Toon posts:

Gevoel dat Tagan mijn systeem niet trekt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Tagan 480-U1 voeding heeft voor mijn gevoel toch niet genoeg in huis om mijn systeem te trekken. Nou hoop ik dat de experts hier iets over kunnen zeggen, zodat ik het zeker weet.
Dit zijn de voltages van Asus Probe:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/8048/monitor6sv.gif.

Moeten deze niet boven de +3.3, 5+5 en 12 zitten?

Tevens zit er op deze voeding geen pci-express connector, dus gebruik ik de bij de 7800gtx kaart meegeleverde kabel met twee molexaansluitingen. Deze is aangesloten op 1 voedinglijn met twee molexaansluitingen. Nou las ik ergens dat 28A op de 12+ wel vereist is en op de sticker op mijn voeding zelf staat dit ook. Wat dit precies inhoudt weet ik niet, maar ik vraag me dus ook af of het nog uitmaakt welke voedingskabel je gebruikt voor de videokaart.
Moet de EZ-connector ook aangesloten worden of is dit alleen bij een SLi-opstelling?

Veel vragen, maar ik ben benieuwd gewoon benieuwd of deze voeding, die ik overigens nog niet al te lang heb, nog wel genoeg kan bieden voor dit systeem met een fabrieksovergeklokte XFX Geforce 7800GTX 256mb (zie specs link onderin).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 22:21 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39

Piggen

Lekker bakkie

Prima waardes hoor. De voltages hoeven er niet boven te liggen, als ze maar binnen een marge van 5% zitten en dat is hier het geval.

Verwijderd

MPmad heeft gelijk. :) Die voltage afwijkingen zitten mooi binnen de toegestane marges :) (zeer ruim zelfs) Het kan zelfs zo zijn dat de voltage iets verkeerd afgelezen wordt en dat het wel precies goed is. Maar voor je hardware maakt dit minieme verschil echt niet uit hoor. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:22:
Prima waardes hoor. De voltages hoeven er niet boven te liggen, als ze maar binnen een marge van 5% zitten en dat is hier het geval.
Okégoed om te horen. Maar zal eens even kijken hoe de waardes tijdens gamen zijn, want volgens mij klokt de vid_kaart terug als er niet wordt gegamed.

Net ff demo van RS:LockDown gedaan, en mijn +12V dropte van 11,90 naar 11,70 :'( ,
dat lijkt me dus niet goed toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 22:32 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 02:06
Geen toegevoegde waarde van de reactie's hier boven :+. Maar ik wil ook gewoon even kwijt dat de waardes echt prima zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MoNo79 op 16-02-2006 22:28 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
De waardes zijn zo zelfs zeer netjes te noemen. Maar je vraag gaat toch over je voeding? Wat doet dit dan in Videoplanken & Beeldkanonnen?? Lees dit ook eens door: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Enig vooronderzoek wordt minimaal van je verwacht op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 16-02-2006 22:31 ]

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 10:44

DFS

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:26:
[...]

Okégoed om te horen. Maar zal eens even kijken hoe de waardes tijdens gamen zijn, want volgens mij klokt de vid_kaart terug als er niet wordt gegamed.

Net ff demo van RS:LockDown gedaan, en mijn +12V dropte van 11,90 naar 11,70 :'( ,
dat lijkt me dus niet goed toch?
5% van 12 is toch 0,6.
Dus als je tussen de 11.4 en 12,6 volt blijft, zit je goed neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
DFS1985 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:39:
[...]

5% van 12 is toch 0,6.
Dus als je tussen de 11.4 en 12,6 volt blijft, zit je goed neem ik aan.
Geen idee , ik dacht altijd dat ook tijdens gamen de 12V lijn gewoon stabiel zou moeten blijven.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vrij normale combinatie qua voeding en gebruikte hardware. Voeding moet dus gewoon voldoende zijn. Pas bij SLI zou ik twijfelen met 480W en 2x 7800.

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:43:
Vrij normale combinatie qua voeding en gebruikte hardware. Voeding moet dus gewoon voldoende zijn. Pas bij SLI zou ik twijfelen met 480W en 2x 7800.
Dus het zakken van de +12.0 is normaal tijdens gamen? Zo ja, dan mag er van mij en slotje op deze topic, want dan weet ik genoeg.
thanx iedereen voor de snelle reacties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 22:45 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:44:
[...]

Dus het zakken van de +12.0 is normaal tijdens gamen? Zo ja, dan mag er van mij en slotje op deze topic, want dan weet ik genoeg.
thanx iedereen voor de snelle reacties.
Probeer het nog is met een multimeter. Grote kans dat het progje + je moederbord, de lijnen gewoon niet goed uitlezen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:52:
[...]

Probeer het nog is met een multimeter. Grote kans dat het progje + je moederbord, de lijnen gewoon niet goed uitlezen. :)
Tja, dan moet ik een multimeter aanschaffen voor een probleem dat er misschien niet is. Maar zodra ik game zakt de +12.0. Moet gewoon ff weten of dit normaal is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Move VB -> OH :)

En verkijk je niet teveel op die waardes, die worden uit het BIOS gehaald en dat is geen precisie-instrument. Op mijn A8N-SLI krijg ik zelfs nog iets lagere waardes, ongeacht wat voor PSU ik er aan hang en wat de load is, dus daar trek ik me niet teveel van aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Probleem is meestal dat de chips op dusdanige afstand (30 cm lengte van route) en vrij dun zijn, dat er veel weerstand is. Waardoor de eindspanning meestal beduidend lager uitvalt.
Ik had het zelf ook bij me Aopen HQ08, plank wees 11,5 Volt aan toch is kijken met een Fluke multimeter. Prima 12,0 V. Die onboard meters zijn voor de fun, wil je het weten meet het goed!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:59:
[...]

Tja, dan moet ik een multimeter aanschaffen voor een probleem dat er misschien niet is. Maar zodra ik game zakt de +12.0. Moet gewoon ff weten of dit normaal is.
Ja dat is normaal, als je gaat gamen gaan je CPU, GFX card en je geheugen(Kortom je gehele systeem :Y) ) gewoon meer vermogen vragen en dan kan je voltage wel 1 of 2 tiende inzakken. FF ter info, ik heb hier naast mij een fluke multimeter staan en als ik daarmee mijn 12V meet, maat ik strak 12.00 terwijl mijn mobo 11,80 (Wat ik uitlees via een LCD) aan geeft. Mijn mobo wijkt dus 0,20V af. Ga ik gamen (WOW - FEAR - QUAKE4) dan zakt ie op mijn Fluke tot 11.90 terwijl mijn mobo dan 11.70 aan geeft. Dus zolang je nog geen waardes onder de 11.50 krijgt zou ik me niet zo druk maken ;)
Pagina: 1