Toon posts:

[Outlook 2003] Meerdere pop3 accounts apart weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gister de hele avond bezig geweest om 3 pop3 accounts apart weer te geven in Outlook 2003. Dit is voor geen mogelijkheid mogelijk omdat Outlook ze zelf onder 1 personlijke map gooit.
Nu heb ik wat zitten googelen en er zijn volgens hun 2 oplossingen:

1/ rule instellen en mail voor het andere account naar een map verplaatsen
2/ met mail profielen werken.

Beide is gewoon net niet wat ik zoek.
Ik wil gewoon 3 accounts los laten weergeven.

Wie weet wat er nog meer mogelijk is

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Los weergeven bestaat niet onder 1 profiel. Daar zijn profielen nou juist voor gemaakt ;)

Makkelijkste is echter gewoon rules instellen en je mail accounts in verschillende mappen laten bezorgen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Dit is echt 1 van de ergste nadelen van Outlook. Je krijgt straks namelijk ook dat je wilt verzenden onder naam van een ander account waardoor je het from veld moet activeren. Outlook is er echt niet voor bedoeld terwijl vrijwel iedereen het nodig heeft. Denk aan een zakelijk een een prive mailbox.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb gewoon een dropdown menutje in mijn email waarmee ik kan selecteren met welke account ik mijn mail wil verzenden. Voor de bezorging gebruik ik een regel die de berichten naar de juiste map gooit. Werkt allebei prima.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:00:Ik ben gister de hele avond bezig geweest om 3 pop3 accounts apart weer te geven in Outlook 2003. Dit is voor geen mogelijkheid mogelijk omdat Outlook ze zelf onder 1 personlijke map gooit.
Wat ik hieruit begrijp is dus dat je ze niet in 1 persoonlijke map wilt hebben, dat kun je volgensmij zo regelen:

Ga naar opties "tools>options" (heb alleen engels hier), 2de tabje, "mail setup", ga daar naar "data files" en voeg een data file toe. Dan krijg je een extra "personal folders" in je linkerbalk. Doe dat nog een keer dan heb je 3 personal folders. Rename ze even voor de duidelijkheid. Vervolgens maak je een regel als:

"apply this rule after the message arrives through the pop.server.com account move it to the [gewenste personal folder\inbox] folder", doe dat voor 2 accounts en laat de 3de gewoon binnenkomen in de standaard personal folder.

Dan heb jij je 3 los weergegeven accounts... :)

Edit: Nog iets vergeten, dan wordt je verzonden mail natuurlijk nog steeds in 1 "sent items" weergegeven dus zal je daar ook een rule voor moeten maken.

Verder is dit natuurlijk maar een mogelijke oplossing en niet "de manier" om dit te doen, want die bestaat niet zoals BtM909 eerder al schreef.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd dat zoiets niet bestaat.
Misschien in Outlook Vista ;)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:15:
[...]
Wat ik hieruit begrijp is dus dat je ze niet in 1 persoonlijke map wilt hebben, dat kun je volgensmij zo regelen:

Ga naar opties "tools>options" (heb alleen engels hier), 2de tabje, "mail setup", ga daar naar "data files" en voeg een data file toe. Dan krijg je een extra "personal folders" in je linkerbalk. Doe dat nog een keer dan heb je 3 personal folders. Rename ze even voor de duidelijkheid. Vervolgens maak je een regel als:

"apply this rule after the message arrives through the pop.server.com account move it to the [gewenste personal folder\inbox] folder", doe dat voor 2 accounts en laat de 3de gewoon binnenkomen in de standaard personal folder.

Dan heb jij je 3 los weergegeven accounts... :)

Edit: Nog iets vergeten, dan wordt je verzonden mail natuurlijk nog steeds in 1 "sent items" weergegeven dus zal je daar ook een rule voor moeten maken.

Verder is dit natuurlijk maar een mogelijke oplossing en niet "de manier" om dit te doen, want die bestaat niet zoals BtM909 eerder al schreef.
Het lullige met zo'n rule voor sent items is dat het verre van perfect werkt. Er bestaat namelijk geen rule om sent items in map x op te slaan, je kunt alleen een kopie maken naar map x. Dan moet je vervolgens instellen dat hij sent items niet opslaat (heel onlogisch, maar hij slaat dan de sent items niet op in de map sent items maar alleen nog in de map die je in je rule aangegeven hebt).

Wat dan jammer is: alle verzonden items komen in de map terecht die jij hebt gekozen, maar ze zijn gemarkeerd als ongelezen. En er bestaat geen "Mark as read" rule... :(

omniscale.nl

Verwijderd

Dag.
Ik het hetzelfde probleem.... Inmiddels ook al alles geprobeerd en die "rules" werken inderdaad verre van perfect. Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Of kan iemand een alternatief emailprogramma adviseren waarbij je wel je verschillende pop3 accounts apart kunt weergeven?
Kan dit evt. wel bij webbased Outlook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 08:28 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:08:
Dag.
Ik het hetzelfde probleem.... Inmiddels ook al alles geprobeerd en die "rules" werken inderdaad verre van perfect. Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Of kan iemand een alternatief emailprogramma adviseren waarbij je wel je verschillende pop3 accounts apart kunt weergeven?
Kan dit evt. wel bij webbased Outlook?
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) kan dit in Mozilla Thunderbird wel.

omniscale.nl

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:34:
[...]

Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) kan dit in Mozilla Thunderbird wel.
Ja, inderdaad!
Thanks!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 11:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien ook offtopic maar in windows live mail desktop worden accounts ook apart aangegeven. Werkt overigens zeer goed en ik gebruik het op m'n privé pc waar outlook 2007 overkill zou zijn.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1