Toon posts:

[win2003] PHP Sessie lopen vol in TEMP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het volgende probleem op een webserver.
Windows 2003, II6, SQL 2000

Sinds kort draaien we PHP en hebben daar een probleempje.
In de c:\Windows\Temp kommen allemaal bestandjes te staan genaamd sess_3f3ab3d03a4abd8259932f93ceb1185a.

Wanneer er na 2 a 3 dagen meer dan 18000 van dit soort bestanden in staan loopt php-cgi.exe vast.
Ook komt dan de CPU op 100% te draaien, en staan er oneindig veel PHP-CGI.exe taken open in de Task Manager. Normaal staat er maar 1 php-cgi.exe taak open, en draait de CPU normaal.

Wat kan ik er aan doen dat deze files niet allemaal worden opgeslagen \ vollopen?
Wat kan ik er aan doen dat er niet tientallen taken van php geopend worden?

De programeur van de php sessies zegt alles goed te sluiten etc!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55

aex351

I am the one

Waarschijnlijk een misconfiguratie, even je config doorlopen dus.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Het goed sluiten van de sessies in PHP heeft daar niets mee te maken. Het heeft waarschijnlijk te maken dat de maximum sessie tijd van de PHP-sessies te groot is, of op oneiding staat, dus controleer eerst dat eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morax op 17-02-2006 14:29 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
In de php.ini staat de lifetim op 1440 seconden en expires na 180 minuten. Dat is gewoon standard.

Ik denk dat de programeur dan toch zelf zijn sessies te lang open laat staan in een script?
Kan dat?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:41:
In de php.ini staat de lifetim op 1440 seconden en expires na 180 minuten. Dat is gewoon standard.

Ik denk dat de programeur dan toch zelf zijn sessies te lang open laat staan in een script?
Kan dat?
Zlef PHP-gebruiker zijnde kan ik je vertellen dat PHP-sessies dus standaard open blijven staan, totdat de limiet voor die sessie bereikt is. Standaard staat deze op 20 minuten, en na die tijd is je sessie gewoon verlopen en dus weg.
Bij jullie dus niet ;)

Edit:
Welke versie van PHP draai je? Ik vond dit namelijk net op de site van PHP:
Note: If you are using the default file-based session handler, your filesystem must keep track of access times (atime). Windows FAT does not so you will have to come up with another way to handle garbage collecting your session if you are stuck with a FAT filesystem or any other filesystem where atime tracking is not available. Since PHP 4.2.3 it has used mtime (modified date) instead of atime. So, you won't have problems with filesystems where atime tracking is not available.

[ Voor 35% gewijzigd door Morax op 17-02-2006 14:51 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken versie 5.0.5
Pagina: 1