[Mandriva2006] Install hangt gelijk bij begin setup

Pagina: 1
Acties:

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
Na een mislukte installatie van Debian waarbij X niet goed werkte heb ik nu Kubuntu op mijn laptop draaien. Dat draait wel redelijk maar is toch niet geheel wat ik wil. Het maken van installs geeft nog te vaak fouten en het booten verloopt ook niet geheel vlekkeloos. (duurt wat lang en moet telkens het dhcp gedoe skippen met ctrl+c als ik ff niet aan het netwerk hang)
Daarom heb ik maar de installatie dvd van Mandrive 2006 gedownload. Is goed gegaan, hashchecks zijn goed dus om dat alvast even uit te sluiten dat daar wat mis mee is.
De dvd boot wel netjes maar zodra hij de setup heeft geladen loopt ie me al gelijk vast. Soms kom ik net tot de licentie overeenkomst en soms hangt m'n laptop daarvoor al. Het lijkt erop of hij na ongeveer een minuut na het booten vanaf de dvd vastslaat. Het maakt verder niet uit of ik een graphische installatie uitvoer of een textbased.

Het gaat om de volgende laptop:
Acer Aspire 1356 LCI
cpu: AMD-XP Mobile 2800+
geheugen: 512MB DDR
vga: ATI Mobility 9200 64MB
dvd-rom/cd-rewriter: Matsushita (type weet ik zo even niet uit het hoofd)
(meer info op verzoek, dat moet ik dan even napluizen)

Het moet haast al aan iets in mijn laptop zitten want als ik de dvd op de pc van mijn pa boot hangt hij niet, ik kom dan gewoon tot het partitioneergedeelte van de setup. Ik zal wel iets over het hoofd zien waardoor hij op mijn laptop gelijk al aan het begin van de setup blijft hangen maar ik zou niet weten wat. Ik heb mijn muis en netwerkkabel al afgekoppelt dus daar kan het ook niet aan liggen.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen of nakijken? Google leverde geen soortgelijke fenomenen op of ik moet al echt verkeerde zoekcriteria hebben ingegeven.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Controleer je geheugen een met Memtest86 (staat bij de meeste install-cd erop, iig bij Ubuntu).
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn pc. Windows werkte gewoon, maar ik kreeg geen enkele linux distro aan de gang.
Bleek dat er een (minimaal) conflict tussen mijn geheugenmodules zat (precies waar dimm 2 start, los van elkaar 100% goed, samen, conflict). Ik heb mijn geheugen vervangen, en sindsdien loopt het perfect. Je moet wel de meest uitgebreide test doen, anders kunnen kleine foutjes onzichtbaar blijven. Helaas struikelt linux door zo'n geheugen gebruik wel over die kleine foutjes.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Install op laptops struikelt eerder over acpi
acpi=off al geprobeerd

>.< >.< >.< >.<

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Topicstarter
Memtest op de Mandriva dvd even gedraaid in full mode en die gaf geen fouten.
Daarna even opgestart met acpi=off, ik kwam erachter dat ik het woordje linux er nog voor moest zetten, daarom werkte het eerst niet. |:(
De setup lijkt nu door te gaan, even afwachten of het ook zo blijft :)