Nieuw silent multimedia systeem

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Zoals het topic eigenlijk al verraad wil ik een stil multimedia systeem bouwen, maar! deze moet wel krachtig zijn om ook af en toe games te kunnen spelen.

Nu zijn er een aantal eisen waaraan dit systeem moet voldoen.

1. de videokaart moet 2 DVI sloten hebben, wil namelijk mijn nieuwe Sony -V LCD TV aansluiten op dit systeem maar ook een LCD monitor.
2. er moet een optische uitgang op zitten om mijn 5.1 geluidset te kunnen gebruiken.
3. het systeem moet stil zijn! zodat ik het 's avonds ook aan kan laten om te downloaden, ik slaap indezelfde (studenten)kamer.

Dat gezegd hebbende,

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden.

* SAMSUNG 17" 770P €384.66 (simply the best atm, goede contrast ratio snelle responsetime en slik design wat wil je nog meer voor die prijs :) )
* ASUS A8N-SLI €108.98 ( Dit board lijkt me heel degelijk Asus altijd betrouwbaar geweest bovendien bevat dit board een onboard geluidset met digitale output!)
* Athlon64 X2 3800+ €302.47 (dual core cpu zodat ik een beetje kan muti-tasken heb er namelijk een hekel aan om te moeten wachten als ik iets uitpak met winrar, bovendien moet het systeem krachtig genoeg zijn om HD filmpjes te draaien dus de X2 lijkt me een uitstekende keus)
* CLUB-3D PCI-e 256Mb ATI X800RX €138.80 (qua 3d heb ik niet zo veel eisen maar deze heeft 2x een DVI slot en is niet al te duur)
* Corsair 1024MB DDR400 Value Dual Channel kit
* Western Digital 2500JD (sata schijfje met 250gig opslag moet voldoene zijn anders komt er in de toekomst een 250 gig bij in-raid )
* 400Watt Zalman Voeding

Enkel het probleem is nu om het systeem stil te krijgen, de Zalman voeding van 400 watt lijkt me voldoende gezien de "relatief" matige 3dkaart. Maar is deze ook stil genoeg, heb hem in mijn oude P4 systeem hangen maar die hoor ik nooit want de CPU cooler komt er bovenuit.

Wat raden jullie me aan qua cpu cooler? nu heb ik gelezen over het cool & quite van AMD (wat de cpu dus terug clockt ) nu lijkt het me handig om een CPU cooler te hebben die heel sti kan draaien of zelf uitkan (automatisch natuurlijk).

Is het ook verstandig de southbridge van het mobo eraf te halen en er een passievecooling op te zetten, en de ATI cooling maakt deze veel lawaai?

Suggesties zijn uiteraard welkom, ik zal vast hier en daar nog wat kunnen verbeteren aan mijn systeem dus kan graag input gebruiken.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BlowFish schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:24:
Zoals het topic eigenlijk al verraad wil ik een stil multimedia systeem bouwen, maar! deze moet wel krachtig zijn om ook af en toe games te kunnen spelen.

Nu zijn er een aantal eisen waaraan dit systeem moet voldoen.

1. de videokaart moet 2 DVI sloten hebben, wil namelijk mijn nieuwe Sony -V LCD TV aansluiten op dit systeem maar ook een LCD monitor.
2. er moet een optische uitgang op zitten om mijn 5.1 geluidset te kunnen gebruiken.
3. het systeem moet stil zijn! zodat ik het 's avonds ook aan kan laten om te downloaden, ik slaap indezelfde (studenten)kamer.

Dat gezegd hebbende,

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden.

