20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Toch handmatig. Helaas is bij ons geen enkele server gelijk (qua OS en config niet)
In theorie:
Een script dat loopt vanaf een host. Deze host heeft SSH toegang tot alle boxes en psk's (dus geen wachtwoorden). Meestal gebruiken we dit alleen voor het uitlezen van configs..
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Koffie werkt echt!
http://www.cfengine.org/
Je moet idd op alle servers een svnclient installeren en dan kan een beperking zijn. Verder heb de volgende procedure bedacht voor het update van configuratiebestanden. Allereerst check svn uit op een centrale plaats, bv onder /root of /home/user en daarna kopieer ik alle bestanden naar de juiste plaatsen. Je kan uiteraard ook een scriptie schrijven dat alle bestanden automatisch kopieert naar de juiste lokaties op het systeem. En dat scriptie kan je dan op je svnserver zetten en overal uit checken. En na afloop verwijder ik de checkout van svn in /root of /home/user en log uit. De een na laatste stap zorgt ervoor dat er geen bestanden achterblijven op plaatsen waar andere mensen er wat mee zouden kunnen en om te voorkomen dat er alsnog versies door elkaar gaan lopen. Al is de kans op het laatste erg klein, want daar let svn zelf op.decramy schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:57:
maar dan heeft iedere server een svnclient nodig... En hoe geef je aan waar het bestand moet staan?
Koffie werkt echt!
Versiebeheer is leuk, maar misschien toch wat overkill?
Als je echt aan versiebeheer gaat doen moet je een centrale plek kiezen en daar je 'bevroren' versies neerzetten met een versienummer erin. Hieraan mag dan niets meer gewijzigd worden, wijzigingen gebeuren in een ontwikkelomgeving en als er weer een versie klaar is dan wordt deze weer bevroren. Je kan dan de bevroren versies kopieren naar de systemen waar ze nodig zijn.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Het nadeel is wel dat je dan geen lokale edits kunt doen omdat je die elke keer zou overschrijven.koffiedrinker schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:38:
Allereerst check svn uit op een centrale plaats, bv onder /root of /home/user en daarna kopieer ik alle bestanden naar de juiste plaatsen. Je kan uiteraard ook een scriptie schrijven dat alle bestanden automatisch kopieert naar de juiste lokaties op het systeem.
Tis wel wat we zoeken, maar het is te uitgebreidStraphka schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:47:
Je hebt ook nog cfengine. Ik ben momenteel aan het onderzoeken of dit voor ons (~30 servers met verschillende unix-like os'en) een goede oplossing is.
http://www.cfengine.org/
Iemand anders nog ideeën?
CVS/SVN heeft nog steeds niet mijn voorkeur... Iemand anders ideeen?
*zet op todolijstje*
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt