[WinXP] Zonder router inbellen op PPTP

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 12:09
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home (:'( ) met daarachter een Draytek Vigor 2200e.
De Speedtouch home heeft VPI 8 VCI 48 geforward naar de router. (PPP_RELAY)
De modem heeft het ip 10.0.0.138. de router het ip 10.0.0.150.

In de router staat ingesteld dat deze een verbinding moet maken via PPTP, PPTP server 10.0.0.138,
PAP or CHAP als authenticatie, naam en code er in, en het draait. Zodra de router inbelt krijgt mijn router dus ook mijn externe ip te zien bij online status, en ik heb internet op de pc's die er achter hangen \o/.

Omdat de laatste maand ofzo mijn internetverbinding enorm sloom is geworden, met random disconnects en bijna geen upload, wil ik in het proces van elimineren de router er even tussenuit trappen en direct vanuit mijn WinXP Pro SP2 bak inbellen op Planet.

Ik krijg dit echter niet aan de gang. Als ik een verbinding maak voor PPPoE (Dus de voorganger als het ware van PPTP) kan ik niet connecten. PPTP is geen optie in Windows, voor zover ik kan zien.
Ik probeer te googleen, maar mijn internet is atm zo sloom dat ik al moeite heb op deze pagina te komen.

Dus vergeef me deze ene keer mijn lack aan Google inzet, en help mij even uit de brand ;)

/edit

Ik probeer dus wel te googlen, maar het lukt niet echt atm.

/edit 2

Crap, nu liep het even iets beter, kan ik alsnog niks vinden op Google...
Ik heb overigens internet van Planet.

[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-02-2006 15:23 ]

There is no replacement for displacement!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Ueh dat modem dat je hebt, is dat niet gewoon een router? Het 10.0.0.138 adres is een IP-adres uit de private range en wordt normaliter alleen gebruikt voor routers. Ik kan me niet voorstellen dat je nic met het 10.0.0.138 adres rechtstreeks aan het Internet hangt.

• _eXistenZ_
Het is officieel een modem router, maar ik heb er al eens wat aan gedaan om alles zo minimaal mogelijk te maken. Nu is de modemrouter niet meer dan een doorgeefluik en de Draytek neem alles over. Maar als de draytrek kan inbellen en mij van internet kan voorzien, kan ik het ook vanaf mijn pc faken lijkt mij?

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-02-2006 15:32 ]

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Als je internet traag is denk ik eerder dat 1 van je pc's geïnfecteerd is met de nodige spyware en dergelijke. Niet meteen het disfunctioneren van de hardware. Download op elke pc iig even Stinger van Mcafee en loop alle firewalls en dergelijke even na,... (uitzonderingen)

Verder kun je met PLanet contact opnemen over het instellen van je verbinding. www.planet.nl ?

Irrelevant by default - rm -rf /

• _eXistenZ_
Ik ben inmiddels wel zover dat het aan de hardware ligt.
Alle 3 de pc's waarvan 2 vorige week geimaged hebben er last van.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
eXistenZ_NL schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:08:
Ik ben inmiddels wel zover dat het aan de hardware ligt.
Alle 3 de pc's waarvan 2 vorige week geimaged hebben er last van.
Ueh, misschien eens je Image checken of anders een clean install proberen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 19:01
eXistenZ_NL schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:17:
PPTP is geen optie in Windows, voor zover ik kan zien.
PPTP is één van de twee mogelijkheden voor een VPN in XP...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36

Salandur

Software Engineer

je hebt toch gewoon een installatiehandleiding en cd gekregen van planet :? haal die eens uit het stof

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer dit eens.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/alcatel/ethernet/kpnadsl/windowsxp/configureren.html

Bij xs4all kon je een nieuw modem krijgen als je je abbonement met een jaar verlengde, ben je van dat oude ding af, misschien heeft planet ook wel zoiets.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 16:17 ]

Verwijderd

Je kunt gewoon f je home install wizard gebruiken om dit te configureren die is te vinden op
http://www.kpnadsl.com/support
Er van uitgaande dat je zo'n oude ST home hebt denk ik dat je deze 'wizard' :) mag runnen:

http://www.kpnadsl.com/support/downloads/Homewizard.zip

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:16:
Probeer dit eens.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/alcatel/ethernet/kpnadsl/windowsxp/configureren.html

Bij xs4all kon je een nieuw modem krijgen als je je abbonement met een jaar verlengde, ben je van dat oude ding af, misschien heeft planet ook wel zoiets.
CHAP mag overigens ook aangevinkt zijn.

Planet heeft een zelfde actie. Als je met twee jaar verlengt krijg je zelfs een draadloos modem.

Verwijderd

Mooie zijn die modem acties... want als je besluit alsnog een modemloospakket te nemen bij je verlenging, dan krijg je wel die modemkorting gestort, en wordt er geen gefactureerd, zodoende dat je feitelijk alsnog zelf die modem betaald, want je had ook het geld dat ie waard is kunnen hebben.

