Toon posts:

Laptop voor dvd's kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een laptop voor normaal gebruik (internetten, downloaden, beetje gamen) en ook een beetje Photoshop. Echter, er bestaan honderden van die laptops. Ik heb wel een beetje gezocht, maar je komt dan op zoveel laptops uit.

Ik ben vaak op reis, en dan wil ik met m'n vrienden wel eens een dvd'tje kijken (en luisteren)

Mijn eisen zijn:
15,4", géén 17", dat is mij te lomp (en valt ook niet binnen mijn budget)
1024MB RAM
Minimaal 128MB videogeheugen (dus niet shared)
+die standaard dingen uiteraard

Daarnaast, wat je nergens in de specificaties terug vindt:

een goed scherm (met liefst grote inkijkhoek)
en goede geluidsboxen (ja, ik weet dat het met een laptop nooit topkwaliteit zal zijn)

EDIT: wat ook niet onbelangrijk is, is natuurlijk de accuduur, liefst toch wel 3 uur, of hoger als dat kan.

Budget +/- 1100 euro, mag iets duurder als je er echts iets goeds voor krijgt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 14:05 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de Inspiron 6000 van Dell.
Deze heeft een 15.4" en valt samen te stellen zoals je hem zelf wilt hebben.
Heb zelf ook een laptop van Dell en vind de schermkwaliteit prima.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:12:
Kijk eens naar de Inspiron 6000 van Dell.
Deze heeft een 15.4" en valt samen te stellen zoals je hem zelf wilt hebben.
Heb zelf ook een laptop van Dell en vind de schermkwaliteit prima.
Was al bang dit antwoord te krijgen...

Heb al rondgekeken op die site, een Dell Inspiron 6000 met 128MB videokaart & 1024MB Ram kost 1099,- wat dus in principe in mijn budget past, maar wat ik mij nu afvraag, is hoe de boxen, en het scherm presteert

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Waarom per se geen shared memory. Ik hou ook niet van shared memory maar dvd kijken en internetten werkt dan normaal. Photoshop houdt van geheugen maar videogeheugen boeit niet zo erg. Dan hou je nog 896 mb ram over. Dat is ook genoeg voor deze zaken.

Van Dell laptops weet ik dat sommigen een ingebouwde subwoofer hebben, ook de inspiron 6000, toch kan en moet je niets verwachten van geluid uit een laptop.

Al steek je 10.000 euro in het ontwerp van laptop speakers.

1 er is geen klankast, dus geen goede weergave
2 de speakers zijn te klein

Het kan redelijk luid maar niet mooi.

[ Voor 78% gewijzigd door Pixal op 17-02-2006 15:10 ]

Verwijderd

Een Acer Aspire 5672. Ik dacht datie € 1200 was..

AS5672WLMi Intel® Core™ Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x512), 80GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer (tray), 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, 128MB ATI X1400, DVI, 1.3MP Camera, 5-in-1 card reader,

Link naar Acer site klik hier

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik raad je toch aan om er een setje speakers van 20 euro of zo bij te halen. Hoeven niet groot te zijn, maar de kwaliteit is beter dan welke notebook ook (ik had een compaq met JBL speakers, redelijke kwaliteit, maar toch te zacht, heb er dan ook geen prioriteit van gemaak). Als je per se met alleen je notebook wil kijken, kijk dan of de speakers van een bepaald merk zijn (HP gebruikt op sommige modellen Harman Kardon boxjes tegenwoordig).

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja en Toshiba had op een laptop laatst stickers met Virtual Surround en SRS WOW enzovoorts op de laptop geplakt.

Dat wil zeggen, er zat een filter bij geinstalleerd in Windows Media Player.

Die computer kon niet eens normaal een HD filmpje afspelen zonder te schokken. Zette je dat filter uit, wat niet eens goed klonk, liep het filmpje soepel.

Sommige zogenaamde vooruitangen brengen echt niets goeds, het enige wat ze dan kunnen is een reclame leus op de doos plakken.

Wat ik nu toevoeg aan de discussie??? Geen idee, moest het even van me afschrijven, excuses.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06
Zonder je in een keuze te helpen: Bestonden er niet van die volledig vlakke PC speakers? Die dus redelijk eenvoudig in een laptoptas passen? Misschien een beter idee dan de keuze van je laptop extreem te limiteren op een eigenlijk toch al bijna onvervulbare eis.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik raad je aan om een setje fijne oordopjes met een splittertje te kopen. Je kunt er dan wel slechts alleen of met 2 man naar kijken mja.

Voordelen:
1. vele malen beter geluid
2. je stoort niemand anders met je geluid (die is dan vooral in openbaar vervoer)

Nadelen:
1. je kunt er dus niet met zoveel tegelijk naar kijken
2. je hebt wat extra kabels

Maarja, met meerdere mensen naar een DVD op een notebook kijken is nooit fijn. Plus wat Pixal al zei, er is geen notebook met een goed degelijk geluid, zoals gezegd zou je wat draagbare speakers kunnen kopen.

