[XP] Komt windows niet in *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
ik heb het volgende probleem:

Hoe komt dit tot stand?
De pc liep vast en ik heb achter bij de koeler het knopje ingedrukt zodat hij gelijk uit gaat.

Toen kreeg ik dit:

ik kom windows niet meer in. als ik de pc opstart kan ik een paar keuzes maken. in veilige mode opstarten, in oude configuraties opstarten. of normaal opstarten. allemaal geprobeerd, hij gaat dan naar windows XP met dat laad balkje.. het begin scherm als je pc net aan het opstarten bent. Alleen herstart ie dan de computer:

Het volgende heb ik geprobeerd. de pc in kooptoestand zetten, dit lukt niet als ik alle stappen volg en ik geef toestemming om te beginnen krijg ik een dos scherm te zien met als tekst A:// dan kan ik iets intypen maar wat ?

Ik heb dit ook geprobeerd met een legale windows XP cd. dit loopt vast en krijg ik geen werking in.

Ik heb in BIOS de boot device op cd rom gezet ipv hdd. maar ook dit geeft geen resultaat.

Hebben jullie een oplossing, of een idee wat het probleem kan zijn ?

Verwijderd

F.A.Q. :)

• dsonnaville
:+ sorry verkeerde topic

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

heb je een sata of raid controller onboard waar je hd aan hangt ?
Let erop dat je hier met de F6 functie van de setup de driver voor laad.
Kan best zijn dat t systeem daarom niet in de setup kan starten.

Verder lijkt het me dus handig ff te posten wat voor pc t is. specs e.d
En t merk eventueel

Meneer 1000 has spoken......

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
patrickn, roep dan even wat meer dan dat (zoals een link naar de juiste sectie). Op deze manier is het zo nutteloos, zie ook zelf de FAQ ;)

CSL --> WOS + titeledit volgens het policy aldaar.

Wat is een verkoopstand? Zie verder ook [rml]dude123 in "[ XP] Komt windows niet in *"[/rml]

Maar als de PC vast liep en blijft lopen zou ik vooral ook aan hardware denken. Lees en volg even de hele Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen

edit: je geeft wel wat info qua specs maar helemaal geen relevante zxaken zoals merken en types specifieke hardware. Wlek moederbord en wat voor drivers zijn daarvoor te vinden? Welke RAID controller en wat wordt daar over gezegd qua hardware (en staat dat ding aan), etc.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 16-02-2006 23:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dsonnaville
de pc is bij de aldi gekocht :)

Medion
2.6 Pentium4
512 Werkgeheugen
128 mb videokaart
120gb harddisk
dvd + cd RW

EDIT:
kooptoestand is de toestand waarin je de pc koopt als ie nieuw is :)

[ Voor 25% gewijzigd door dsonnaville op 16-02-2006 23:08 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem maar even aan dat je met het knopje bij de koeler, de aan/uit schakelaar van de voeding bedoeld. Als je dat doet terwijl Windows op dat moment systeembestanden open heeft staan, heb je kans dat deze beschadigd zijn. Waarschijnlijk zie je, als je nu de PC laat opstarten, heel even in een flits een blauw scherm (BSOD) voorbij komen, waarna de computer weer opnieuw opstart.
Normaal gesproken kun je met een XP CD (wel de juiste gebruiken, XP Pro werkt niet op XP Home en omgekeerd) vanaf de CD opstarten. Als je dit doet, kun je i.p.v. opnieuw installeren, ook kiezen voor Repareren via de Recovery Console (moet je geloof ik de R voor indrukken). Je krijgt dan een soort DOS venster, waarin je je moet aanmelden bij een Windows installatie. Hier staat meestal maar 1 optie, nl. C:\Windows.
Dan moet je een administrator wachtwoord invullen. Als je die ooit hebt ingegeven, die invoeren, anders volstaat meestal een enter geven ook. Vervolgens typ je het volgende commando in:
CHKDSK /P /R
Dit kan even duren, maar volstaat over het algemeen wel. Als het dan nog niet lukt, zou je, indien je nog garantie op die Medion hebt, contact kunnen opnemen met Medion zelf, om te informeren wat zij nog aan oplossingen kunnen bieden, bijv. met hun herstelschijven. Anders is het misschien verstandig een lokale computerboer op te zoeken, en ze vragen of zij wellicht de boel gerepareerd of geherinstalleerd kunnen krijgen.
Pagina: 1