Toon posts:

[XP] Iedereen full control geweigerd over C:\WINNT*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom,

Onbedoeld op de WinNT map bij beveiliging "iedereen alle rechten geweigerd' aangevinkt".
Wie weet een oplossing om dit ongedaan te maken?

Ciao!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
Kijk bij eigenschappen van die map in het tabblad "Security" of wat het ook mag zijn in je taal. Klik daar op advanced en misschien is daar nog wat te vinden. Haal bij "permission entries" deny weg.
Of de genoemde labels kloppen (engels) weet ik niet wat ik draai NL versie.

[ Voor 30% gewijzigd door Ascathon op 17-02-2006 11:55 ]

Verwijderd

uitvinken. (met admin account, evt ownership nemen)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, rechtermuis werkt niet meer. Er verschijnt enkel nog een tabblad "algemeen". Het tablad beveiliging is foetsjie .....

Marc

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Dan is er nog een redmiddel, doe hetzelfde, maar dan 1 level hoger, dus op de root van je (C?) schijf.
Klik de optie "Machtigingen van alle onderliggende objecten..." op Geavanceerd / Machtigingen aan en druk op toepassen. Hierdoor worden alle instellingen die je op C:\ hebt gemaakt, actief op álle subfolders (dus ook WinNT folder). Succes!

Verwijderd

beetje weinig info hier.

Maar als het hier gaat om XP, even checken vanuit explorer "tools-->folder options-->view" of daar niet "Use simple File Sharing" aan staat.

Als deze aan staat zie je sowieso het tabje security niet.

en anders idd doen wat Qman zegt, op een hoger niveau rechten goedzetten en doorvoeren "naar beneden"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders zou je misschien met cacls nog wat kunnen proberen :P Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

reachten probleem: iedereen alle rechten geweigerd > [XP] Iedereen full control geweigerd over C:\WINNT*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WINNT klinkt als windows NT4 of 2000 eerlijk gezegd..
Ik zou op de C root inheritance weer re-applied zetten en vervolgens met de security templates de juiste default permissions weer instellen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal gesproken betekent dit dus dat je je systeem niet meer kan booten - door een reinstall te doen kan je dit laten resetten :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

alt-92 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:45:
WINNT klinkt als windows NT4 of 2000 eerlijk gezegd..
Ik zou op de C root inheritance weer re-applied zetten en vervolgens met de security templates de juiste default permissions weer instellen :)
dank je wel voor me in de goede richting te sturen, ik had een vergelijkbaar probleem in windows 2003 (ook ff niet goed opgelet en 'Deny read' op een subdirectory gezet waardoor ik er als Administrator ook niet meer in mocht..)
Omdat rechten van de root directory over laten erven niet werkte vreesde ik het ergste.. maar gelukkig kon ik wel ownership overnemen focerenen in de subdirectories en nu kan ik er weer in :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1