Toon posts:

[iTunes] Automatisch artwork toevoegen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit toevallig? heb wel al een applescriptje gevonden die het voor je opzoekt op google.. maar dan moet je ze de art er nog heen slepen dus dat schiet ook niet echt op.

Het programma moet wel voor osx zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clutter

Je speelt iets af, Clutter zoekt automatisch cover op - je druk op shift-appeltje-K en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Is er ook een vergelijkbare voor iTunes voor Windows?

Ik voel me nogal ongemakkelijk iTunes mijn credit card nummers te geven namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
cornelixnootje1 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:23:
Ik voel me nogal ongemakkelijk iTunes mijn credit card nummers te geven namelijk...
Dat doen wereldwijd miljoenen mensen, dus daar hoef je je _echt_ geen zorgen over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Eswip schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:41:
[...]

Dat doen wereldwijd miljoenen mensen, dus daar hoef je je _echt_ geen zorgen over te maken...
Ik vertrouw Apple ook wel, het is meer dat ik niet per ongeluk albums wil aanschaffen, of dat andere gebruikers van mijn computer dat doen. Of moet je voor dat je daadwerkelijk een aankoop doet eerst weer allerlei codes invoeren? En waarom wil Apple eigenlijk deze gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
cornelixnootje1 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:44:
[...]

Ik vertrouw Apple ook wel, het is meer dat ik niet per ongeluk albums wil aanschaffen, of dat andere gebruikers van mijn computer dat doen. Of moet je voor dat je daadwerkelijk een aankoop doet eerst weer allerlei codes invoeren? En waarom wil Apple eigenlijk deze gegevens?
Als je per ongeluk een album aanschaft dan ben je wel een ontzettende kluns.. :P En als je niet wil dat anderen dat kunnen doen, moet je die niet op je PC laten..

Apple heeft die gegevens nodig om een account te maken. Geen idee waarom precies, maar zo zal het systeem wel in elkaar zitten. Zo hoeven ze alleen maar te checken of je een account hebt, en niet ook nog eens of je wel een creditcard nummer hebt ingevuld.

Je kan btw ook gewoon een account aanmaken zonder je creditcard, maar met je bank/gironummer.. geen idee hoe dat precies moet maar is ook redelijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Het is trouwens ook zo dat voor je een nummer aanschaft je jezelf nogeens moet inloggen (passwd invoeren), daarna vraagt iTunes ook nogeens of je zeker bent of je het nummer wil aanschaffen :).

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
VanWilder schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:56:
Het is trouwens ook zo dat voor je een nummer aanschaft je jezelf nogeens moet inloggen (passwd invoeren), daarna vraagt iTunes ook nogeens of je zeker bent of je het nummer wil aanschaffen :).
Ah ok, dat lijkt opzich wel vrij veilig dan.

Heb inmiddels ook devolgende gevonden: http://www.yvg.com/itunesartimporter.shtml

Maar uiteraard heeft dat programma niet door dat ik .NET wel degelijk geinstalleerd heb en blijft hij vragen of ik dat even eerst wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
cornelixnootje1 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:23:
Is er ook een vergelijkbare voor iTunes voor Windows?

iTunes store account hoeft helemaal niet met CreditCard..
Kan ook met bankrekening.

Zo haal ik m'n artwork binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Voor windows, zonder iTunes account:

Download MediaMonkey
Selecteer in MediaMonkey het album waarvoor je album art wilt hebben en kies 'auto-tag from amazon'.
Nu kun je de albumart 'embedden' in de mp3's.

Als je deze mp3's weer in iTunes inlaad zal de album-art meegezonden worden naar je iPod.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij helpen?

Ik heb een grote collectie muziek staan, met album & vinyl-rips
In het genre van Techno, Schranz, Dance, Trance & jump

Maar als ik bv die Clutter laat doen, vindt hij niks... bestaan er geen "artwork-zoekers" voor bovenstaande genres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

cornelixnootje1 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:44:
[...]

En waarom wil Apple eigenlijk deze gegevens?
Omdat iTunes accounts natuurlijk primair bedoeld zijn om muziek mee te kopen. Dan is een manier om te betalen wel handig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
@kanarie: dankjewel!

@ Eclipx: volgens mij haalt hij de artwork uit populaire CD winkels op internet. Als je muziek dus maar een zeer beperkte doelgroep heeft, zal de winkel het niet verkopen en dus geen artwork. Maar als je googled op die plaatjes kun je het wel allemaal handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:56:
[...]

Omdat iTunes accounts natuurlijk primair bedoeld zijn om muziek mee te kopen. Dan is een manier om te betalen wel handig.
Uiteraard. Maar ik vermoed dat t.o.v. van 100 muziek kopers zo'n 10.000 artwork downloaders zitten die geen albums aanschaffen op itunes.

Volgens mij is het meer apple's manier om je zo ver te krijgen dat het heel gemakkelijk wordt muziek te kopen. Slim truukje, niet echt gebruiksvriendelijk echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:51:
Kan er iemand mij helpen?

Ik heb een grote collectie muziek staan, met album & vinyl-rips
In het genre van Techno, Schranz, Dance, Trance & jump

Maar als ik bv die Clutter laat doen, vindt hij niks... bestaan er geen "artwork-zoekers" voor bovenstaande genres?
Tja, lastig, in principe luister ik 2 genres muziek; ongeveer alle soorten van dance en daarnaast ook alternative muziek. Voor het 2e genre vind je inderdaad erg makkelijk covers via itms / amazon / etc, maar voor het "dance" genre vrind je vrij weinig, en als je wat vind meestal de verkeerde. Ik zoek dan zelf ook meestal gewoon op google en voeg dan de covers handmatig toe aan de id-3 tags van de albums. Het is wat meer werk, maar dan weet je wel dat alles goed staat :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domi235 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:00:
[...]

