Framerate drop in games

Pagina: 1
Acties:

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, bij BF2 en FEAR komt ineens tijdens het spelen een frameratedrop. Die daalt van 40-50 naar 5-10, en dat voor een 30 sec tot een minuut. Daarna schiet hij weer omhoog naar de orginele framerate. Bij andere spellen is het mij nog niet opgevallen. Dit is erg vervelend, omdat dit niet speelbaar is.

Systeem : Promedion SC900 laptop, Pentium M 760 (2,0 GHz), Geforce Go 7800 GTX 256 MB, 2 Gig RAM, DX 9.0c, Win XP SP2.

Het is geen hitteprobleem, en ook al verschillende drivers uitgetest. Wat kan het zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 16-02-2006 21:10 ]

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:05
Misschien een HDD-swap, maar met die specs neem ik aan dat je HDD gewoon op voor een desktop-systeem ook acceptable snelheid draait :D

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Nee, HDD is ook het probleem niet :). Is een 5400 rpm 100 GB Hitachi met 8 MB cache, loopt als een zonnetje...

De videokaart en/of processor zijn ook niet overgeklokt (niet mogelijk, BIOS'en geblokkeerd helaas...)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 23:59
Probeer voordat je gaat spelen eens zoveel mogelijk processen in je task manager uit te zetten en je virusscanner te disablen.
Waarschijnlijk is er een proces actief wat zo nu en dan veel CPU power gebruikt, of je harde schijf aan het werk zet voor bepaalde tijd.

Als het niet werkt, probeer eens over te schakelen naar de task manager zodra je constateert dat een game slecht begint te lopen, en werp dan eens een blik op het tabblad Performance of Processes

Verwijderd

is het wanneer er veel units in de buurt zijn of is het gewoon wille keruig.
want dat heb je met bepaalde games als het dan egt heel erg druk is op 1 gebied zakt je frames wel is.
ook met fear en vooral met bf2

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
The Wizard schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:09:
Nee, HDD is ook het probleem niet :). Is een 5400 rpm 100 GB Hitachi met 8 MB cache, loopt als een zonnetje...

De videokaart en/of processor zijn ook niet overgeklokt (niet mogelijk, BIOS'en geblokkeerd helaas...)
Zou toch best kunnen horen, 5400 RPM is niet echt het snelste wat je kan hebben. Dat ie verder in andere spellen/Windows soepel loopt zegt niks. BF2 is aardig veeleisend als het aankomt op geheugenzaken (dus ook swappen van HD).

The devil is in the details.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Met 2 gig RAM swapt een PC niet.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Dat dacht jij... En meestal wordt niet het volledige spel (lees: level) in het geheugen geladen, waardoor wanneer je een nieuw gebied binnenloopt de hardeschijf alsnog aan moet worden gesproken, omdat dat nog niet in het geheugen zat.

The devil is in the details.

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Misschien is het een hitte probleem.

Is het niet zo dat die Pentium M's zichzelf terug klokken als ze te warm worden?

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met DTM2, daar stopte het spel gewoon in 1 frame. Alles bleef hangen en dan ging ie weer soepel verder. Dit had te maken met de prioriteit van het proces binnen windows. Schijnt in ieder geval voor DTM2 een bekend probleem te zijn.

Wat je kan doen is via taskmanager je prioriteit 1 hoger zetten kijken of het dan is opgelost.

Als dat inderdaad zo is, kun je een batchfiletje maken om je spel altijd in een hogere prio op te starten. Moet je maar effe googlen, zit nu op mijn werk dus heb het batch filetje effe niet bij de hand.

There is no knowledge, that is not Power!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Nee, het is geen swap probleem, HDD wordt niet meer dan normaal aangesproken tijdens de framedrops...

Ik zal de processen in de gaten houden, en de prio omhoog is wel een goede tip, zal kijken of het wat uitmaakt.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Toch is het denk ik je HDD, ondanks je 2 gig geheugen, hij kan et niet snel genoeg aanvoeren waardoor je systeem dus zichzelf op de snelheid van je HDD afstemt ...

Atleast dat denk ik dan.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:05
----Totaal overbodig-----
Dan had ik misschien toch gelijk
--------------------------------

Zijn er niet tegenwoordig 7200rpm schijfjes voor laptops? Ik raad je aan hier eens naar te zoeken :p want met die killer specs moet dat het wel zijn.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Nee, ik weet zeker van niet, bij BF2 is een bug bekend (de 15 FPS bug) die soortgelijke kuren vertoond.

Pagina: 1