Hey Allemaal,
Ben bezig met een klein projecte wat ik had gemaakt met .NET i.c.m. MsSql om te zetten zodat het gebruik maakt van MySql.
Dus, MySql 5 op de testpc, MySql connector geinstalleerd (ook de DLL in de bin map van de website gezet) en gegevens overgezet. Dit lijkt allemaal te werken met testcode, hier ben ik zeker van.
Nu heb ik alleen een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb echt al heel goed gezocht op Google enzo, daar vind ik wel mijn foutmelding maar al die oplossing werken niet en lijken me zelfs niet van toepassing.
Elke gevonden website wijst me dus op het feit dat MySql anders werkt dan MsSql (duh
) echter is de oplossing die ze noemen vaak het gebruik van meerder commands.
De foutmelding is dus als volgt;
There is already an open DataReader associated with this Connection which must be closed first.
Ok dacht ik dan haal ik even alle andere onderdelen die naar de database gaan uit de code en voer ik alleen even het deel uit waarbij het fout gaat, zelfde melding.
Ook geprobeerd om dan maar een DataReader te legen voor gebruik van het stukje code, zelfde melding.
Kost me nu al 2 dagen, mede door het feit dat ik nog niet zo ver ben met het geheel.
Hieronder het stukje code van toepassing;
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Ben bezig met een klein projecte wat ik had gemaakt met .NET i.c.m. MsSql om te zetten zodat het gebruik maakt van MySql.
Dus, MySql 5 op de testpc, MySql connector geinstalleerd (ook de DLL in de bin map van de website gezet) en gegevens overgezet. Dit lijkt allemaal te werken met testcode, hier ben ik zeker van.
Nu heb ik alleen een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb echt al heel goed gezocht op Google enzo, daar vind ik wel mijn foutmelding maar al die oplossing werken niet en lijken me zelfs niet van toepassing.
Elke gevonden website wijst me dus op het feit dat MySql anders werkt dan MsSql (duh
De foutmelding is dus als volgt;
There is already an open DataReader associated with this Connection which must be closed first.
Ok dacht ik dan haal ik even alle andere onderdelen die naar de database gaan uit de code en voer ik alleen even het deel uit waarbij het fout gaat, zelfde melding.
Ook geprobeerd om dan maar een DataReader te legen voor gebruik van het stukje code, zelfde melding.
Kost me nu al 2 dagen, mede door het feit dat ik nog niet zo ver ben met het geheel.
Hieronder het stukje code van toepassing;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| Imports System.Data
Imports MySql.Data.MySqlClient
Partial Class calendar_index
Inherits System.Web.UI.Page
Dim myconnection As MySqlConnection
Dim myda As MySqlDataAdapter
Dim ds As New DataSet
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim cs As String = "server=localhost; user id=root; password=mijnpw; database=mijndb;"
myconnection = New MySqlConnection(cs)
End Sub
Protected Sub CalendarDRender(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DayRenderEventArgs)
'Kijken of de dag wel van deze maand is
'en of het niet de geselecteerde dag is
If (Not e.Day.IsOtherMonth) And (Not e.Day.Date.Equals(Calendar1.SelectedDate)) Then
'De dag van vandaag nemen en tot het einde van deze dag nemen
Dim EDayStart As Date = e.Day.Date
Dim EDayEind As Date = EDayStart.AddDays(1)
'////////////////////Afspraken ophalen//////////////////////////////////////////////////////////////////
myda = New MySqlDataAdapter("Select StartDatumTijd, EindDatumTijd, MedewerkerNr from TBLafspraken WHERE (StartDatumTijd >= '" & EDayStart & "' AND StartDatumTijd < '" & EDayEind & "')" & AllMwSqlStr & ";", myconnection)
myda.Fill(ds, "TblAfspraken")
Dim dr As DataRow
Dim TotaalTijdVerschil As Long
Dim TijdVerschil As Long
'Door alle gevonden afspraken lopen
For Each dr In ds.Tables("TblAfspraken").Rows
'If EventDate is not Null
If Not dr("StartDatumTijd") Is DBNull.Value Then
'nu we weten dat de calendardag een afspraak heeft gaan we kijken hoe vol deze dag zit
Dim StartTijd As Date = CType(dr("StartDatumTijd"), Date)
Dim EindTijd As Date = CType(dr("EindDatumTijd"), Date)
'Het verschil tussen de afspraken in minuten
TijdVerschil = DateDiff(DateInterval.Minute, StartTijd, EindTijd)
'De totale verschiltijd
TotaalTijdVerschil = (TotaalTijdVerschil + TijdVerschil)
'einde controle op geen gevonden afspraken
End If
'de dataset leegmaken om weer opnieuw te kunnen beginnen
ds.Clear()
End Sub
End Class |
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!