Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sloom internet en netwerk, spyware?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey, ik heb hier de zoveelste spyware vraag. Al een tijdje heb ik er last van dat mijn internet gewoon niet meer lekker gaat, ook op het netwerk, dus als ik ben aangesloten heeft de rest er last van. Zij kunnen dan ook niet meer gewoon internetten.

ps. terwijl ik dit aan het typen ben is de IE nog steeds bezig deze pagina te openen. IE is nu bezig alle smilys te downloaden. 1 klein plaatje duurd iets minder dan een minuut denk ik.

Ook zijn er een boel pagina's die ik niet kan openen en sommige weer wel, msn duurd erg lang met inloggen wat 2 van de 3 x mislukt, af en toe helpt het om de verbinding te herstellen. Maar dan heb ik er later weer last van.

ps2. ah, IE is klaar met de pagina openen, helaas is ongeveer de helft van de smilyes niet te zien.

Natuurlijk heb ik er zelf wat aan geprobeerd te doen, het 1e wat ik deed toen ik XP had geinstalled was SP2 downloaden + alle Windows updates, samen met AVG virusscanner, ook helemaal geupdate, ging een tijd goed. Een week geleden had ik wat problemen met Azureus en de router, maar dat was ook wel weer opgelost door wat poorten open en dicht te gooien.

Maar nu kan ik niet meer internetten, met veel pijn en moeite heb ik hitmanpro geinstalled, die gedraaid. Toen heeft ie er wel wat dingen uitgepikt maar het is nog niet opgelost. Ook raar is dat bij "netwerk" (bij de taakbeheer) netwerkgebruik gewoon op 0% staat, tenzij ik wat download ofzo.

Ook zie ik geen rare processen draaien en heb ik max maar 30 processen aan. Dus daar kan ik ook niets vinden. Ik weet niet of jullie weten wat er aan de hand is, maar hopelijk kunnen jullie me er iets over vertellen waarom mijn netwerkverbinding zo raar wordt gebruikt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Misschien ligt het aan je browser,probeer je IE eens opnieuw te installeren.Of probeer eens een alternatief zoals Firefox dan sluit je iedergeval uit dat het aan je browser ligt.
Het kan ook hardwarematig zijn,installeer je netwerkkaart eens opnieuw of probeer een ander slot.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 22:35
Aller eerst: gvd. ik typ net 1 heel bericht wil dit teken op het einde toevoegen _/-\o_ en al mijn tekst is in 1 keer weg :? . maarja hertyp het wel :(.

hoe is het met je pc??

staat er geen p2p programma aan waar je vollebak aant uploaden bent?

is je pc zelf ook traag (windows explorer en shit) of alleen IE??

hoe staat het met je cpu gebruik en werkgeheugen gebruik??

kun je nog wel volle snelheid downloaden??

is je internet 100% in gebruik bij het laden van een pagina??

mischien windows xp herinstalleren.

zo te zien zit het met je computerkennis en programma's wel goed. zo'n post had ik eerder van een pc-noob verwacht (niet dat die hier op tweakers zijn maar toch). Ken mensen dien zonder beveilinginssoftware naar www.disney.com durven te gaan, ik heb wel respect voor die mensen hoor _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 17-02-2006 03:36 . Reden: Ik heb geen respect voor mensen die naar warez-sites linken ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb niet zoveel zin om al mijn spellen en programma's opnieuw te installeren... dus XP herinstalle is de laatste oplossing..

//Edit, net op Speedtest.nl ff gekeken, download en upload zijn daar wel goed, het pingen en Connection maken lukt echter niet. Misschien heeft dit er wat mee te make?

[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 16-02-2006 21:21 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• kami124
MrVegeta schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:14:
Ik heb niet zoveel zin om al mijn spellen en programma's opnieuw te installeren... dus XP herinstalle is de laatste oplossing..

//Edit, net op Speedtest.nl ff gekeken, download en upload zijn daar wel goed, het pingen en Connection maken lukt echter niet. Misschien heeft dit er wat mee te make?
en mijn andere vragen?? ofja meer redenen genoemd waar het probleem in kan liggen.

daar lag geen probleem in??

ikzelf heb al m'n spellen ergens anders plus een mooie backup van norton ghost 2003. maar ik zou idd zonder backup ook niet formattern.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Sorry, moest 3 x op verstuur drukke, ben het blijkbaar vergete te type.

