PCI-E moederbord met PCI vlak onder PCI-E x16-slot

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28

oshiro

Chill, dude.

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben van plan wat nieuwe hardware voor een game-/file-/backupserver/router aan te schaffen.
Mijn oog is gevallen op S939 met PCI-E, de behuizing is 2U hoog (custom made, backplate kan wat veranderd worden).
Ik wil PCI-E voor een later toe te voegen RAID-controller om RAID-5 op te draaien. Verder wil ik er één of twee WLAN-kaarten bij zetten zodat hij ook als AP kan dienen, en ik in principe geen andere servers en dergelijke nodig heb.
Punt is echter het volgende: ik wil de RAID-controller als low-profile gebruiken, en daarnaast een riser voor 3 PCI-kaarten. Maar door ruimtegebrek MOET de riser minimaal in slot 5 (van onderaf het bord geteld) komen. Slot 6 zou mij nog veel beter uitkomen.
Er hoeft dus maar één PCI-slot onder het PCI-E slot komen, andere PCI-sloten mogen verderop zitten (dus van bovenaf gezien PCI-E, dan PCI en dan weer PCI-E zou ook kunnen).

Ik ben al een tijd op zoek naar een bord dat dit heeft, en de enige die ik kon vinden en aan mijn eisen voldoet (en nog wel meer) is de Tyan Tomcat K8E. Echter, ik heb wel redelijk wat geld ervoor over, maar een Tyan is toch wel erg dik, en daarom wilde ik hier vragen of er misschien (goedkopere) alternatieven zijn.

Let wel: het is geen gigantische behuizing, meer ruimte dan ATX heb ik niet, E-ATX gaat dus niet werken :/

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Waarom persé PCI-E voor je raid controller?
De PCI-E op dat tyan bordje is maar 1x , dus "maar" 2 keer zo snel als gewoon PCI.
De meeste nieuwe raid kaartjes zijn in zowel PCI-X als PCI-E te krijgen en je hebt meer kans om een PCI-X slot als laatste slot te vinden dan een PCI-E slot.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
StarLite schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:39:
De PCI-E op dat tyan bordje is maar 1x , dus "maar" 2 keer zo snel als gewoon PCI.
De meeste nieuwe raid kaartjes zijn in zowel PCI-X als PCI-E te krijgen en je hebt meer kans om een PCI-X slot als laatste slot te vinden dan een PCI-E slot.
Ik zou denken dat een pci-e slot wel de toekomst biedt. Echter dan wel met 16x, en geen 1x.
De moederborden die ik ken zijn allemaal met 16x bovenaan, en daaronder een pci-e 1x slot. En dat is dus niet de bedoeling. Of deze moederborden bestaan heb ik echt geen weet van...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Maar de Asus A8N-SLI Premium is niet wat je zoekt? http://www.mocc.ca/catalog/images/A8N-Premium.jpg

Voor de rest, pas dan anders je eisen aan :?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
wat dacht je van een msi met ati express 200 chipset of rs480 heet het ook wel geloof ik
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7191.jpg
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=693
pricewatch: MSI RS482M4-IL, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, VGA, 1394)

http://global.giga-byte.c...Products_GA-K8A480M-9.htm

http://us.dfi.com.tw/Prod...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

onboard vga, 1 pcix16 slot, microatx form factor, s939
je hebt ze van een hoop merken in micro atx ff met een ati express 200 chipset
enige nadeel, memory banken staan haaks op airflow, maar ja dat is bij elk desktop board tenzij je dus voor tyan enzo gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door IRCfreAk op 17-02-2006 18:33 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:28

oshiro

Chill, dude.

Topicstarter
StarLite schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:39:
Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/s2865_v2.gif
Het plaatje zegt x16 :9
PCI-X heb ik ook aan zitten denken, maar ik ken geen 939 borden met PCI-X, anders moet ik weer een 940 bord nemen waar weer ander geheugen in moet enzo, en die zijn ook gewoon duur. Dan doe ik nog liever een PCI-X controller in een PCI-slot.

@Mithras86
Klopt, idd toekomstvisie, hij moet wel ff een tijdje meegaan. Maar hij heeft dus wel PCI-E x16.

Voor de duidelijkheid: het is gewoon een NF4 bord van Tyan, met een layout die precies goed uitkomt, en een Tyan prijs (met de daarbij behorende kwaliteit, dat wel :9)

@Termi
Heb ik idd ook bekeken, ware het niet dat het PCI-E slot op positie 4 zit en de PCI-sloten daar weer onder. Omdat er een riser op gaat, zal ik niet genoeg ruimte hebben om full height PCI-kaarten erin te zetten. Dat is de bedoeling nl (anders zou ik geen riser gebruiken ook :+) De kaarten zullen door de riser te ver aan de zijkant van het bord uitsteken.

@IRCfreAK
Ik heb ook naar mATX borden gekeken inderdaad. Het nadeel van dit bordje is dat er maar twee PCI-sloten op zitten (maar het is idd beter dan niks), al gaat mijn voorkeur uit naar de opstelling van de Tyan, doordat het bovenste PCI-slot van de Tyan op dezelfde plaats zit als het PCI-E x1 slot op de MSI mATX Radeon XPress bordjes. Hierdoor kan ik de riser één slot naar boven verplaatsen, waardoor ik het moederbord tegen de zijkant van de behuizing kan leggen (mobo tray kan ik vastmaken waar ik wil, is een gemodde IPC 602 kast van Advantech, was eerst echt een heeeel raar ding, komt als het helemaal af is een CM-topic over in CM) Hierdoor heb ik 'boven' het moederbord weer meer ruimte voor óf HD's óf een voeding. Hij eet nu nog standaard ATX voedingen namelijk, maar zit te denken om er een gewone server-PSU in te zetten van 2U.

Edit: ik heb ook de Asus A8N-VM CSM gezien, die dan weer dat PCI-slot omhoog heeft zitten, maar dan heb ik nog steeds maar twee PCI-sloten. Ik denk maar zo: dan heb ik een 2U bak en dan maak ik nog geen gebruik van de schaarse ruimte die ik kàn gebruiken :+ Maar goed, ik weet maar nooit waarvoor ik dat kan gebruiken (en ik heb mijn oog al laten vallen op een heeeeel goedkoop risertje ;))

[ Voor 10% gewijzigd door oshiro op 18-02-2006 03:33 . Reden: Even wat toevoegen ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Pagina: 1