Geexbox: hoe files editten?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Wellicht enigszins newbie, maar kom d'r na anderhalf uur kloten en de site van geexbox en google zoeken niet uit :(

Ik had nog een PC staan...daar nu mooi GeexBox op geinstalleerd. Alleen moet ik dus wat veranderen in wat config-files...maar hoe :?
Ik ken best een aantal editors...maar geexbox kent blijkbaar geen vi of ed commando.....
En ik zou niet weten hoe of waar ik die vandaan zou moeten halen. Iemand ervaring met geexbox en het editten van files? Want op de geexbox wiki wordt wel mooi aangegeven dat je files moet modificeren...maar ze zeggen er nergens bij of er een ingebouwde editor is :'(
Helaas wil de commandline help van geexbox ook al niet...

Wie helpt me uit de brand? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik meen mij te herinneren dat de Geexbox voor het algemene publiek was, dan maak ik dus ook voor het gemak de aanname dat het simpel te veranderen moet zijn. Gaat dit dan niet web based?

Mistaken identity. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Tatsu op 16-02-2006 23:09 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
LOL@tatsu, dat was met ClarkConnect. Ook nog ooit mee zitten spelen, maar die had iig een volledige shell...en dat heeft GeexBox dus helaas niet :'(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Hmm, zo te zien is het idee dat geekbox in 1x werkt, en je dus niets zou moeten hoeven aanpassen :P... Maar je kan de geekbox iso opnieuw bouwen, en dan ViM d'r in bouwen.

Misschien kan je nog iets met sed?

Toevoegsel: misschien per ftp?

[ Voor 8% gewijzigd door klokop op 16-02-2006 23:15 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

GeeXboX ISO Generator 0.98.7

GeeXboX ISO Generator description Download
With this package, it is easy to modify the GeeXboX in a few seconds without having to build the sources.

The generator produces an ISO image of the GeeXboX, ready to be burned on disc.

GeeXboX ISO Generator currently works under both GNU/Linux and Microsoft Windows 9x/NT/2k/XP operating systems.

http://linux.softpedia.co...ISO-Generator-4118.shtml#

Misschien dat dit werkt? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tatsu op 16-02-2006 23:19 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Mja, maar dan moet ik de hele install WEER opnieuw down...bovendien kost me dat CD-r's bij het leven :(
Ik draai Geexbox namelijk vanaf HDD...
Ik zat ook te denken om e.e.a. gewoon via floppy te doen...maar in /mnt zie ik alleen /cdrom 1 en /disk 1 staan...dus het lijkt wel of hij die floppy niet eens ziet. Of zie ik dan iets over het hoofd bij het mounten van een floppydrive (ben niet helemaal noob maar zo noob dan net weer wel :P ) :?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

To modify configuration files in the generator, use a text editor compatible with unix. Ex : UltraEdit.
van: http://www.geexbox.org/wiki/index.php/General_information

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Ja, dat snap ik. Alleen hoe krijg ik die er op? Er is er - voor zover ik kan zien iig - geen ingebouwd namelijk. En ik moet eerlijk zeggen dat als men zegt dat je e.e.a. moet aanpassen, ik het niet meer dan logisch zou vinden dan dat dat wel het geval zou zijn. Dus vandaar mijn vraag: hoe hebben anderen dit opgelost :?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Op de HD zetten, en dan met een Knoppix CD in die installatie gaan zitten klooien, werkt op zich vrij redelijk ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Hm, da's idd ook nog een idee. Had ik nog niet bij stil gestaan. Booten van een DOS-flop had ik ook al geprobeerd (schijf is geformatteerd als FAT32, Geexbox kan dat 8)7 ), maar dat wilde helaas niet...

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Knoppix zojuist geprobeerd. Die snapt heel fijn WEL de floppydrive. Alleen snapt ie mijn HDD dan weer niet, dus dat schiet ook niet op :(
Iemand nog andere ideeen :?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
OK, dit probleem is opgelost. Voor het nageslacht:
Ik had geexbox verkeerd gecompileerd, zonder FTP- en Telnet server. Met die services aan was FTP'en, editten en vervolgens terug ftp'en geen enkel probleem. Omslachtig, dat wel, maarhet werkt :)

Pagina: 1