Toon posts:

publiek IP adres na router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na wat zoeken heb ik niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik heb een DSL modem van Telenet (Belgische ISP) en abo TelenetExpresNet Duo. Hierdoor krijg ik van de modem 2 dynamische publieke IP adressen.

De modem staat in de berging en een cat5 loopt naar de bureau. In de bureau heb ik een switch staan. Vanaf hier vertrekt een tweede cat5 naar de living. De pc in de bureau is gewoon 'daar' in de switch geprikt.

Nu wil ik in de living een Telenet Digibox (die ook netwerkconnectie EN publiek IP adres) nodig heeft, installeren. Ik ga ook een draadloze router nemen voor een toekomstige laptop.

Nu de vraag: als ik de router in de berging bij de modem plaats, dan staat de facto ook de Digibox achter de router. De Digibox moet echter een publiek IP adres van de ISP krijgen.

Bestaat zo een mogelijkheid van instellen op de router (Ik dacht aan Asus WL-500gd of Linksys WRT54GL maar die zou niet meer gemaakt worden?)

Sorry voor de n00b vraag...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In plaats van een poort moet je een heel ip adres forwarden. Bij een echte router is dit zondermeer geen probleem. Of de router die jij noemt datkunne weet ik niet, en als het kan moet je wellicht in chahte mode (CLI) het instellen.

Uiteraard is een 2e optie om 2 netwerkkabel vanaf het punt van binnenkomst door te trekken (lees ook de faq hoe je 2 netwerkverbinden door 1 kabel kunt leiden)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.