Toon posts:

Nieuw systeem....OK?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben bezig een nieuwe pc te zoeken. Ik zal deze vooral gebruiken voor internet, MS Office, foto's bewerken (beperkt), mp3's, films en mischien af en toe een game. Vaak meerdere van de voorgaande applicaties tegelijk.

Graag heb ik een systeem waar ik ook in de toekomst nog even vooruit kan (ook Windows Vista). Tot nu toe ben ikzelf tot het onderstaande gekomen. Graag jullie mening over het geheel en eventueel betere opties (voor zelfde geld). Totaal kost nu €1666,- en dat vind ik ook echt de max.

Alvast bedankt

- Acer TFT Monitor AL1916As 19" (zilver/zwart) € 264.50
- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz HT 2MB S939 Box € 488.50
- Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI, RAID, 2xGLAN € 157.00
- Club3D Videokaart PCI-e GeForce 6800GS 256MB GDDR3 DVI/HDTV € 203.00
- Corsair 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX € 242.50
- Logitech Speakerset X-530 5.1 € 62.00
- Logitech Internet Pro Keyboard OEM (zwart) € 13.50
- NEC DVD-/+RW ND-3551A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart) € 45.50
- Sony Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart) € 8.70
- Sweex Midi Tower Voyager Display ATX 400W (zwart) € 48.50
- Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500KS € 102.00

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
Niks op aan te merken voor wat je wil, op één ding na: de Sweex kast. Sweex kasten zijn crap, Sweex voedingen zijn crap. Ik zou iets meer uitrekken voor een wat betere kast en een A-merk voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 17-02-2006 14:36 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

als je hem alleen gebruikt voor huis-tuin- en keukengebruik, dan zou ik nu een systeem van 600-800 euro kopen, en over een jaar, als de prijzen weer gedaald zijn, gewoon een nieuwe kopen met vista

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Is een net systeem, maar voor 'af en toe een game' vind ik het lichtelijk overdreven.

Bijvoorbeeld €160 voor een SLI moederbord, terwijl je waarschijnlijk niet eens gebruik gaat maken van 2 videokaarten, kan je beter wat geld besparen en gaan voor een Asus A8N-E voor iets van €90.

En ook die processor vind ik een beetje teveel van het goede. Een X2 4200+ kost €110 (!) minder en zoveel slomer is die niet. En dan nog je geheugen, Corsair is heel leuk spul en CL2 is natuurlijk ook lekker, maar dat kost je wel bijna €100 meer dan wanneer je voor CL3 geheugen gaat van bijvoorbeeld Dane-Elec of Kingston.

Als laatste nog de voeding, Sweex is zeker niet aan te raden, misschien dáár wel iets meer aan uitgeven ;)

Samengevat zou ik wat geld besparen op het moederbord, de CPU en het geheugen (kan je in totaal bijna €300 op besparen zonder drastisch slomer uit te komen) en een betere voeding nemen.

The devil is in the details.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Vervang die x2 4400 maar door een x2 3800, scheelt alweer 190 euro. Gezien wat je met de pc doet is een x2 3800 meer dan voldoende.

Vervang de Sweex kast door een Antec Sonata II, is lekker stil en heeft een voeding die zeker goed genoeg is voor je systeem. De Sonata II is 60 euro duurder.

Zou je als je langer met de pc wilt gaan doen niet voor een beter TFT scherm kijken? Kijk bijvoorbeeld naar een scherm dat goed is in de weergave van films.

Twee x 1GB geheugen is op dit moment nog overbodig, gezien wat je met je systeem wilt gaan doen. Je kan beter nu 2x512 MB kopen en dit later wanneer 2x1GB goedkoper is geworden nog een keer vervangen. Kies bijvoorbeeld voor Corsair value select 2x512MB cas 2,5 voor 88 euro. Dit scheelt weer 160 euro.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
SJ_online schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:45:
Twee x 1GB geheugen is op dit moment nog overbodig, gezien wat je met je systeem wilt gaan doen. Je kan beter nu 2x512 MB kopen en dit later wanneer 2x1GB goedkoper is geworden nog een keer vervangen. Kies bijvoorbeeld voor Corsair value select 2x512MB cas 2,5 voor 88 euro. Dit scheelt weer 160 euro.
Met spellen en zeker met photoshoppen is 2 GB helemaal geen overbodige luxe, dus dat zou ik zeker niet afraden.

