Toon posts:

Stil Multimedia Systeem, Advies & Tips nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een leuk multimedia systeem, dat vooral stil is. Allereerst mijn voorkeur en wat ik graag zou willen doen met het systeem kort gezegd...

Op gebied van gamen
Ik ben zelf niet echt een gamer maar op zijn tijd hou ik graag van een game. Ikzelf speel graag games als PES-serie en de FIFA-serie. Ook games als Age of Empires 3, Empire Earth 2, Pro Cycling Manager en dat soort games.
Multimedia gebied
Graag wil ik mijn systeem ook kunnen gebruiken voor muziek en films. Dus qua muziekprestaties moet ook op een redelijk niveau kunnen zitten... (Eventueel ga ik in de toekomst iets proberen met beeld op de televisie.. Dit is nog niet helemaal uitgedacht, maar ik wil wel in de toekomst soort van Thuisbioscoop gevoel creeëren, maar dat is nu nog niet aan de orde...)
Grafische Kracht
Ook moet ik voor school grafisch te werk, onder andere met Cata, AutoCAD en Photoshop... Dus grafisch moet systeem redelijk veel aankunnen.
Het nodige kantwoorwerk
Uiteraard het typwerk, maar dat is al standaard als je naar bovenstaanden eisen kijkt ;). Dit zal voornamelijk met Office gedaan worden en tjah af en toe op MSN, dat zal niet al te moeilijk worden.
Opslag Capaciteit
Verder heb ik een grote opslagcapaciteit nodig, het maakt in feite niet heel veel uit of de opslag intern of extern is. Alleen het systeem dat ik heb gekozen biedt niet heel veel ruimte voor interne harde schijven, hierdoor zal wellicht een beroep gedaan moeten worden op externe opslag.
Geluid
Dan het belangrijke van allemaal, omdat mijn computer op mijn slaapkamer staat en als ik ga verhuizen het systeem een mooie plek in de kamer wil geven, wil ik graag dat hij niet erg veel lawaai maakt. Gelukkig is er vandaag de dag steeds meer aan geluidsbeperking te doen... Ik zelf ben terecht gekomen op de site: http://www.ikbenstil.nl

Voor sommige hieronder even de behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/PT-c.jpg

Het systeem:
Behuizing: HFX mCubed Media Pc Behuizing (zwart/zilver) € 345.00
Voeding: IBL® Power NT400-T Balancer € 119.90
Moederbord: Asrock 939 Dual-Sata2 € 55.00
Processor: AMD Athlon 64 - 3800+ S939 € 294.75
Geheugen: 4xKingston Dimm 512MB SDram PC3200 400Mhz Reeds in bezit
Grafische Kaart: Asus Radeon X800 Pro 256MB, AX800 PRO/TD Reeds in bezit
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic € 102.74
Opslag:
- Seagate Barracuda 7200.7, 160GB Reeds in bezit (Operating Software etc...)
- Hitachi Deskstar 7K500, SATAII 500GB €387.00 (Multimedia)
- Western Digital Dual-Option, 250GB, USB2.0 €149.00 (Overig Multimedia, Documenten)
Optische Drives:
DVD-Speler/Rewriter: BenQ DW1620A, 16x Reeds in bezit
Monitor: Philips 170S5FB (17", 16ms, D-sub) Reeds in bezit
Overige input:
- Freecom DVB-T Digital TV Receiver € 73.00
of
- Hauppauge PVR-500MCE Dual €113.50
Totaal: € 1453.39
Systeem+Freecom: € 1532.39
Systeem+Hauppauge: € 1566.89

Ik heb niet echt bepaald een budget, maar het hoeft ook weer niet het duurste van het duurste te zijn. Daarom heb ik voor bovenstaande samenstelling gekozen.
Even een kleine toelichting... Het moederbord heb ik genomen omdat ik nog een AGP videokaart in bezit heb waar ik tevreden over ben en nog aardig qua prestaties meekan, in de toekomst waneer mijn videokaart achter zou kunnen blijven kan ik zo makkelijk overstappen op een PCI-E videokaart...
Het enige nadeel is dan weer dat upgrade mogelijkheden bij dit bord maar beperkt zijn, zoals het aantal PCI sloten dat erin zit.
De behuizing en voeding spreken voor zich, ze zijn erg stil en daarvoor wil ik toch gaan.. Het geheugen is naar mijn mening nog aardig bruikbaar, ik weet niet of het echt zeer veel scheelt qua snelheid vergelijken met nieuwere modulus...

Voor de rest spreekt het eigenlijk voor zich, zijn hier nog op of aanmerkingen aan, ik wil namelijk weten of er misschien nog hier en daar verbeteringen aangebracht kunnen worden. Ik heb namelijk niet echt veel verstand van performance etc, aan de hand van de Best Buy Guide beetje aan de slag gegaan... Overigens ben ik niet van plan om te gaan overclocken of iets dergelijks

Dus wat kan er nog verbeterd worden hieraan... Tips opmerkingen eventuele adviezen etc...