Laptop ziet MP3 speler niet als removable storage

Pagina: 1
Acties:

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn nieuwe Creative Muvo TX SE 512 MB wordt op mijn desktop pc, en de pc op mijn werk, herkend als removable storage, zonder dat ik daar een driver voor hoef te installeren, en dat hoort ook zo.

Maar als ik hem aansluit op mijn laptop (Windows XP SP2) ziet Windows het als nieuwe hardware, en komt de wizard om nieuwe hardware te installeren, waarbij het nodig is een driver te installeren. Maar die driver bestaat dus niet eens. Ik heb de vraag al voorgelegd aan Creative support, maar na één antwoord van ze ontvangen te hebben waarop ik uitgebreid heb gereageerd, hebben ze vooralsnog niet meer gereageerd.

Ik heb op deze laptop één USB-aansluiting, die ik normaal gebruik voor mijn draadloze netwerkadapter. Maar ook al start ik de laptop op zonder die adapter, en sluit na inloggen de MP3-speler aan, dan nog komt-ie met de wizard voor het installeren van nieuwe hardware. De MP3-speler bevat de laatste firmware, en is geformatteerd op FAT32 (zoals geadviseerd door Creative support).

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:46
Misschien kun je de nieuwste drivers voor je USB Controlers proberen te installeren. Misschien dat deze niet zijn geïstalleerd of vervangen door drivers van je USB netwerk adapter. Of anders dat ze misschien gewoon niet goed werken.

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Hoe kan ik die drivers updaten :?? Heeft dat met het moederbord, chipset of iets anders te maken? Ik heb een Dell laptop en de drivers daarvoor zouden op de volgende pagina moeten staan, maar daar kan ik niets vinden:

http://support.euro.dell....T_P03_CPx_J&os=WW1&osl=EN

Daarnaast heb ik geprobeerd drivers te vinden voor de chipset, maar ik weet niet welke chipset erin zit. Er is een tool van Intel daarvoor maar die kon er ook niet achter komen.

Lavalys heeft het over Intel 82443BX/ZX en Intel 82371EB/ PIIX4E maar daar kan ik ook niets over vinden op de Intel-site.

Ergens las ik wel op de Intel-site dat Microsoft de USB-drivers verzorgt, maar waar kan ik die dan halen?

Volgens de device-manager heb ik een Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller. Drivers kan ik niet vinden daarvoor. Please help.