Dell PC Restore wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik had hier een Winxp install die geen goede tcp/ip stack had.
Dus even geherinstalleerd om te kijken of hiermee problemen voorbij waren. En internet deed het weer.
Nu wou ik het systeem gaan herstelen via de restore partitie maar dat wil hij maar niet starten.
Via internet wordt er gezegd dat je tijdens de POST op ctrl + F11 moet drukken alleen werkt dit niet (bij fast en normale boot).

Het systeem is een Dimension 9100 (maar een paar maanden oud dus).
Wie kan mij uit de brand helpen :)

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Hey

Gebruik de Dell restore CD's om de software op je PC in de staat te herstellen zoals Dell deze af-fabriek leverde:
* zet je pc aan
* doe de CD er in
* terwijl het blauwe dell logo op het scherm staat: druk een paar keer op F12, je krijgt een opstartmenu
* ga met pijltjes naar "CD/DVD drive" en druk op de Enter toets...

LET WEL OP: maak een reservekopie van je data (word en exceldocumenten, tekeningen, favorieten, email) voordat je deze restore uitvoert.
De restore-CD's zetten wel alle software terug, maar daarvoor maken ze eerst de harde schijf leeg en kan je je data wel vergeten...

Succes!

Domi de Kleine Smurf

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
Modbreak: Knip. Reageer dan niet :/

[ Voor 103% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2006 13:48 ]

• The-Source
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:52:
Hey

Gebruik de Dell restore CD's om de software op je PC in de staat te herstellen zoals Dell deze af-fabriek leverde:
* zet je pc aan
* doe de CD er in
* terwijl het blauwe dell logo op het scherm staat: druk een paar keer op F12, je krijgt een opstartmenu
* ga met pijltjes naar "CD/DVD drive" en druk op de Enter toets...

LET WEL OP: maak een reservekopie van je data (word en exceldocumenten, tekeningen, favorieten, email) voordat je deze restore uitvoert.
De restore-CD's zetten wel alle software terug, maar daarvoor maken ze eerst de harde schijf leeg en kan je je data wel vergeten...

Succes!

Domi de Kleine Smurf
Die restore cd's worden blijkbaar tegen woordig niet altijd mee geleverd. Daar ga ik vandaag dus voor bellen of deze kunnen worden opgestuurd. Verder zou de Restore functie moeten werden want anders heeft Dell voor niets zo'n 3GB partitie hebben gemaakt waarvan 2.5GB ingebruik is. De HD tools partitie is wel bereikbaar via het bootmenu.
Ik was altijd voorstander van Dell maar dit vind ik een beetje jammer :/

Verwijderd

@ Klaasbram: ok, dat van het niet-meeleveren van CD's wist ik niet. Ik zag bij klanten altijd al restore-CD's.
De restore-partitie is me niet bekend, ik zou moeten nakijken hoe dat in z'n werk gaat.
Succes in alle geval.

@kami124: waarom mag ik niet reageren? Mijn inziens heb ik niets fout geschreven en uit Klaasbram z'n reactie leid ik af dat hij verder kan.
Mis ik iets?
Excuses als dit hier niet thuishoort.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dat was niet de tekst van kami124 zelf, die schreef een rant over Dell. Dat was weggeknipt door mijn collega pasta (daarom ook het andere kleurtje). Ik heb het even verduidelijkt. Jouw reactie was terecht
en nuttig. (Al is groeten is hier zo nodig ;) )

Edit: en pasta is te laat :+

Ctrl+F11 zou inderdaad moeten helpen. Maar http://www.goodells.net/dellrestore/fixes.htm lijkt heel wat info te geven. Helpt dat? Pas natuurlijk wel op met een dergelijk niet ondersteud tooltje. Backup is altijd handig.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2006 14:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

offtopic:
Kleinesmurf: ik had kami124's reactie gemodbreaked omdat het niets toevoegde aan het topic en flamerig stond. De blauwe tekst geldde dus eerder voor kami124 dan voor de rest. ;)

edit:
En ik ben nu ook nog eens te laat :/

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 17-02-2006 14:01 ]

Signature

Verwijderd

@ F_J_K: leuke pagina waar je naar linkt. Ineens hier ook ge-bookmark-t, dank u _/-\o_ :)

offtopic:
@ pasta en F_J_K: oke, dank u voor de toelichting :)
ik aanzag de (reeds ge-mod-de) tekst als het bericht van kami124. Ik had al enige topics doorgelezen en daar stonden van die rood/witte mega-opvallende mod-break-interventies... vandaar dat ik niet meteen mee was... excuses en dank aan allen voor de toelichting.
en excuses voor deze in-line off-topic brabbel...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je moet op CTRL-F11 drukken zodra bovenin een blauwe balk komt met daarin met witte letters Dell. Dan kom je in de system restore terecht. Komt die blauwe balk niet in beeld, of kom je nog steeds niet in het restore scherm, dan heb je waarschijnlijk op de een of andere manier die partitie gewist. Heb je ooit een keer handmatig Windows geinstalleerd? Want als je dat gedaan hebt, en je hebt er toen voor gekozen om alle partities op de schijf te wissen, dan heb je ook je system restore weggegooid. In dat geval zal je met Dell moeten bellen om een set CD's aaan te vragen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• The-Source
De restore partitie is er nog steeds.
De EISA partitie ook (is inweze gewoon FAT maar EISA zodat windows het met rust laat.)
Ik ben ook al eerder op de site geweest maar alles wat daar stond (behalve het handmatig met externe tools starten) is gedaan zonder succes.
Bij het Boot scherm komt er niet een blauwe balk te voorschijn.
Alleen het logo met daaronder een status balkje hoever hij met de boot is. (bij fast boot is die dus ook zo weg ;) )
Ik vind het zelf te risico vol om zomaar even met die image bestonden te gaan klooien om het toch te kunnen restoren want dat is namelijk Dell's pakkie aan ivm garantie.
Hou jullie wel op de hoogte...

Pagina: 1