* SAMSUNG 17" 770P €384.66 (simply the best atm, goede contrast ratio snelle responsetime en slik design wat wil je nog meer voor die prijs :) )
* ASUS A8N-SLI €108.98 ( Dit board lijkt me heel degelijk Asus altijd betrouwbaar geweest bovendien bevat dit board een onboard geluidset met digitale output!)
* Athlon64 X2 3800+ €302.47 (dual core cpu zodat ik een beetje kan muti-tasken heb er namelijk een hekel aan om te moeten wachten als ik iets uitpak met winrar, bovendien moet het systeem krachtig genoeg zijn om HD filmpjes te draaien dus de X2 lijkt me een uitstekende keus)
* CLUB-3D PCI-e 256Mb ATI X800RX €138.80 (qua 3d heb ik niet zo veel eisen maar deze heeft 2x een DVI slot en is niet al te duur)
* Corsair 1024MB DDR400 Value Dual Channel kit
* Western Digital 2500JD (sata schijfje met 250gig opslag moet voldoene zijn anders komt er in de toekomst een 250 gig bij in-raid )
* 400Watt Zalman Voeding

Enkel het probleem is nu om het systeem stil te krijgen, de Zalman voeding van 400 watt lijkt me voldoende gezien de "relatief" matige 3dkaart. Maar is deze ook stil genoeg, heb hem in mijn oude P4 systeem hangen maar die hoor ik nooit want de CPU cooler komt er bovenuit.

Wat raden jullie me aan qua cpu cooler? nu heb ik gelezen over het cool & quite van AMD (wat de cpu dus terug clockt ) nu lijkt het me handig om een CPU cooler te hebben die heel sti kan draaien of zelf uitkan (automatisch natuurlijk).

Is het ook verstandig de southbridge van het mobo eraf te halen en er een passievecooling op te zetten, en de ATI cooling maakt deze veel lawaai?

Suggesties zijn uiteraard welkom, ik zal vast hier en daar nog wat kunnen verbeteren aan mijn systeem dus kan graag input gebruiken.
Ik vind het een beetje overdereven om een SLi mobo te nemen en dan een ati gaan draaien. Kijk eens naar de Crossfire bordjes van asus, neem desnoods een bordje zonder crossfire of SLI. Voor de rest misschien wat meer ram. Hij is dan meteen vista ready. Voor de rest er weinig op aan te merken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BlowFish
touchdomex schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:28:
[...]

Ik vind het een beetje overdereven om een SLi mobo te nemen en dan een ati gaan draaien. Kijk eens naar de Crossfire bordjes van asus, neem desnoods een bordje zonder crossfire of SLI. Voor de rest misschien wat meer ram. Hij is dan meteen vista ready. Voor de rest er weinig op aan te merken
Mjah ik heb een beetje in het achterhoofd om de 3dkaart in de toekomst up-te-graden. Maar dit board is een van de weinigen met on-board optische uitgang. en de 3dkaart een van de weinigen met 2 DVI sloten. Voor die prijs! , mijn budget is niet giga hoog :)

1gig ram is voorlopig genoeg kan altijd nog 1 gig bij, mede door het LCD scherm hou ik niet veel geld over :P

[ Voor 8% gewijzigd door BlowFish op 16-02-2006 23:34 ]

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Heb je al een kast? Is een Antec P180 wat voor je? pricewatch: Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver)
En als ik jou was zou in ipv een Western Digital 2500JD voor een Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) gaan. pricewatch: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)

• BlowFish
DryIce schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:35:
Heb je al een kast? Is een Antec P180 wat voor je? pricewatch: Antec Performance One P180 (ATX, Geen PSU, Zilver)
En als ik jou was zou in ipv een Western Digital 2500JD voor een Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) gaan. pricewatch: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
Hmm wel een dure kast, was de mamba van thermaltake aan het overwegen. Maar dit is wel een mooie kast die je hier noemt. Zal ik even moeten overwegen, staat deze kast bekend om een goede airflow oid ?

En waarom de Samsung ipv de western digital, ik had een tijdje geleden een review gelezen op tomshardware waarin werd gestelt dat ze geen PC zouden bouwen zonder standaard een WD 3200 JD,

Verwijderd

Als je voor een stil systeem gaat met de asus A8N-sli zou ik in ieder geval de northbridge koeler vervangen, maakt nl. een tering herrie.

Er zijn genoeg topics over om bijv een zalman, ZM-NB47J, met paps ventilator er op te zetten....

Of neem een mobo met passief gekoelde northbridge.

