2 netwerken maken

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04 13:15
Ik heb hier een situatie van ons eigen bedrijf, beneden hebben we 5 computers en een printer die een IP nodig heeft, boven nog 2 PC's en een laptop, nu is het de bedoeling dat we deze 2 netwerken scheiden. Nu ziet het er als volgende uit:
code:
1
2
Speedtouch 510 (1port) --> Sonicwall --> Switch in en daarvandaan 6 kabels naar Kantoor-PCs
Speedtouch 510 (1port) --> Sonicwall --> 2 kabels naar boven, boven 2 PC's

Nu geloof ik dat ik dit probleem als volgt op kan lossen:
code:
1
2
Speedtouch 716 (4port) --> Sonicwall --> Switch --> Kantoor-PCs
Speedtouch 716 (4port) --> 2 PC's direct op SpeedTouch + laptop op WLAN.

Als ik het goed heb kan je vanaf de de PCs die direct op de speedtouch zitten de PCs in het kantoor niet direct bereiken, lijkt me dat dit afgeschermd word door de Sonicwall aangezien het modem op de WAN poort zit en het dus als onveilig zou moeten aanmerken.

Klopt dit verhaaltje een beetje?

[ Voor 15% gewijzigd door ufear op 17-02-2006 07:50 ]

Verwijderd

Je verhaal klopt aardig, of de PC's elkaar kunnen zien in de 2 "verschillende" netwerken hangt uiteraard af van je instellingen op de SonicWall, maar als je dat instelt zoals je wilt zal dit inderdaad het geval zijn.

Houd je er wel rekening mee dat je de printer ook afschermt voor het ene netwerk?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verhaal is idd op zich correct, alleen hoef je daarvoor je speedtouch niet te vervangen.
Als je een switch aan je speedtouch hangt, die door gaat naar je Sonicwall, maar ook je 2 privé pc's bedient, ben je ook klaar.

Abort, Retry, Quake ???

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik weet niet wat die sonicwall allemaal kan, maar als hij met Vlans kan werken ben je meteen al klaar! Heb je nogsteeds beide netwerken beveiligd maar kunnen ze niet meer bij elkaar komen.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04 13:15
VLan's zag ik in dat ding zo snel niet staan, Speedtouch ondertussen al besteld aangezien er toch 1 laptop was waar een draadloze verbinding voor nodig was, dank voor jullie hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door ufear op 17-02-2006 15:26 ]