Ik heb al wat rond zitten neuzen op het net maar de antwoorden kunnen me niet bekoren. Ik wil graag een server bouwen met een OS disk en een Linux RAID 1 set voor /var en /home. De server gaat draaien op Debian Sarge en zal dienen als gameserver en voor webhosting, voor de OS disk hebben we op dit moment een schijf liggen en voor de RAID 1 set worden twee schijven nog aangeschaft.
Ik wil graag weten of het mogelijk is om tijdens de installatie van Debian de RAID 1 set aan te maken? Zodat ik bij het partitioneren /var en /home aan kan maken op de set en verder kan gaan met de installatie. Of is het verstandiger eerst een complete installatie op de OS disk te doen, daarna een RAID 1 set te maken, te partitioneren en data overzetten en daarna de fstab aan te passen?
Ik wil graag weten of het mogelijk is om tijdens de installatie van Debian de RAID 1 set aan te maken? Zodat ik bij het partitioneren /var en /home aan kan maken op de set en verder kan gaan met de installatie. Of is het verstandiger eerst een complete installatie op de OS disk te doen, daarna een RAID 1 set te maken, te partitioneren en data overzetten en daarna de fstab aan te passen?
It takes one to know one...