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Vervang die WD voor 2 Samsung schijven in RAID configuratie. Even snel als een WD maar een stuk stiller. Werkt heel goed in mijn systeem. Dankzij de RAID configuratie haal je ruim voldoende snelheid om met video bezig te kunnen zijn en de Smasung schijven zijn zeer stil. WD gaat zeker op een teleurstelling uitlopen qua geluidsniveau.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 17:07
+1 voor de Samsung schijfjes, lekker stil en koel :)

Als je niet idioot veel uitbreidingskaarten wilt plaatsen, is als moederbord de MSI K8NGM2-FID ook interessant. Deze heeft onboard VGA + DVI (!), waardoor je keus voor videokaart niet meer beperkt is tot exemplaren met dual DVI. Verder SPDIF in en uit en firewire. Overigens zit er standaard geen SPDIF bracket bij, maar die zijn ook wel los te koop en zelfs vrij eenvoudig zelf te maken.

Nog een stille Antec kast: Antec Solution SLK3800B (ATX, 400W, Zwart). Goede en stille voeding, uitstekende airflow (120mm case fan, kan nog een tweede 120mm bij).

Hier ook al gekeken om ideeen op te doen?

[edit]Bijna vergeten: Arctic 64 Pro is een stille en goede koeler voor AMD 64, en nog heel betaalbaar ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Antonius op 17-02-2006 10:01 ]

• BlowFish
Antonius schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:57:
+1 voor de Samsung schijfjes, lekker stil en koel :)

Als je niet idioot veel uitbreidingskaarten wilt plaatsen, is als moederbord de MSI K8NGM2-FID ook interessant. Deze heeft onboard VGA + DVI (!), waardoor je keus voor videokaart niet meer beperkt is tot exemplaren met dual DVI. Verder SPDIF in en uit en firewire. Overigens zit er standaard geen SPDIF bracket bij, maar die zijn ook wel los te koop en zelfs vrij eenvoudig zelf te maken.

Nog een stille Antec kast: Antec Solution SLK3800B (ATX, 400W, Zwart). Goede en stille voeding, uitstekende airflow (120mm case fan, kan nog een tweede 120mm bij).

Hier ook al gekeken om ideeen op te doen?

[edit]Bijna vergeten: Arctic 64 Pro is een stille en goede koeler voor AMD 64, en nog heel betaalbaar ook.
Jullie zijn nogal positief over de Samsung hdd, ok samsung it is :)

Die cooler ziet er indd goed uit, dat zal hem worden. Btw ik zoek ook nog een toetsenboard. De LCD monitor heeft een mooie witte glas kleur (apple) Is het verstandig een apple toetsenboard erboij te kopen of zijn er ook 'normale' toetsenboarden met die witte glans kleur ?

Verwijderd

Beetje jammer dus om een asus bord met SLI te nemen terwijl je een ati kaart gebruikt. Ik heb vorige maand nog een XFX GForce 6600GT gekocht en die heeft dus 2 DVI poorten. Heb ik 140 euro voorbetaald.
Deze dus (even duur als wat je zelf had uitgezocht):
http://www.tweakers.net/pricewatch/111749

En dan zou ik die koeler op de videokaart ook vervangen door een Artic Silencer NV 6. Die standaard koelers op videokaarten maken namelijk redelijk wat kabaal.

En die koeler die op je moederbord zit zou ik zsm vervangen door iets passiefs.
De Antec SLK3800B die genoemd werd heeft rubberen ringetjes om je hdd te monteren (is zeer aan te raden, hebben andere kasten misschien ook).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 10:28 ]

• BlowFish
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:24:
Beetje jammer dus om een asus bord met SLI te nemen terwijl je een ati kaart gebruikt. Ik heb vorige maand nog een XFX GForce 6600GT gekocht en die heeft dus 2 DVI poorten. Heb ik 140 euro voorbetaald.
En die koeler die op je moederbord zit zou ik zsm vervangen door iets passiefs.
De Antec SLK3800B die genoemd werd heeft rubberen ringetjes om je hdd te monteren (is zeer aan te raden, hebben andere kasten misschien ook).
Wat is de fuss nou eigenlijk om een ATI kaart in een SLI-board te stoppen... Waarom niet. Als ik zo'n XFX 6600 kaart er in hang gebruik ik SLI ook niet, en tegen de tijd dat ik een nieuwe videocard koop gaat die 6600 er uit, de nieuwe generatie heeft waarschijnlijk weer nieuwe features zoals DX10 SM 5.0 etc. Dat weegt op tegen de 'minimale prestatie winst van een 6600GT in SLI.

