Hoi
Ik heb op dit moment thuis 2 precies dezelfde computers staan, 2 acer PCV-RX644. Hier een lijstje met specificaties:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Computertype ACPI Uniprocessor PC
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
DirectX 4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (21 x 133)
Moederbordnaam Asus P4S533-VL
Moederbord Chipset SiS 651
Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (Sony) (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 Ti 4600
Monitor Sony SDM-HS53 [15" LCD] (6200547)
Multimedia:
Geluidskaart Yamaha YMF753 @ SiS 7012 Audio Device
Opslag:
IDE apparaat SiS PCI IDE Controller
Harde schijf ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station ASUS CD-S400/A (40x CD-ROM)
Optische Station SONY DVD RW DW-U12A (DVD+RW:4x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:24x/16x/32x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK
Nu zit ik (en mn ouders) met een dilemma, want de computers worden minder snel en kunnen niet alle games meer aan. Nu hebben we altijd 2 goede computers thuis staan, en dat willen we zo houden. Ik heb zelf echt heel weinig verstand van systemen enzo. maar ik kan wel een klein beetje meepraten over de standaardspecificaties van computers. Nu mijn vraag: is deze pc nog zo te upgraden dat ie nog een paar jaar goed mee kan of is het wijzer om een hele nieuwe pc te kopen? Het mag best wat kosten maar dan meot ie ook wel weer een paar jaar alle nieuwe games kunnen draaien.
We hebben hier in de buurt een nieuw computerzaakje dat alles wel zal kunnen upgraden waarschijnlijk, daar ga ik dan ook volgende week een x langs maar ik wil n vast graag wat advies op dit forum.
Alvast bedankt!
P.S. Ik heb natuurlijk eerst bij de info gekeken die hier op het forum staat over nieuwe systemen enzo. maar daar snap ik dus echt helemaal neits van dat gaat te diep voor mij. Dus ik hoop dat deze vraag hier wel goed beantwoord kan worden!
Ik heb op dit moment thuis 2 precies dezelfde computers staan, 2 acer PCV-RX644. Hier een lijstje met specificaties:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Computertype ACPI Uniprocessor PC
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
DirectX 4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (21 x 133)
Moederbordnaam Asus P4S533-VL
Moederbord Chipset SiS 651
Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (Sony) (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 Ti 4600
Monitor Sony SDM-HS53 [15" LCD] (6200547)
Multimedia:
Geluidskaart Yamaha YMF753 @ SiS 7012 Audio Device
Opslag:
IDE apparaat SiS PCI IDE Controller
Harde schijf ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station ASUS CD-S400/A (40x CD-ROM)
Optische Station SONY DVD RW DW-U12A (DVD+RW:4x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:24x/16x/32x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK
Nu zit ik (en mn ouders) met een dilemma, want de computers worden minder snel en kunnen niet alle games meer aan. Nu hebben we altijd 2 goede computers thuis staan, en dat willen we zo houden. Ik heb zelf echt heel weinig verstand van systemen enzo. maar ik kan wel een klein beetje meepraten over de standaardspecificaties van computers. Nu mijn vraag: is deze pc nog zo te upgraden dat ie nog een paar jaar goed mee kan of is het wijzer om een hele nieuwe pc te kopen? Het mag best wat kosten maar dan meot ie ook wel weer een paar jaar alle nieuwe games kunnen draaien.
We hebben hier in de buurt een nieuw computerzaakje dat alles wel zal kunnen upgraden waarschijnlijk, daar ga ik dan ook volgende week een x langs maar ik wil n vast graag wat advies op dit forum.
Alvast bedankt!
P.S. Ik heb natuurlijk eerst bij de info gekeken die hier op het forum staat over nieuwe systemen enzo. maar daar snap ik dus echt helemaal neits van dat gaat te diep voor mij. Dus ik hoop dat deze vraag hier wel goed beantwoord kan worden!