Hoe is het met je pc?
Goed! heb vanmiddag FEAR nog lekker kunnen spelen, en ook wel normaal kunnen internette geloof ik...

Staat er geen p2p programma aan waar je vollebak aant uploaden bent?
Nee, ik gebruik Azureus, die nu uitstaat, op het netwerk is ook niemand aan het down of uloaden.

Is je pc zelf ook traag (windows explorer en shit) of alleen IE??
IE is niet traag, ik klik op IE en IE start meteen op.

Hoe staat het met je cpu gebruik en werkgeheugen gebruik?
Zeer goed. CPU gebruik 13% (ben wat aan het scannen etc) geheugen gebruik, 293/2459.

Kun je nog wel volle snelheid downloaden?
Volgens speedtest wel, uploaden ook.

Is je internet 100% in gebruik bij het laden van een pagina?
Sorry? Mijn Internet? Als je netwerk gebruik bedoelt, nee blijft heel gelijk op 0%. Als ik een site open wordt het 10 ofzo.

Mischien windows xp herinstalleren.
Misschien wel ja :(.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zoals het er nu voor staat is het opgelost. Ik had bij elke scan van AVG 6 bestanden, van javascript, ik dacht dat daar niets mee mis kon zijn en kon ze niet verwijderen. Ik heb het net in veilige modus gedraaid en nu wel verwijdert. De verbinding hier is weer normaal en beneden kunnen zo ook normaal internetten. Valt weer mee dus...

Zou opzich ook een goede reden zijn dat geen Spyware programma iets vond, aangezien het geen spyware was.

Maar ik ben hier wel een beetje van geschrokken, ik dacht dat ik alles voor elkaar had, zou het helpen om mijn schijf in 2 of meer partities te delen?

Windows.
Games.
Programmas.
Backup. (installatie bestanden, school etc)

Of zou dat niet veel uitmaken omdat als je spyware/virus hebt het meteen door je hele pc gaat en het weinig zin heeft om alleen je windows partitie te formatteren en xp te reinstalle?

Iig bedankt voor jullie hulp.

• kami124
MrVegeta schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:26:
Zoals het er nu voor staat is het opgelost. Ik had bij elke scan van AVG 6 bestanden, van javascript, ik dacht dat daar niets mee mis kon zijn en kon ze niet verwijderen. Ik heb het net in veilige modus gedraaid en nu wel verwijdert. De verbinding hier is weer normaal en beneden kunnen zo ook normaal internetten. Valt weer mee dus...

Zou opzich ook een goede reden zijn dat geen Spyware programma iets vond, aangezien het geen spyware was.

Maar ik ben hier wel een beetje van geschrokken, ik dacht dat ik alles voor elkaar had, zou het helpen om mijn schijf in 2 of meer partities te delen?

Windows.
Games.
Programmas.
Backup. (installatie bestanden, school etc)

Of zou dat niet veel uitmaken omdat als je spyware/virus hebt het meteen door je hele pc gaat en het weinig zin heeft om alleen je windows partitie te formatteren en xp te reinstalle?

Iig bedankt voor jullie hulp.
hetgene wat je nu wilt doen (2 partieties) ben ik zelf ook heel erg gechamermeerd van.

Al mijn films, muziek, games en schooldocumenten en backup van norton ghost 2003 staan op mijn D.

Op mijn C staat alle programma's en windows (duuh :P).

ongeveer 1 keer per week ga ik terug met norton ghost 2003. dan update ik mijn programmas en drivers en verbeter ik mijn computer waar nodig is. Ik heb er ook een kladblok bestand bij waar ik elke keer als ik iets tegenkom dat ik verbeter wil zien worden daar in noteer voor mezelf.

als ik mijn pc dan geupdat heb dan maak ik daar weer een nieuwe backup van die ik dan volgende week weer kan gebruiken.

Op dit moment is mijn pc super stabiel. en het maakt ook niet meer uit of ik naar gevaarlijke site's enz. wil en trials heb ik ook geen last meer van :P. wel heb ik AVG en anti sypware.
Pagina: 1