De passieve koeling gaat er zeker komen! Die kast moet ik nog even bekijken past iig binnen het budget, maar een beetje zonde dat er een voeding in zit deze heb ik namelijk al.

Dan moet ik nog even afwegen of ik een 6600GT of een ATI X800 GT in het systeem hang. Qua prestaties is de 6600 iets beter naar mijn weten. Maar gezien het feit ik de kaart veel ga gebuiken voor media toepassingen (TV kijken over DVI) denk ik dat de ATI betere beeld prestaties geeft.. correct me if i'm wrong.

Verwijderd

De passieve koeling gaat er zeker komen! Die kast moet ik nog even bekijken past iig binnen het budget, maar een beetje zonde dat er een voeding in zit deze heb ik namelijk al.
Dan neem je toch de 3000B (is zelfde als de 3800 alleen dan zonder voeding)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47
Als je een stil systeem wilt, wil je er in eerste plaats géén kleine fan's in hebben; dus passieve koeling op chipset en gafische kaart! Dan een heatpipe cpu koeler met minstens 90mm fan en zo min mogelijk HDD's (Samsung P120 is stilste en toch snel zat) en deze niet direct metaal-op-metaal met de kast verbinden (dus rubbers tussen). Vul dit aan met een stille voeding en je hebt al een behoorlijk stil systeem :) En indien kastventilatie nodig is, doe dit dan met een 120mm fan (kies dus kast met mogelijkheid daarvoor).

Geneuzel over SLI bord en enkele ATI kaart geen aandacht aan besteden, da's nml. een complete non-issue :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Misschien is dit nog wat:

nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT Silencer/HTD/256M
Pricewatch: € 151,42

Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/9299123_big.jpg

Moet wel stil zijn lijkt mij.

@CLB
Sorry nog niet helemaal wakker

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 11:16 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Koop je zo'n mooi systeem en dan zo'n videokaart, gooi er dan gelijk 'n betere in voor de toekomst...

@ Baco: die kaart heeft maar 1 DVI-uitgang :)

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 17-02-2006 11:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BlowFish
CLB schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:13:
offtopic:
Koop je zo'n mooi systeem en dan zo'n videokaart, gooi er dan gelijk 'n betere in voor de toekomst...

@ Baco: die kaart heeft maar 1 DVI-uitgang :)
dat is indd erg jammer. ziet er namelijk goed uit, maar aan de andere kant het is vast ook wel mogelijk om een zalman passieve koeling op ie ATI te zetten :)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik wilde ook een stil systeem gaan samenstellen als ik straks het geld heb, ik heb eigenlijk een beetje dezelfde eisen als jij...

Die 6600GT silencer is inderdaad een mooie kaart, die ga ik ook kopen straks voor mijn stille systeem denk ik.

Ik zal even weergeven hoe ik het in gedachten had, misschien dat je daar ideeen uit kunt putten:

- Behuizing: Lian-li pc-767 heeft 2 keer 12 cm fans, daarmee heel erg stil. Lekker ruime kast met een mooi design :P
- Voeding: Jij wil een zalman 400 watt nemen... Ik heb dezelfde, maar dan 300 watt, die is helemaal niet zo stil als ze zeggen. Ik hoor die fan boven al mijn systeemfans en cpu fan uit, dat zegt genoeg denk ik De voeding die mij wel iets lijkt: IBL® Power NT 400 T-Balancer, dit is een semi passieve voeding, gaat aan wanneer hij het zwaar te verduren heeft. Als ie aangaat, dan is dat een 12 cm papst Fan, dus geeft dan weinig geluid. Lijkt mij de ideale voeding.
- Fans: Papst 16dB, ik heb deze nu ook, er passen er 2 in de Lian-li behuizing. Deze Fans zijn niet hoorbaar op maximale snelheid!
- CPU koeler: Thermaltake Big Typhoon Ik heb hierover alleen maar goede dingen gelezen, dat dit echt de beste koeler is van dit moment... Ook met 12 cm fan, lijkt mij ideaal.

