[Nieuwe setup] Instabiel, wat zie ik over het hoofd?

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Om een lang verhaal kort te houden:

Ik heb een nieuwe systeem geassembleerd met de volgende onderdelen:

Setup:
Lanparty nForce 4 SLI-DR eXpert
AO700-12ALN 700watt AOpen voeding
2x 512 MB OCZ PC4800 Elite Edition
2x 250 GB Hitachi T2K250 deskstar
AMD Opteron 165
XFX Geforce 7800 GT
Prometeia Mach I

Problemen:
Willekeurig BSOD's ook tijdens windows install
Willekeurig crashen van programma's (IExplorer, Explorer, Installshield
Corrupte downloads

Wat heb ik geprobeerd:
1ram reepje eruitgehaald, de meest aan de buitenkant in de slots laten zitten. (ik gebruik de oranje(

Memtest86+ anderhalf uur gedraait, 3 passes en 0 errors (beide ram sticks)

Gecontroleerd of alle powercables aangesloten waren. (24pins zit erin, 8pins ernaast ook en de floppy-powercable voor extra stabiliteit zit erin)

Gecontroleerd in het bios of de spanning juist waren, die waren dat.

Alle soort van timings van het geheugen op "Auto" gezet in het bios. Hielp niks dus heb ik het gerestored naar normaal (dit is PC4000 2,5-3-3-7)

Op het moment zit ik even helemaal vast en heb ik geen idee waar de instabiliteit vandaan komt. Alles zou moeten werken immers alles staat op stock speed en ik heb niks in de bios veranderd in de trend van overclocken o.i.d.

Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Misschien eens één van de twee hardeschijven tegelijk proberen (als ze niet in RAID hangen). Waar heb je overigens een 700 Watt voeding voor nodig :? Lijkt me een beetje overdreven veel, en ook niet echt goedkoop. Had je beter voor een 400-500 Watt van een goed merk kunnen gaan.

edit:
En nu verklaar ik je al helemaal voor gek:
AOpen AO700-12ALN, 700W (ATX 2.0) - € 184,80

Vertel me niet dat je bijna €200 hebt betaald voor je voeding? :X Een Zalman 400 Watt voeding van €70 zou al meer dan genoeg geweest zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 17-02-2006 00:24 ]

The devil is in the details.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 14:02

rg-mohwa

Phoe Hé

December schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:21:
Misschien eens één van de twee hardeschijven tegelijk proberen (als ze niet in RAID hangen). Waar heb je overigens een 700 Watt voeding voor nodig :? Lijkt me een beetje overdreven veel, en ook niet echt goedkoop. Had je beter voor een 400-500 Watt van een goed merk kunnen gaan.
nou dan heb je in ieder geval genoeg ...voor misschien overklokken en/of voor de toekomst

• killingdjef
Ik heb ook al 1 harde schijf geprobeert zonder succes helaas. Ik ga weer windows opnieuw installeren en dan mijn chipset drivers zonder NVIDIA Firewall en IDE drivers. Schijnt dat die problemen geven. Al verklaart dit niet dat ik tijdens installatie van windows random een BSOD krijg...

Ik heb 700 watt omdat ik nog een Geforce 7800GT heb (dus SLI) en mijn Opteron ga overclocken (van 1,8 naar rond de 3GHz als het erin zit). vergis je niet in hoeveel vermogen je extra nodig hebt bij dergelijke overclocks.

Later wil ik mijn videokaarten met waterkoeling gaan overclocken.

600 watt had misschien net genoeg geweest, dan betaal ik liever iets meer voor een 700watt.
Ik had hem trouwens voor 150 euro nieuw op de kop getikt.

[ Voor 10% gewijzigd door killingdjef op 17-02-2006 00:40 ]

• Grunz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 21:54
Ik heb ook problemen gehad met m'n DFI bord, heb toen dit nummer gebeld:

TEL: +31(10)296-1846 (nederlandse dfi support)

misschien kunnen ze je daar helpen..

• killingdjef
Ik denk dat het moederboord in orde is maar dat het probleem misschien te wijten is aan een foute configuratie in de bios... ook al draait alles stock.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en de chipset drivers ook nu ZONDER SW IDE drivers en NVIDIA Firewall.

Hij is iets meer stabiel geworden maar heb nog steeds (in mindere mate) last van BSOD's en random crashes van programma's (IExplorer, Explorer, Watsson... iets, Aquamark3, 3dmark03)

• killingdjef
Bleek dat hij het niet helemaal trok in 1T, in 2T gezet en nu is hij helemaal rock-solid. Ziet ernaaruit dat mn processor aardig overclockt. Zit al op 2,7 GHz en het einde is nog lang niet in zicht :)

deze kan dicht

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
toevallig tccd geheugen? dat wil niet zo lekker icm de expert nml... hier ook last van.
Pagina: 1