[Access]SendKeys naar non-microsoft programma's

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
In de help van VBA in MS Access staat het volgende:

Met de instructie SendKeys kunt u geen toetsaanslagen zenden naar een toepassing die niet voor Microsoft Windows of Macintosh is gemaakt.

Wat ik nu wil ik heb hier een mooi formuliertje.. met een telefoonnr, ik wil dat telefoon nr copieeren en dan dmv een shortcut direct laten bellen door voipbuster. Nou copieren naar clipboard lukt, alleen de shortcut krijg ik niet werkend. Tenminste hij werkt wel maar voipbuster doet niets. Dit omdat dat niet mag van MS .. grr..

Weet iemand of dit te omzeilen is? Ik heb al aardig wat zitten googlen maar kan hier niets over terugvinden.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

je start voipbuster met shell, doe een appactivate om zeker te zijn dat het de actieve toepassing is, en dan gebruik je sendkeys. voipbuster is toch gewoon een windows toepassing, zou moeten werken.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Het zou moeten werken idd, maar welke sneltoets ik ook gebruik voipbuster reageert er niet op... dit is mijn code

code:
1
2
3
4
5
6
Me.telnr.SetFocus
DoCmd.GoToControl "telnr"
RunCommand acCmdCopy

Shell ("C:\Program Files\VoipBuster.com\VoipBuster\Voipbuster.exe")
SendKeys "^{F9}", False
De shortcut voor voipbuster gaat het nummer bellen wat in het clipboard staat, dus vandaar dat ik eerst het veld naar het clipboard copieer. Als ik de sneltoets in voipbuster gewoon 'normaal' gebruik werkt alles wel goed. Dus daar ligt het in ieder geval al niet aan.

Hier is toch niets fouts aan volgens mij.. iemand nog een andere tip?

[ Voor 59% gewijzigd door Mavvie op 20-02-2006 09:24 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

shell is asynchroon, misschien even een wachtlusje inbouwen voor je de sendkeys doet. ik ken het voipbuster programma niet, maar als je gewoon het telefoonummer zendt met enter, zou het normaal gesproken ook moeten bellen
Visual Basic:
1
sendkeys me.telnr.text & "{ENTER}", false