MCE 2005 Processor naar 100% bij TV

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leviathan2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik heb momenteel Media Center 2005 geinstalleerd, probleem is nu dat ik sinds enkele dagen plotseling problemen heb bij Live TV kijken. Voorheen geen problemen.

Bij het kijken naar (tot nu alleen ??!!) Net5 schiet de CPU belasting na ong. 1 min. naar 100% en gaat alles erg schokken. Als je dan op stop drukt oid duurt het ook eeuwenlang voordat er ook maar iets gebeurd.
In taakbeheer valt me op dat in het begin CPU op ong. 60% staat en dan plots naar de 100% schiet, dit komt doordat dan EHRECVCR.EXE het resterende CPU gebruik inneemt.

Ik heb van alles geprobeerd:
- drivers DVD decoder uninstall/ install (PowerDVD, nvidia decoder)
- driver videokaart uninstall/ install
- Ghost image terugzetten van wel werkende versie
- allerlei opties in windows/ mce/ dvd decoder proberen
- en nog veel meer dit soort dingen

Snap er echt helemaal niets van, wel veel mensen met soorgelijke problemen gevonden op forums, maar nergens een goede oplossing.....HELP !!!

Systeem:
P IV 1,7 Ghz
512 mb (pc 133 :( )
250 gb + 40 gb IDE

just me

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 15:53

sus

is druk :+

...EHRECVCR.EXE...

hmmm, interessant topic dit, kom dit zelf nl ook tegen op mijn MCE, even in de gaten houden. Ook ik heb last van schokkend beeld af en toe, maar meer van krakend geluid...

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem.
MCE is echt brak. Je moet allemaal halfwerkend plugins van goedbedoelende knutselaars installeren om er een beetje mediacenter van te maken. Ik ben van mening dat MCE eigenlijk een (gratis) update had moeten zijn voor XP.
Ik vind MediaPortal veel completer en dit is gratis. 8)7
Gelukkig heb ik niet gauw de neiging om voor iets te betalen. >:)

Hier doet de computer helemaal niks behalve het media center tonen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/doetniks.png

Hier speel ik een mp3-tje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/speeltmp3.png

Celeron 2400
512 MB
Geforce 5200

• Leviathan2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik heb Media Portal dan ook ff gedownload en geprobeerd.
Op zich is het inderdaad een heel compleet pakket en ook meer te customizen. Vind bv alleen al perfect dat je je eigen skins kunt gebruiken en pincodes kunt gebruiken voor beveiligde bestanden.

Wat ik nogniet werkend krijg is:
- Webbrowser
- Tv guide programma's
- Tv op achtergrond laten spelen
- Eigen menus/ titels toevoegen in hoofdmenu (bv. games)

TIPS AUB

Is het verder ook mogelijk om Mame spelletjes te installeren??? Kep namelijk een zip. met iets van 5500 oude mame spelletjes...

(Heb het snel ff geprobeerd op 'hoofd' pc met pinnacle tv kaart ipv Hauppage PVR500 Mce en zonder Mce afstandsbediening)

just me