Hey ik heb me een tijdje geleden een MAC aangeschaft en ik zit met het volgende vervelende probleem.
Ik heb thuis een klein linux samba serverke staan waarop al mijn data staat.
Met m'n windows bak kan ik network drives maken die elke keer als ik m'n pc opstart automatisch een connectie maken naar die samba shares.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mac maar ik vind eigenlijk niks deftig.
De enige oplossing dat ik voor de moment heb is de share toevoegen aan de favourite servers list.
Maar dit doet het natuurlijk niet automatisch. (Kben nogal lui)
Hebben jullie hier een oplossing voor?
Ik was nu aan het denken om eventueel een soort van symlink te maken, maar als dit niet mogenlijk is zijn andere oplossingen welkom.
Ik heb thuis een klein linux samba serverke staan waarop al mijn data staat.
Met m'n windows bak kan ik network drives maken die elke keer als ik m'n pc opstart automatisch een connectie maken naar die samba shares.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mac maar ik vind eigenlijk niks deftig.
De enige oplossing dat ik voor de moment heb is de share toevoegen aan de favourite servers list.
Maar dit doet het natuurlijk niet automatisch. (Kben nogal lui)
Hebben jullie hier een oplossing voor?
Ik was nu aan het denken om eventueel een soort van symlink te maken, maar als dit niet mogenlijk is zijn andere oplossingen welkom.