The devil is in the details.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Zoals hierboven: GEEN Sweex kast nemen + voeding. Dan zien we je als je het gekocht hebt weer terug in "Ik heb een instabiel systeem en ik geloof niet dat het door mijn crappievoeding komt ;) "

Zoals ook al gezegt: bespaar op de processor! voor wat je wil gaan doen heb je geen dualcore nodig. En kom je met een 3500+ niet slecht voor de dag.
Ook zou je voor een goedkoper (hoeft niet slechter te zijn) moederbord kunnen gaan. Zitten nu dingen op die je niet gebruikt (RAID, SLI).

Voor het geld waar je daarop bespaard kan je een goede kast en een kwaliteitsvoeding kopen. Én een muis (lijkt me ook wel handig ;))

Verwijderd

En met 64-bit vista zou ik 2GB zeker aanraden ;) En een betere voeding idd!!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Idd, die kast + voeding kan je weghalen. Dat is echt rommel. Kijk voor Antec oid.
Verder slaat die videokaart niet echt ergens op als je af en toe een game speelt. Maar ik weet niet wat je speelt + welke resolutie. Die kan wel blijven.
Dat moederbord kan zoiezo weg. Je zal nooit SLI draaien als je af en toe een game speelt. Kies dus een A8N-E oid.
Vergeet de voeding niet. Dit is heel belangrijk onderdeel. Minimaal 400 watt zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Is de Asus A8R-MVP ook een goede optie? Heb nl gelezen dat het geluid van de A8N-E nogal tegenvalt... en deze heeft bovendien geen firewire (misschien ga ik die ooit gebruiken)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Theo

moederbord

haal ajb die sweex troep weg, deze zooi is echt niet pcwaardig, het is de slechste troep die je maar kan vinden dat gegarandeerd voor problemen gaat zorgen en al je hardware sloop als deze het begeeft. Een normalen A-merk voeding sloopt niet je hele pc als deze stuk gaat, de kans dat deze stuk gaat is ook veel kleiner.
Bovendien staat wel op de voeding dat hij 400 watt is, maar dat is het maximale tijdelijke vermogen, een vermogen van 300 watt continu is redelijker. En 300 watt is echt veel te weinig voor jouw systeem.
Een sweex kast zou eventueel nog kunnen als je er nooit aanzit en het niet erg vind dat alles meeratelt en resoneert, maar een voeding van sweex, doe dat alsjeblieft niet, je verne#kt echt je hele systeem ermee!

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
mensen heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Als behuizing ga ik nu de Antec Sonata II bestellen en het mobo wordt een Asus A8R-MVP.

Bovendien wordt het 19'' scherm een 17'' (vond het toch een beetje groot en voor hetzelfde geld misschien net iets betere kwaliteit)....nog suggesties?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Als scherm zou je ook een Benq FP91G ( met DVI ) kunnen overwegen voor € 245,00
En als kast een Antec SLK3000B voor € 38,00 met een TAGAN 380 Watt voeding voor € 53,40. Dan heb je een goed kast met een merk voeding voor € 81,40 samen. En een 19" TFT met 12 ms en DVI voor maar € 245,00.

Verwijderd

iid ik schok ook van de kast
sweex.
eigenlijk niks van sweex is goed, maar zeker de kasten niet, is gewoon een koektrommel.
kijk maar is op deze pagina, en zoek een mooie coolermaster uit:)
http://www.h-essers.nl/coolermaster.html

Verwijderd

Topicstarter
Vinden jullie de SyncMaster 730 BF een goede keus voor een 17'' scherm....ipv bovenstaande 19'' (lijkt mij toch een beetje te groot voor mij)

Verwijderd

Neem anders deze Mirai: 19' breedbeeld: dan ben je klaar voor de sidebar van Vista. Ideaal voor films en ruimte genoeg voor je menu's en foto in photoshop.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:52:
Vinden jullie de SyncMaster 730 BF een goede keus voor een 17'' scherm....ipv bovenstaande 19'' (lijkt mij toch een beetje te groot voor mij)
dat vind ik een heel mooi scherm zo ver ik hem gezien heb :)
verder had ik wel voor 2gig ram gegaan maar een X2 3800+ en een goei kast bijv. Coolermaster Centurion 5 (erg mooit ding) + goede voeding, Tagan heeft erg goede prijs/kwaliteit :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1