Ik heb hier een situatie van ons eigen bedrijf, beneden hebben we 5 computers en een printer die een IP nodig heeft, boven nog 2 PC's en een laptop, nu is het de bedoeling dat we deze 2 netwerken scheiden. Nu ziet het er als volgende uit:
Nu geloof ik dat ik dit probleem als volgt op kan lossen:
Als ik het goed heb kan je vanaf de de PCs die direct op de speedtouch zitten de PCs in het kantoor niet direct bereiken, lijkt me dat dit afgeschermd word door de Sonicwall aangezien het modem op de WAN poort zit en het dus als onveilig zou moeten aanmerken.
Klopt dit verhaaltje een beetje?
code:
1
2
| Speedtouch 510 (1port) --> Sonicwall --> Switch in en daarvandaan 6 kabels naar Kantoor-PCs Speedtouch 510 (1port) --> Sonicwall --> 2 kabels naar boven, boven 2 PC's |
Nu geloof ik dat ik dit probleem als volgt op kan lossen:
code:
1
2
| Speedtouch 716 (4port) --> Sonicwall --> Switch --> Kantoor-PCs Speedtouch 716 (4port) --> 2 PC's direct op SpeedTouch + laptop op WLAN. |
Als ik het goed heb kan je vanaf de de PCs die direct op de speedtouch zitten de PCs in het kantoor niet direct bereiken, lijkt me dat dit afgeschermd word door de Sonicwall aangezien het modem op de WAN poort zit en het dus als onveilig zou moeten aanmerken.
Klopt dit verhaaltje een beetje?
[ Voor 15% gewijzigd door ufear op 17-02-2006 07:50 ]