Tja, lastig, in principe luister ik 2 genres muziek; ongeveer alle soorten van dance en daarnaast ook alternative muziek. Voor het 2e genre vind je inderdaad erg makkelijk covers via itms / amazon / etc, maar voor het "dance" genre vrind je vrij weinig, en als je wat vind meestal de verkeerde. Ik zoek dan zelf ook meestal gewoon op google en voeg dan de covers handmatig toe aan de id-3 tags van de albums. Het is wat meer werk, maar dan weet je wel dat alles goed staat :)
Ik heb niet bepaald veel zin om 60gb aan muziek, covers voor te zoeken, heb het al eens geprobeerd, was 3uur bezig, zat nog maar aan 10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Ik heb niet bepaald veel zin om 60gb aan muziek, covers voor te zoeken, heb het al eens geprobeerd, was 3uur bezig, zat nog maar aan 10%...
Dus das nog 27 uur te gaan.
Dan heb je er pak m beet zeker 5 jaar plezier van. Dat is 365x5x8uur muziek = 14.600 uur dolle pret.

Dat is 540 uur plezier per 1 uur voorspel. Die efficiency haal je met sex niet eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

de meeste van die vinyl uitgaven hebben toch geen grafische hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
Ik haal de meeste "dance" hoezen van discogs..... Ook vinyl art staat daar wel eens op.

Hoe hebben jullie trouwens vinyl in iTunes gezet? Ik wil liever het cataloog nummer er ook bij hebben maar als ik al mijn vinyl zou toevogen zit ik op het 10 voudige aantal albums wat ik nu heb. Niet erg handig dus :(

Hier worstel ik al sinds het begin van iTunes mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bagagedrager schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:48:
de meeste van die vinyl uitgaven hebben toch geen grafische hoes?
sommige wel, sommige niet. 't is een beetje 50/50.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
lowfi schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:03:
Ik haal de meeste "dance" hoezen van discogs..... Ook vinyl art staat daar wel eens op.

Hoe hebben jullie trouwens vinyl in iTunes gezet? Ik wil liever het cataloog nummer er ook bij hebben maar als ik al mijn vinyl zou toevogen zit ik op het 10 voudige aantal albums wat ik nu heb. Niet erg handig dus :(

Hier worstel ik al sinds het begin van iTunes mee....
Ik snap het probleem niet helemaal. Je wilt het wel toevoegen maar eigenlijk niet omdat het teveel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik koop mijn muziek nog altijd gewoon op cd. Importeer ze in AAC CBR 320 (ik weet, eigenlijk wat te hoog) in iTunes en dan scan ik de hoesjes op een nette resolutie. Ik verklein ze met Photoshop dan naar ongeveer 800x800 pixels en voeg ze toe aan iTunes. Prachtige kwaliteit en alle hoesjes bij elkaar, ziet er geweldig uit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Dus das nog 27 uur te gaan.
Dan heb je er pak m beet zeker 5 jaar plezier van. Dat is 365x5x8uur muziek = 14.600 uur dolle pret.

Dat is 540 uur plezier per 1 uur voorspel. Die efficiency haal je met sex niet eens. :+
Haha, wat een berekening _/-\o_

Vinyls hebben btw altijd wel een hoes, dus ook een cover, die kan je vinden op google images enz..

Vinyls importeren is net het zelfde als je een gewone mp3 wilt importeren hoor.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

even on-topic:
ik gebruik Amazon Album Art Widget. Doet het prima voor mij.
http://www.widget-foundry.com/widgets/amazonart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:12:
[...]

Ik snap het probleem niet helemaal. Je wilt het wel toevoegen maar eigenlijk niet omdat het teveel is?
Zou makkelijk zijn als je het op een 1 of andere manier kon "nesten". Er zijn bv labels die meer dan 100 releases hebben. En die ook weer sublabels hebben blabla

Net zoals je playlisten in een folder kan zetten zou handig zijn dat het ook bij albums kan. Voor mij dan..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

lowfi schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:09:
[...]

Zou makkelijk zijn als je het op een 1 of andere manier kon "nesten". Er zijn bv labels die meer dan 100 releases hebben. En die ook weer sublabels hebben blabla

Net zoals je playlisten in een folder kan zetten zou handig zijn dat het ook bij albums kan. Voor mij dan..... ;)
Je kunt een album naar een lege plek in de linkerbalk slepen om een playlist te maken. Die playlists kun je vervolgens in folders nesten zoveel je wilt, coverflow laat dan alles zien downstream aan de huideige folder. Niemand dwingt je het overzicht van je hele library te bekijken :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/2937/acfgk7.jpg

Album Cover Finder zoekt en vind covers.. werkt prima op XP :)
( http://www.albumcoverfinder.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

leuk, in het forum 'Apple Talk'

-edit- o hijs er ook voor mek. nevermind.

[ Voor 45% gewijzigd door bagagedrager op 06-05-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

bagagedrager schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:19:
leuk, in het forum 'Apple Talk'

-edit- o hijs er ook voor mek. nevermind.
En dan nog horen iTunes-vragen hier thuis toch :)

Zoef

Pagina: 1