beste mensen,
al een hele tijd maak ik gebruik van een browscap.ini file om browsers mee te identificeren.
nu kwam ik er laatst achter dat sinds firefox 1.5 de get_browser() functie opeens 'mozilla 1.8' herkent ipv 'firefox 1.5'
nu heb ik eens in mijn ini filetje gekeken en zag het volgende:
dit is de regel die hij zou moeten zien
deze regel ziet hij
en dit is mijn $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']:
zoals te zien is valt me user agent onder allebij deze rules.
echter, in het verleden ging het altijd goed, en nu 'opeens' niet meer.
ook staat in de .ini file firefox boven mozilla, en dus zou hij eerst firefox moeten vinden... (lijkt me zo)
hoe fix ik dit?
edit:
voor geintereseerden:
hier mijn browscap.ini file
al een hele tijd maak ik gebruik van een browscap.ini file om browsers mee te identificeren.
nu kwam ik er laatst achter dat sinds firefox 1.5 de get_browser() functie opeens 'mozilla 1.8' herkent ipv 'firefox 1.5'
nu heb ik eens in mijn ini filetje gekeken en zag het volgende:
dit is de regel die hij zou moeten zien
code:
1
| [Mozilla/5.0 (Windows; *; Windows NT 5.1; *rv:*) Gecko/* Firefox/1.5*] |
deze regel ziet hij
code:
1
| [Mozilla/5.0 (Windows; ?; Windows NT 5.1; *; rv:1.8*) Gecko/*] |
en dit is mijn $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']:
code:
1
| Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1 |
zoals te zien is valt me user agent onder allebij deze rules.
code:
1
2
3
| Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1 Mozilla/5.0 (Windows; *; Windows NT 5.1; * rv: * ) Gecko/ * Firefox/1.5* Mozilla/5.0 (Windows; ?; Windows NT 5.1; * ; rv:1.8 * ) Gecko/ * |
echter, in het verleden ging het altijd goed, en nu 'opeens' niet meer.
ook staat in de .ini file firefox boven mozilla, en dus zou hij eerst firefox moeten vinden... (lijkt me zo)
hoe fix ik dit?
edit:
voor geintereseerden:
hier mijn browscap.ini file
offtopic:
ik gebruik de data trouwens niet voor belangrijke dingen, maar bijv. voor stats, ik vind het best ergerlijk als opeens IE bovenaan staat in mijn stats
ik gebruik de data trouwens niet voor belangrijke dingen, maar bijv. voor stats, ik vind het best ergerlijk als opeens IE bovenaan staat in mijn stats
[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 16-02-2006 20:18 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.