IR-Remote van TV-Tuner gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Ik heb een asus-kaartje met de SAA7131E chip van Philips. Deze kaart heeft een IR-reciever en een afstandsbediening. Ik heb alleen geen software voor dit kaartje. Alle toetsen werken als toetsen van eht toetsenbord, dus met macro capture krijg ik gewone toetsenbord-toetsen te zien (bv F9 of NUM2 of ENTER) De drivers zijn goed geïnstalleerd, maar ik neem aan dat er toch een programma moet zijn wat de remote control afhandelt?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op http://lirc.sourceforge.net/remotes/ vind je een lijst met alle door LIRC gesupporte remotes. Wat moet ik daarmee zul je zeggen - welnu, door je AB te vergelijken met de plaatjes die daar op staan, kun je er achter komen welke remote je precies hebt; vaak zijn dit OEM remotes en kun je de drivers van de originele fabrikant gebruiken.
Onder ASUS zie ik niks staan overigens; wellicht dat je onder Avermedia meer succes hebt. Ik heb zelf een medion TV kaart en die AB kon ik terugtraceren tot een oude Avermedia RC.
Vanuit de fabrikant kun je dan weer verder zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DJFliX
Gebruikt lirc geen com-poort IR-reciever? want ik krijg de indruk dat deze tv-kaart niet fungeert als extra com-poort :( Of heb ik plug-ins nodig?

De afstandsbediening moet ik dmv een 2,5 mm jackplug op de TV-kaart aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door DJFliX op 17-02-2006 16:55 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:02
Gebruik je windows of Linux :?
Want LIRC is voor zover ik weet alleen voor Linux. Er is wel een Windows versie (WinLIRC) maar voor zover ik weet is die al > 2 jaar niet bijgewerkt ;(

let the past be the past.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik had daar een tijd terug het freeware programma Girder voor, voor mijn Pinnacle PCTV Pro afstandsbediening.

Alleen kostte me het instellen van de toetsen meer tijd dan dat ik die remote ook daadwerkelijk gebruikte. Er is altijd wel iets wat je vergeet waardoor je alsnog op moet staan en naar de PC loopt, kan je daar net zo goed blijven zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Pervert op 17-02-2006 18:35 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DJFliX
Ik gebruik windows xp, en k heb dus idd winlirc gebruikt. Ik kreeg er RemoteContolAppl.exe bij, en die vertaalt het remote-signaal naar een toetsaanslag à la toetsenbord... maar het bestand is 60 kb groot, en heeft geen aanpassingsmogelijkheden =(

Pagina: 1