Bij bridge geen internet meer op computer

Pagina: 1
Acties:

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03 11:18
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben bezig om mijn OpenBSD pc te configureren op het netwerk. Daarvoor heb ik een bedrade netwerkverbinding gemaakt tussen mijn normale Windows XP pro computer en de OpenBSD computer.
De Windows pc is draadloos verbonden met de speedtouch 570 die het internetverkeer regelt.

Ik wilde nu ervoor zorgen dat het bedrade netwerk verbonden werd met het draadloze netwerk. Dit heb ik gedaan met een bridge tussen beide in Network Connections. Het probleem is echter dat zolang die bridge er is, ik niet met de windows pc op internet kan. Ik heb ook geprobeerd met de wizard Set up a home network geprobeerd het te laten werken: Of ik kreeg een brug, maar internet doet het niet, of ik krijg een ongedefineerde error.

Hoe krijg ik nu die brug er, en tegelijkertijd internet op mijn pc?

Ik heb het idee dat het een simpel probleem is, maar ik kan de oplossing maar niet vinden. Ik heb google al geprobeerd, maar daar vind ik allemaal dingen die erop lijken, maar het net niet zijn.

Alvast heel erg bedankt :)

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13

Pieroman

/me

heeft windows niet een ingebouwde functie dat andere gebruikers van de netwerkkaart zijn internetverbinding gebruik mag maken?

• Thas
Maar de internet verbinding zit via een usb acces point, en niet via de netwerkkaart. Het is juist de andere computer die internet wilt, die via de netwerkkaart verbonden is.

Verwijderd

Hallo,

het zou kunnen dat jouw wireless kaart geen promiscuous mode ondersteunt. Probeer het volgende:

Start --> Uitvoeren - cmd

In het DOS venster, tik ´netsh bridge show´ in. Als het goed is zie je de twee netwerkkaarten met ID 1 en ID 2. Als de ForceCompatibiltiyMode op ´disabled´ staat, probeer deze dan te enablen met het volgende command:

netsh bridge set a 1 e

waarbij 1 het nummer van de wirlesss kaart is, als de wireless kaart bij jou ID 2 heeft, dan moet je de 1 met de 2 vervangen...

Groet,

MC

• Thas
Ik heb het geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/9816/untitled0mk.th.jpg

En het is gelukt om het aan te zetten, alleen heb ik dan nog steeds geen internettoegang.
Betekent dit dat de netwerkkaart geen promiscuous mode ondersteunt?

Ieg bedankt voor het helpen :D

EDIT: Ook als ik ze beiden aan heb gedaan werkt het niet. De promiscuous mode is in mijn geval afhankelijk van de usb speedtouch 120 die met mijn computer verbonden is?

[ Voor 21% gewijzigd door Thas op 16-02-2006 23:40 ]

Verwijderd

Hallo,

heb je na het enablen een ipconfig /release en renew gedaan ?

er had eigenlijk ´disabled´ moeten staan, mogelijk dat jouw NIC inderdaad geen promiscuous ondersteund. Welke kaart heb je trouwens ? Je zou kunnen proberen om te upgraden met de laatset driver...

MC

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 23:49 ]

• Thas
Voordat ik iets veranderde stonden ze allebei op unknown, daarna de draadloze op enbled, de ander disabled. Als laatste heb ik beiden op enabled gezet. Horen ze uit te staan dan? Welke commandline hoort daar bij?

Mijn netwerkkaart: onboard
• NVIDIA® nForce3 250Gb LAN controller
- Integrated Fast Ethernet MAC and PHY in one chip.
- Supports 10Mb/s, 100Mb/s and 1000Mb/s auto-negotiation operation.
- Compliant with PCI v2.2.
- Supports ACPI Power Management.

Mijn usb ding:Speedtouch 120, maakt verbinding met de speedtouch 570

heb je na het enablen een ipconfig /release en renew gedaan ?

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/3053/untitled5ts1.th.jpg

Daar staat dan mijn gateway (normaal 10.0.0.138) niet ingevuld. Is er een commandline om die op te geven? Als ik ipconfig /renew doe, dan gebeurt er niets. Niet dat hij vastloopt, maar hij gaat niet naar de volgende zin ofzo, het blijft precies zoals het op het plaatje is.

[ Voor 34% gewijzigd door Thas op 17-02-2006 00:02 ]

• Thas
Geprobeerd, maar ik heb al de nieuwste driver.

Wat mij wel opvalt:

Als ik de bridge heb gemaakt, staan alle drie de connecties bij Network connections onder het kopje Bridge. Normaal staan de draadloze en bedrade onder "lan or High speed internet" Zouden die niet daaronder moeten blijven staan, en dat alleen de bridge onder het kopje bridges komt te staan?

[ Voor 68% gewijzigd door Thas op 17-02-2006 00:19 ]

Verwijderd

Hallo,

het plaatje zou er zo moeten uitzien, bedoel je dit ?

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/networking/expert/bridgefig03.jpg

MC

• Thas
Oke, dan klopt het wel, my bad.

Dat is precies hoe het eruitziet, alleen is de netwerk verbinding wel actief :P

Ik heb al gezocht op internet of de speedtouch 120 promiscuous mode ondersteunt, maar ik kan nergens uitgebreide informatie vinden erover :(

Weet je nog andere oplossingen? Wel heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe :D

• Thas
Interresante homepage, is het al up and running, of nog in de testfase? Er waren bij mij een paar probleempjes met de site:

Als ik als taal spaans heb geselecteerd, en als onderwerp enlaces, dan kan ik niet meer een andere taal kiezen.

In het Engels krijg ik page not found bij support en links.

Als ik engels-company selecteer, wordt alles links uitgelijnd, en werken alle links niet meer.

Ik heb FF 1.5.0.1

EDIT: Niet om af te kraken :) En dat het offtopic is weet ik, maar ik geloofniet dat dat zo'n probleem kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Thas op 17-02-2006 11:55 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

je hebt ook de instellingen van tcp/ip goed staan in je bridge?

Wabbawabbawabbawabba

• Thas
Ja, ik heb zowel automatisch (zoals het normaal staat) en handmatig geprobeerd, en in beide gevallen werkte het niet.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik heb het ingesteld bij mijn broertje (ongeveer zelfde setup), Volgens mij moet je de bridge handmatig een ipadress geven, en dit address moet ongelijk zijn aan de ip addressen van de andere netwerkkaarten. De andere machine en je lokale kaart kan volgens mij gewoon DHCP draaien.

de bridge ip informatie moet volledig ingevult worden (default gateway en DNS).. Kijk ook even of op je bridge je wireless protocol is aangevinkt.

...Als het maar werkt

• Thas
Ik heb nu de volgende gegevens ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7555/untitled9gy.th.jpg

Het IP adres is uniek.
Bij de bridge zijn beide (LAN en Wireless) aangevinkt.
Helaas, het werkte niet.

EDIT: Ik heb de zelfde gegevens ingevuld bij mijn wireless connectie (niet in de bridge), dan werkt het wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Thas op 17-02-2006 16:25 ]

Pagina: 1