN-A517B, dus helaas niet dezelfde als degene die jij op 't oog hebt. Wat betreft de kwaliteit van het overall pakketje ben ik zeer tevreden; het is wel een ietwat zware laptop, maar heeft wel de specs die ik zocht voor ongeveer hetzelfde werk/hobby wat jij doet; developen.

Het enige nadeel van 'mijn' laptop was 't geheugen, maar dat heb ik opgelost met een reepje van 1 gig geheugen :). Ik hoor wel veel mensen vragen hoe dat nou is; zo'n X-Black scherm. In mijn ogen anders dan een gemiddeld TFT/laptop scherm; het is helderder maar het kan als nadeel gezien worden; als het zeer licht is kan het reflecteren. Pijn aan je ogen krijg je er niet van, dus dat is dan wel weer een voordeel. Wat ik je wel aan kan raden; zoek 's een keer een winkel op die Sony Vaio laptops verkoopt en ook demo-modellen uit heeft staan; het is natuurlijk niet zomaar een aankoop en het scherm is toch compleet anders dan dat van een HP/Asus/Toshiba laptopje. Voor hetzelfde geld vind je 't niks, en dan zit je met je laptopje :).

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11
Kijk eens rond in dit topic: Sony Vaio FE11M
Het verschil tussen de FE11M en FE11S is nihil te noemen ;)

• jverdeyen
Nou momenteel bezit ik een IBM (res = 1600x1200), en de helderheid is echt niet te vergelijken met een VAIO, kheb de schermen al gezien van de FS reeks, en kvind het subliem. Dus ik denk niet dat daar een probleem zal zitten bij men keuze. Maar het ontbreken van DVI, Serial Port, Parallele poort ...

• Nimrod
  • Laatst online: 02-01 16:50

Nimrod

King in the land of Shinar

uit eigen interesse: welk type ibmscherm heb je dan? een uxga active matrix? of een ander? wat die pporten betreft: randapparatuur vervangen :). of het dockstation bijkopen.

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Verwijderd

het is mijn derde laptop en zeker weten de beste, hier krijg je zeker weten geen spijt van. en de dualcore is ideaal voor jou toepassingen.

Verwijderd

ik zat ook over deze laptop te denken, maar der zit een 4200rpm HDD in.
(in de FE11M zit een 5400rpm)
zorgt dat niet voor (merkbaar) mindere performances?

Verwijderd

Ik zit ook te denken deze laptop te halen, ik twijfel alleen over de videokaart:

Ik twijfel nog tussen deze en de asus a6ja, vooral omdat die een x1600 heeft. Is de x1600 veel sneller dan de geforce go 7400, en valt er uberhaubt wel een beetje te gamen met de FE11S?? Ik ben een beetje een leek op het gebied van videokaarten, met welke PC videokaart is de go 7400 te vergelijken?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023

• jverdeyen
Nimrod schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:50:
uit eigen interesse: welk type ibmscherm heb je dan? een uxga active matrix? of een ander? wat die pporten betreft: randapparatuur vervangen :). of het dockstation bijkopen.
jep uxga active matrix, helderheid is wel heel wat minder dan de vaio die ik zien staan heb :) maar je hebt wel massas space

Verwijderd

Heeft er iemand een überhaupt t een FE11S weten te bemachtigen?? Ik wacht namelijk al meer dan een week op die van mij en de leverancier weet nog steeds niet precies wanneer hij de laptop binnen krijgt. Terwijl mij was verteld dat het 2-5 werkdagen zou duren.

Dus ik dacht nou dan cancel ik de order en bestel ik hem ergens anders. Maarja dan moet ik eerst iemand vinden die hem wel binnnen een normale tijd levert. Bijna alle online verkopers hebben een levertijd van 2 weken, alleen computerpirates heeft hem eerder, maar daar moet je €85,- exclusief btw voor de pixel garantie betalen.

Iemand een tip waar ik hem zou kunnen krijgen binnen 3 dagen ofzo??

Verwijderd

Hmm, je zou http://www.encyshop.nl of http://www.laptops4u.nl eens kunnen contacten over hun levertijden.

• jverdeyen
heb hem nu ;) aardig lekker ding!

Verwijderd

yess hij is er. Ik heb de order gecanceld bij laptops4u en ben hem vandaag gaan ophalen bij computerpirates. Het duurde me gewoon te lang. Ik belde laptops4u vandaag nog, ze zeiden dat ze nog steeds niet wisten wanneer ze hem binnen kregen.

Als mensen iets erover willen weten zal ik later wel ff een kleine review posten, maar nu ff lekker spelen.

• jverdeyen
in belgie is hij al te vinden in fnac, mediamarkt etc...
echt lekker ding, lekker snel etc, scherm is gewoon subliem
Pagina: 1