Ik heb nu geen tijd meer, maar dit zou ik nemen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat...

• Gurdie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat dacht je als behuizing van de Antec P150

Ik heb zelf deze behuizing ook, en deze behuizing komt met de super stille Antec NEO HE 430W voeding.
Deze kast heeft Elastiek als ophangmeganisme voor de harde schijven, hierdoor dempen deze meer dan in een normale kast. Verder heeft deze kast een 12CM Antec Tricool fan die je dmv een schakelaar in snelheid kan regelen. In de laagste stand is deze behoorlijk stil.

Ik heb de kast in combinatie met de Asus A8n SLI Deluxe met een zalman op de northbridge.

3000+ Processor, met de Scynthe Ninja er Passief op. deze wordt gekoeld door de casefan in de kast.

Verder heb ik in mijn kast nog een 6600GT kaart die is gemod met een zalman koeler die op 5V draait.

Dit systeem draait bij mij uitermate stil, en temperaturen zijn goed. proc en hd's rond de 30 C.

Voor meer info of een voorbeeld systeem van deze Antec P150:

http://silentpcreview.com/article272-page1.html
http://silentpcreview.com/article293-page1.html

In deze kast zal je ook makkelijk met een passieve VGA kunnen doen, maar dan zal ik de airflow verbeteren dmv 2 nexus 92mm fans voor in de kast zetten op 6V.

Gegarandeerd een stil top systeem zonder veel modificaties te hoeven doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gurdie op 17-02-2006 18:49 ]

• BlowFish
is dit mobo misschien ook een optie: Asus A8R-MVP

specs:

CPU: AMD Athlon 64 FX / Athlon 64 X2 / Athlon 64 / Sempron
Socket: 939
Chipset: ATI Radeon XPRESS 200 CrossFire(RD480)
FSB: HT 2000
Memory: 4DDR(Dual Channel)
VGA onboard: No
IDE: 133*2+SATA II *4
Raid: RAID 0, 1, 0+1, 5, JBOD
Graphics Slot: PCIex16 *2 slots
Audio: AD1986A-6CH
LAN: 1000M Marvell
Firewire: 2*1394a
PCI: 3
PCI-E X1: 1
USB 2.0: 8

http://www.asus.nl/produc...del=787&l1=3&l2=15&l3=236

• BlowFish
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties, daarom mijn dank is groot :Y)

Het wordt dus de Antec P 150 case, hij ziet er mooi gelikt uit zit meteen een voeding bij en schijnt ook nog een van de stilleren te zijn!

Qua HDD ben ik er nog niet helemaal uit. Ik zit te twijfellen tussen de Samsung spinpoint series en de Seagate Barruguda(spelling?). Wie kan deze knoop vor me door hakken.

Verder lijkt me de Artic freezer pro 64 een heel goede cooling enkel nu is mijn vraga of deze beter is i.t.t mijn 7000cu Zalman, welke ik nog heb liggen. in andere woorden welke is stiller?

Ik ga zeker de southbridge fan halen van Zalman mits ik het Asus mobo kies, ik heb namelijk geen sli nodig dus misschien is dit mobo wel geen goede keus voor me let wel ik wil een optische uitgang (toslink). Iemand een ID ?

Verder is het misschien gene verkeerde keus om er een Power color X1600XT / pro (150 - 190 euro) 2x DVI in te hangen ipv een X800 RX / GTO. of 6600 GT. Performance wise zit deze kaart er zelfs nog boven plus, de multimedia ondersteuning van de nieuwe 1000 serie svan ATI met AVIVO is ook niet verkeerd als ik dat zo allemala lees! dus de Powercolor X1600 PRO met 2x DVI lijkt me een heel goede kandidaat :)

alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door BlowFish op 20-02-2006 15:18 ]

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou toch nog even de Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 overwegen.

Heb die zelf ook zitten en is een pareltje!