• Tropos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:26:
Mooie zijn die modem acties... want als je besluit alsnog een modemloospakket te nemen bij je verlenging, dan krijg je wel die modemkorting gestort, en wordt er geen gefactureerd, zodoende dat je feitelijk alsnog zelf die modem betaald, want je had ook het geld dat ie waard is kunnen hebben.
Hmm, hoe / waar kan jij dan bij Planet / XS4ALL aangeven dat je je abbo met een jaar wilt verlengen en graag 79 euro wilt cashen?

Verwijderd

Wanneer de provider er voor kiest je een gratis modem te leveren via KPN dan wordt er een upgrade order naar de kpn gestuurd, in de meeste van dit soort gevallen met gewoon het zelfde snelheidsprofiel erin, er is een nieuwe contractsduur van toepassing, en er wordt een modem bij deze order geleverd, de modem komt op je telefoonrekening, eenmaal ontvangen, kun je dit modem via kpn retourneren, de op de telefoonnota voorgekomen modemkost worden dan gecrediteerd en de ISP in kwestie zal alsnog het bedrag van de modem op je rekening storten om de kosten op de telefoonrekening te vereffenen.

• _eXistenZ_
Iig, Nu heb ik de zaak draaiende op de manier waarop het bedoeld is.
internet - modemrouter -- pc met 10.0.0.x ipadres.
Ik bel dus ook in met een PPTP verbinding vanaf mijn pc.

Nu blijkt dus dat de zaak nog steeds sloom is.
Als ik de modem uitzet, en na 10 minuten aan, is mijn verbinding snel.
Zodra ik dan een groot bestand download, is de verbinding weer sloom.
Daarna blijft de verbinding ook sloom.

Ziet er voor mij uit alsof het oude modempje de 6mbit niet aan kan, en steeds disconnect en hapert.

Mogelijke oplossingen zijn dus:

Modem op de kop tikken die 6Mbit wel goed aan kan.
- Nadeel is dat mijn 2200e na een internet upgrade de downstream niet meer kan bijhouden. (>6mbit)

Router + modem verkopen, en een Vigor 2500 kopen.
- Voordeel: Alles in 1 oplossing, geen gekloot meer met modems tweaken tot doorgeefluik
- Nadeel 1: Nog steeds niet sneller dan die 6mbit voor zover ik weet.
- Nadeel 2: Niet echt goedkoop. (120 euro ofzo) Niet dat dit een probleem is, maar als het goedkoper kan is het altijd mooi mee genomen.

Router + modem verkopen, om het even wat voor merk ADSL 2 modemrouter kopen.
- Voordeel 1: Deze gaan tot 24 Mbit downstream, dus voorlopig kan Planet dan nog upgraden
- Voordeel 2: Alles in 1 oplossing, geen gekloot met modems meer dus.
- Voordeel 3: Ik zag voor 50 euro al een US Robotics ADSL2+ modemrouter staan
- Nadeel: Ik ben niet bekend met deze routers, misschien vind ik ze helemaal niet fijn werken.

Andere oplossing:
- Voordeel: Dit zou dan een oplossing van een van jullie zijn, super leete oplossing dus
- Nadeel: Geeneen voor zover ik kan zien...

• Tropos
  • Niet online
Die SThome moet de 6 Mbit makkelijk halen. Als je zeker weet dat het probleem niet op je pc zit, zou je nog eens kunnen proberen de NIC op 10Mbit/half duplex te zetten en de afstand ISRA - modem zo kort mogelijk ( < 1 mtr) te maken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 19:01
eXistenZ_NL schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:08:
Iig, Nu heb ik de zaak draaiende op de manier waarop het bedoeld is.
internet - modemrouter -- pc met 10.0.0.x ipadres.
Ik bel dus ook in met een PPTP verbinding vanaf mijn pc.

Nu blijkt dus dat de zaak nog steeds sloom is.
Als ik de modem uitzet, en na 10 minuten aan, is mijn verbinding snel.
Zodra ik dan een groot bestand download, is de verbinding weer sloom.
Hoe download je dat grote bestand ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• _eXistenZ_
Die afstand maakt niet uit, het draait al 2,5 jaar zo, en is sinds pas rot beginnen te lopen.

Ik downloadde Trackmania Nations, via HTTP.

• _eXistenZ_
Het probleem is de wereld nog niet uit, maar omdat ik weet dat het aan de modem ligt, fix ik een Draytek Vigor 2800, en verkoop mijn 2200e. Zo kan ik tot 24 Mbit ADSL aan, en het is een Vigor ( _/-\o_ _/-\o_ ). Tevens heb ik nooit geen gezijk meer met braque modems die toch niet doen wat je wil.

Pagina: 1