Toon posts:

ADSL modem crash door eMule

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eMule aan heb staan dan crashed mijn alcatel ADLS modem na enige tijd. Met 'crashed' bedoel ik dat ik gewoon niet meer kan internetten en dat tx/rx ook niet meer knippert.

Wie weet hoe dit kan? En nog beter, wie heeft hier een oplossing voor?

Ik had eerst winroute als router er tussen en daarmee had ik een vergelijkbaar probleem. Alleen was het me toen niet duidelijk dat het door eMule kwam en ik heb dus mijn crashende winroute router vervangen door een linksys router achter mijn ADSL modem. Nu crashed dus mijn adsl modem....

modem is een alcatel speedtouch home die naar pro geupgrade is, lang lang geleden.

Verwijderd

Hallo,

het probleem zou Kad kunnen zijn, dat is tenminste zo bij D-Link routers, wellicht dat dit op de Speedtouch ook speelt. Probeer Kad uit te schakelen en kijk of je een verschil ziet...

Groet,

MC

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer (P2P) applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.

Dit kan opgelost worden door het aantal connecties wat de software maximaal aanmaakt te verlagen. Tegenwoordig kunnen de meeste consumentenrouters maximaal ~800 connecties aan, maar de iets oudere modellen kunnen er vaak maximaal ~400 of zelfs minder aan. Een andere oplossing is het gebruik van een softwarematige router zoals bijvoorbeeld M0n0wall, Freesco, Windows ICS, etc. Een pc heeft over het algemeen meer geheugen dan een standaard consumentenrouter waardoor deze niet zo snel crasht.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie ^^ ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.