Je zegt zelf 2x DVI nodig te hebben, maar op dat 17" tft scherm van jouw kan je evengoed VGA draaien, op 17" (1280x1024) merk je het verschil tussen DVI en VGA totaal niet. Wanneer je hoger zal gaan in resoluties begint dit wel op te vallen.

Zo kan je besparen op je scherm (eentje met vga) en je beeldkaart, en daarbij geeft deze geen kick geluid.

Let wel, samen met een Artic freezer 64pro kan je het koellichaam niet 90 graden omhoog klikken, viel mij wel tegen :( (niet dat hij dan problemen had met opwarming ofzo hoor).

• BlowFish
aranea schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:26:
Ik zou toch nog even de Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 overwegen.

Heb die zelf ook zitten en is een pareltje!

Je zegt zelf 2x DVI nodig te hebben, maar op dat 17" tft scherm van jouw kan je evengoed VGA draaien, op 17" (1280x1024) merk je het verschil tussen DVI en VGA totaal niet. Wanneer je hoger zal gaan in resoluties begint dit wel op te vallen.

Zo kan je besparen op je scherm (eentje met vga) en je beeldkaart, en daarbij geeft deze geen kick geluid.

Let wel, samen met een Artic freezer 64pro kan je het koellichaam niet 90 graden omhoog klikken, viel mij wel tegen :( (niet dat hij dan problemen had met opwarming ofzo hoor).
Ik heb zelf thuis een 15" Samsung staan en het verschil DVI <> VGA vind ik enorm. Weet niet of dat verschilt per scherm maar ik zou toch liever het maximale uit een scherm halen dat me bijna 400 euro kost.

Deze nvidia is wel krachtiger en heeft meer features en is standaard zo stil als een muis, dat moet ik wel mee geven had hij te koop geweest met 2x DVI had ik hem zeker genomen!

[ Voor 10% gewijzigd door BlowFish op 20-02-2006 14:38 ]

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Dr werd hierboven een 6600GT met passieve koeling geopperd, er is ook een 7800GT, die heeft 2X DVI. Verder zou je als cpu koeler een Thermalright Xp-120 kunnen nemen, die kan je zelfs passief koelen :) . Ik weet verder niet wat je budget is, want die 7800GT is wel duur.

Succes met het samenstellen ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Heb je geen tv-kaart(en) nodig?
Welk OS wil je gaan gebruiken?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BlowFish
Spice schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:43:
Heb je geen tv-kaart(en) nodig?
Welk OS wil je gaan gebruiken?
Nee enkel widows XP , Benader mijn LCDTV via een DVI > HDMI kabel (i know geen sound, hence, het mobo met toslink).

Maar zit zo te denken dat een budget kaartje waarschijnlijk ook wel genoeg zal zijn X1300 / 7300GS. Kan ik mooi besparen wat ik extra investeer aan de case. Gamen zal waarschijnlijk (bijna) niet gebeuren daar heb ik mijn xbox nu voor, in de toekomst ka ik altijd nog naar een X1900 XTX kijken.

Geeft dat AVIVO van ati zoveel meer waarde, ik ga voornamelijk Xvid en HD films kijken beeld qualiteit is dus belangrijk. En wat zet Nvidia tegenover AVIVO ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wil hierbij ook nog even melden dat de zalman 400 watter me kwa geluid ook aardig tegenvalt...

Ik heb er nu een papst 8cm fan ingezet, en dat heeft nog een aardige geluidsreductie veroorzaakt...

• Gurdie
Goede keus voor de kast. De Antec P150 is echt een pareltje, in het echt valt het wit er nog beter uit dan op de foto's, en de PSU is echt super stil. PSU is vergelijkbaar met de Seasonic S12 430W die ik heb gehad. En die staat al bekend als de stilste actieve voeding.

Als processorkoeler kan ik je echt adviseren om te gaan kijken voor een Scythe Ninja met een 12cm Nexus fan erop die je bijvoorbeeld op 6V kunt laten draaien met speedfan. Deze zal de X2 3800 wel koel genoeg houden. Een zalman 7000cu kun je ook gebruiken, maar deze heb ik ook gehad, en was voor mij niet stil genoeg. Daarom ben ik overgegaan naar de passieve Scythe koeler. De zalman 700cu kun je eventueel wel modificeren met een 92mm Nexus fan. dan heb je wel een stille combinatie, maar ik weet niet als dat genoeg is om de X2 3800 te koelen.

