[SBS 2003] Los van SBS geïnstalleerde SQL2000 updaten?*

Pagina: 1
Acties:

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 14:03
Beste GoT members,

Ik heb in alle topics al lopen zoeken maar kon helaas geen juist antwoord vinden.

Ik werkt met een Windows 2003 Small Business Server Standard edition, in de Standard edition zit geen SQL Server 2000 geïnstalleerd.

Deze SQL Server 2000 heb ik toen handmatig geïnstalleerd.

Nu wil ik de server upgraden met Service Pack 1 (SP1), nu zijn hier 2 versies van één voor de Standard version en de ander voor de premium versie.

In de premium versie wordt SQL 2000 ook geüpgrade met SP4, zal het ook mogelijk zijn dat ik SP1 Premium installeer en dat SQL 2000 ook automatisch wordt geüpgrade met SP4.

Of zal ik de SP1 Standard versie moeten installeren op de server en dan de aparte SQL 2000 sp4 downloaden en deze er na installeren?

Groeten Thomas

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38
Het lijkt mij het beste als je de servicepacks gewoon apart installeert. Zo heb je de software namelijk ook geinstalleerd.

Waarschijnlijk kan je de Premium SP1 voor Win2k3SBS niet eens op je Standard Edition installeren.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 14:03
Mijn eerste ingave was ook alles afzonderlijk te installeren, zo weet je zeker dat je alles orgineel hebt.

Maar het is wel makelijk als je weet of SP1 Premium ook op een Standaard kan.

Greets

Verwijderd

gewoon apart doen, waarom onnodig risico lopen?

zou nooit proberen een premium SP over een STD install te zetten, wie weet wat er nog meer geprobeerd wordt tijdens die SP install en wat er eventueel misgaat.

Misschien lukt het eerst wel, en nokt ie halverwege ermee of hangt ie zelfs.

geen wenselijke situatie op je SBS server, dus lekker apart doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SQL in SBS is afaik enigzins aangepast, dus ik denk dat je het beste het standard-sp voor sbs kan nemen, en dan sql sp3a voor de losse SQL erop, of 4 (if needed).

Verder pas ik even de topictitel aan, omdat de naam van dat product natuurlijk helemaal niks zegt over je eigenlijke vraag:
Windows 2003 Small Business Server Standard edition > [SBS 2003] Los van SBS geïnstalleerde SQL2000 updaten?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters