Toon posts:

signaal probleem draadloos netwerk (WRT54G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste techneuten,

Zoals velen onder jullie maak ik gebruik van een draadloze router. Eerst had ik een sweex router, maar het signaal was niet bepaald stabiel, dan weer goed dan weer extreem laag. Om die reden ben ik gisteren overgestapt op de goedaangeschreven Linksys wrt54g. (de ontvanger in de computer is nog altijd een sweex kreng, bij aparaten beheer staat die vermeld als: Ralink2500 Wireless LAN card) Het installeren was geen probleem, een echte computer analfabeet ben ik niet :9 , maar nog steeds is het signaal verre van goed ! Dan is het weer goed en 10 minuten later weer zeer laag.. Mijn vraag is dus; Wat doe ik hier aan ?

Bij voorbaat dank !

Floris

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 13:53 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56

Freak187

geen

Je hebt altijd wel last van een beetje variatie in je signaalsterkte. Maar hoever staat de boel uit elkaar? Als je de router beneden hebt staan en je comp boven, dan is het signaal niet vaak vol.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad logisch.. De router staat inderdaad helemaal beneden en de pc 2 verdiepingen hoger. Maar een schommeling tussen 'Goed' en ;'Zeer laag' is toch niet normaal ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 13:55 ]

Verwijderd

Wat ik weet is dat je het beste merk op merk kan zetten. Dit omdat het dan het beste op elkaar aansluit maar voornamer is dat bij problemen de merken elkaar de schuld gaan geven en dat moet je voor zijn. Ook is het dikwijls zo dat met een firmware/driver update veel problemen verholpen worden.
Ik gebruik al jaren linksys en het is qua bereik volgens mij niet de beste maar hij is wel goed en stabiel.
Bij jou kan het ook aan je sweex kaartje liggen.

Verwijderd

Ik zou idd van een vriend een keer een linksys kaartje lenen en kijken of het probleem dan opgelost is. Lijkt mij de beste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zal even kijken of er iemand in mijn omgeving zo'n ding heeft. Zo ja; Is dat moeilijk in te bouwen ?

morgen ga ik op vakantie, dus mn volgende reply kan nog lwe even op zich laten wachten

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:34

996

Wisselen van kanaal kan soms ook helpen...
Pagina: 1