Voor de harde schijf moet je gewoon voor de Samsung gaan, omdat die simpelweg het stiltst zijn van alle harde schijven. 2,5" schijven uitgesloten. Dankzij de ophangrubbers in de P150 kast worden idle geluiden van de harde schijven goed gedempt.

Hetgene wat nu nog het meeste lawaai maakt in mijn kast is de Zalman koeler op mijn 6600GT videokaart. Deze kaart wordt nog een keer vervangen door een passieve kaart.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47
Gurdie schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:45:

Ik heb zelf deze behuizing ook, en deze behuizing komt met de super stille Antec NEO HE 430W voeding.
...

Ik heb de kast in combinatie met de Asus A8n SLI Deluxe met een zalman op de northbridge.
Heb die PSU ook en hij is idd superstil (ik hoor 'm niet). Maar er zijn wel issues met deze PSU en de Asus A8N serie borden, heb jij daar geen last van gehad? Ik nml. wel. Voor de TS, zorg ervoor dat je dan een Neo HE krijgt met productiedatum vanaf november 2005, want anders heb je een gerede kans dat je 'm kunt RMA'en.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gurdie
Abbadon schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:47:
[...]

Heb die PSU ook en hij is idd superstil (ik hoor 'm niet). Maar er zijn wel issues met deze PSU en de Asus A8N serie borden, heb jij daar geen last van gehad? Ik nml. wel. Voor de TS, zorg ervoor dat je dan een Neo HE krijgt met productiedatum vanaf november 2005, want anders heb je een gerede kans dat je 'm kunt RMA'en.
Ik heb mijn Antec behuizing met PSU nog niet zo lang, maar alle Neo HE die nu verkocht worden zijn modellen waar dat probleem wat jij hebt gehad verholpen is. Dit is ook te zien aan het serienummer op de PSU. Als deze begint met 0511 dan heb je een goede PSU.

Maar gewoon voordat je het besteld even aan de winkel vragen hoe het zit met de PSU in die behuizing, zij kunnen je dan wel vertellen of het het revisie model is of de oude nog.

• BlowFish
Kan iemand het verschil tussen VGA en DVI beaamen? maakt dus geen verschil op een Samsung 770p.

• BlowFish
Ok de kogel is door de kerk!

Antec Sonata II behuizing
AMD X2 3800+ processor
Arctic Freezer 64 PRO cpu cooler
ATI Powercolor X1800XT 512MB videokaart
Zalman VF700-AlCu vga cooler
1 GIG OCZ 400C25-337 PrHS KIT geheugen
Samsung 250 GB SAT2 SP2504C HDD
NEC 3540A brander
Samsung 17" 730BF TFT
ASUS A8N-E Mobo
Zalman NB47-J Chipset Passive Northbrige

Zoals jullie kunnen zien heb ik toch maar gekozen voor een highend videokaart, Deze omdat ik heel slecht kan kiezen tussen minder perfomende kaarten, en bovendien kan ik deze kaart tegen een leuke prijs krijgen! :)

Ook het beeldscherm is veranderd van een Samsung 770p naar een Samsung 730BF. Dit omdat de kleur zwart/zilver veel mooier zal staan op mijn bureau. Bovendien scheelt het me aardig wat geld wat ik bij de videokaart kon leggen.

Ook toch niet voor de Witte P150 antec case gekozen, dit ligt een beetje in het verlengde van de TFT keuze, de kleur. Bovendien is de Sonata 2 ook een heel stille kast als ik de reviews mag geloven, bovendien een 450watt voeding en dat voor 100 euri!

Weet enkel niet zeker of ik problemen ga krijgen met die northbridge passieve Zalman cooler, de X1800 is namelijk een stuk langer dan de broertjes :X

Aan of opmerkingen zijn uiteraard welkom :Y)
Pagina: 1