Toon posts:

[Iiyama LS902UT vision master 1451] zwarte balken om beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals de topic titel al doet vermoeden heb ik een Iiyama vision master 1451. Nou heb ik het probleem dat de monitor na het verwisselen van resolutie zich zelf een keer gereset heeft en het beeld met geen mogelijkheid meer "volledig scherm" te krijgen is.

Nou ben ik alleen de bon van deze monitor kwijt (en de precieze datum weet ik ook niet meer) en het was een show model hierdoor kan ik ook geen garantie meer claimen bij iiyama omdat de monitor hier te oud voor is (volgens hun uit 2002).

Nou heb ik begrepen dat er zoiets is als een geheim menu in iiyama monitoren, alleen kan ik nergens vinden hoe ik die bij deze monitor te zien krijg. Ik heb al meerdere topics op GoT gelezen waaronder deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54138. Hierin staat alleen niet aangegeven wat het menu voor mijn monitor is en de optie die er instaat werkt niet bij mijn monitor.

Als ik zoek op google (altavista bood ook geen uitkomst) maar kom ik voornamelijk op een frans en russische sites uit (die ik uiteraard niet begrijp :P ). En ik kan zo geen manier vinden om in het menu te komen

Dus bij deze weet iemand hoe ik hierin moet komen zodat ik geen nieuwe monitor hoef aan te schaffen ?

BvD, Mr.Anarchy

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet ? :'(

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-07 15:23
Kan je niet in het gewone menu van de monitor het beeld groter maken?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd maar dat staat nu al op maximaal (bij inzoomen en uitrekken) daarvoor heb ik het secret menu nodig zodat ik de factory settings kan veranderen.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb een aantal jaren geleden hetzelfde probleem gehad en is toen opgelost door de monitor te laten maken bij teleplan.

Sinds al aantal weken geleden is het probleem er weer en aangezien de monitor uit de garantie is zou ik ook graag een oplossing willen weten.

Volgensmij moet er iets gedaan worden in het service menu van de monitor, maar hoe je daar in kan komen is mij onbekend.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zou je zoals in het aangegeven topic kunnen kijken of jij zo wel in het menu komt en ik dus misschien iets verkeerd doe :) (het is het proberen waard gok ik).

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zal het vanavond even proberen, want ben nu nog op me werk. Volgensmij had ik die manier ook al eerder geprobeerd en werkte deze bij mij ook niet, maar ik zal het nog een keer proberen.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn iiyama Vision Master 17 ging in het service menu door alle knoppen in te drukken en dan de monitor aan te zetten. Mijn Vision Master 451 doet dit op een andere manier. Op deze site:
http://www.axofiber.org.ru/inside/monitor_system_menu.php staat het een en ander beschreven. Gewoon die russische tekens niet lezen en de engelse tekst aan houden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad had ik ook al geprobeerd maar wat betreft die russische site, die had ik ook al gezien maar ik kon wel lezen welke knoppen maar niet wat ik er mee moest doen aangezien dat in het russisch is :P
Ik weet dus nooit welke knoppen ik in moet drukken voordat hij uit gaat en nooit of ik dit moet herhalen..

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand die bij deze monitor wel eens in dit menu is geweest ?!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging voordat ik het topic laat dood bloeden... *KICK*

Verwijderd

Ik heb deze monitor zelf ook gehad. Herken het probleem ook wel.
Denk, dat het ligt aan je refreshrate.
Als deze te laag staan krijg je die balken.
Probeer je refreshrate eens op 80Hrz te zetten, lijkt me dat het probleem dan verholpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Draai op het moment debian (stable) en voor zover is het niet mogelijk om de refresh rate op 80 te zetten wel heb ik het geprobeerd op 85, 75 en 60 allen hadden geen effect dus het lijkt mij dat het daar niet aan ligt (onder windows trouwens dezelfde problemen, heb ook een dual boot voor WoW :))
Pagina: 1