ASUS P5WDG2-WS: RAID op Intel of Marvell controller

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ik heb hier een ASUS P5WDG2-WS mobo draaien en zit er over te denken om daar met behulp van twee MAXTOR schijven een RAID-0 array op te gaan draaien. Nu heeft het bord twee RAID controllers, een die ingebouwd zit in de intel chipset (en dus Intel Matrix Raid kan draaien), en een Marvell RAID controller die op het bord geplakt zit.

Nu zit ik me af te vragen op welke controller ik de schijven aan zal sluiten? Ik weet van de voordelen van Intel Matrix RAID, maar is de losse op het bord aanwezige Marvell controller misschien minder CPU-afhankelijk of maakt dat niet uit?

Iemand die mij hier iets zinnigs over kan zeggen?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Die Intel Matrix zal in alle gevallen beter zijn denk ik, aangezien deze niet over de PCI-bus zal gaan en daardoor een stuk sneller zal zijn. Ook met het CPU-gebruik zal het wel meevallen, denk dat daar weinig tot geen verschil in zit. Je zou eerst een enkele schijf op beide controllers kunnen proberen, door bijv. met HD-Tach het cpu-gebruik te bekijken, maar ga voor die van Intel, dat zit zeker wel goed.