Sorry als je dit spam vind :) maar misschien heb je er wat aan.

Nog succes met je keuze en je film etc

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:22:
[...]

Was al bang dit antwoord te krijgen...

Heb al rondgekeken op die site, een Dell Inspiron 6000 met 128MB videokaart & 1024MB Ram kost 1099,- wat dus in principe in mijn budget past, maar wat ik mij nu afvraag, is hoe de boxen, en het scherm presteert
Waarom was je bang dit antwoord te krijgen??

Ik vind zelf het geluid voldoen. Kijk persoonlijk vaak dvd op mijn Inspiron 510m en ik heb geen klachten. Mijn broer en vriend hebben ook allebei een Dell laptop en zijn voornamelijk erg positief over het scherm. Goede beeldkwaliteit.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:01:
Hallo,

Ik zoek een laptop voor normaal gebruik (internetten, downloaden, beetje gamen) en ook een beetje Photoshop. Echter, er bestaan honderden van die laptops. Ik heb wel een beetje gezocht, maar je komt dan op zoveel laptops uit.

Ik ben vaak op reis, en dan wil ik met m'n vrienden wel eens een dvd'tje kijken (en luisteren)

Mijn eisen zijn:
15,4", géén 17", dat is mij te lomp (en valt ook niet binnen mijn budget)
1024MB RAM
Minimaal 128MB videogeheugen (dus niet shared)
+die standaard dingen uiteraard

Daarnaast, wat je nergens in de specificaties terug vindt:

een goed scherm (met liefst grote inkijkhoek)
en goede geluidsboxen (ja, ik weet dat het met een laptop nooit topkwaliteit zal zijn)

EDIT: wat ook niet onbelangrijk is, is natuurlijk de accuduur, liefst toch wel 3 uur, of hoger als dat kan.

Budget +/- 1100 euro, mag iets duurder als je er echts iets goeds voor krijgt
Misschien is de Acer 5024 wat voor je ?

15.4" cristal bright scherm. ATI X700 128mb dedicated. en een krachtige 1.8ghz 64bit turion processor.

Ik heb zelf een Acer 5024 uitgebreid met 1024mb corsair geheugen en een audidgy 2 geluidskaart (PCMIAC). perfect om DVD's te kijken en een beetje te gamen, verder een erg complete laptop alles zit erop.

offtopic:
ik verkoop de mijne als je interesse hebt kan je hem voor 999 ! :Y) euro van me overnemen hij is bijna nieuw. (sucks dat je geen PM kan zenden op tweakers, vdpoort [@] gmail com

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Let er ook op dat je laptop stil is, een herriemaker is erg irritant als je een DVDtje aan het kijken bent.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Voor een DVD-tje kan je het best een setje oordopjes of een koptelefoon erbij nemen, klinken vaak beter dan de built-in speakertjes. Wil je toch leuk geluid spuugen met dat ding, kan je ook nog eens kijken naar deze speakers, te bestellen in de Apple store. Met alleen een laptop kom je nooit op goed geluid uit.

[ Voor 21% gewijzigd door RSpliet op 17-02-2006 16:21 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, heb het misschien een beetje fout geformuleerd: ik zoek met mijn budget gewoon de laptop met het beste geluid dat je kan krijgen. Dat dat nooit goed zal zijn, snap ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:54:
[...]

Waarom was je bang dit antwoord te krijgen??

Ik vind zelf het geluid voldoen. Kijk persoonlijk vaak dvd op mijn Inspiron 510m en ik heb geen klachten. Mijn broer en vriend hebben ook allebei een Dell laptop en zijn voornamelijk erg positief over het scherm. Goede beeldkwaliteit.
OK, aan gebruikservaringen heb ik wat :)
onkl schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:44:
Zonder je in een keuze te helpen: Bestonden er niet van die volledig vlakke PC speakers? Die dus redelijk eenvoudig in een laptoptas passen? Misschien een beter idee dan de keuze van je laptop extreem te limiteren op een eigenlijk toch al bijna onvervulbare eis.
Hmmm... ga daar denk ik eens naar opzoek.

Een vriend van mij heeft de HP Pavilion ZD8303. Daar is hij erg tevreden mee. Er zitten ingebouwde Altec Lansing speakers in. Misschien is een laptop uit de ZV6000 serie van HP wat (de ZD8303 is 17", de ZV6000 serie 15,4")

EDIT: Zie dat de ZV6251 niet meer leverbaar is :| , leek me een leuke laptop, misschien komt er een opvolger van

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 17:45 ]

Pagina: 1