Toon posts:

Makkelijke programmeer ( of script oid) taal ?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo : Omdat ik op internet niet veel tools vind die kunnen wat ik wil, zou ik graag met een makkelijke programmeertaal beginnen, zodat ik wat simpele tooltjes kan maken.

Wat wil ik uitendelijk maken ?

Een ondervraag-programmaatje met een database van Latijnse woorden. Nu zijn er redelijk veel ondervraag programma's, maar deze vragen meestal alleen de betekenis. Ik wil echt de betekenis + additionele grammaticale info. Ook wil ik een interface maken waarin makkelijk nieuwe woorden kunnen woorden aangemaakt, en woorden ook in verschillende categorien kunnen worden gestopt ( en ook in verschillende tegelijkertijd ). Nog veel te leren dus B)

Welke talen heb ik al gevonden / geprobeerd ?

Visual Basic

Ik denk dat dit nu mijn beste keuze is, maar sinds VB.net is uitgekomen wordt mij aan alle kanten verteld dat VB verouderd is. Ik wou daarom even checken op GoT wat jullie ervan vinden.
Voor de rest is VB wel redelijk makkelijk te leren denk ik, en het kan met databases werken.
Het feit dat je je GUI ook gewoon zo kan designen is ook belangrijk.

VB.net

Ik lees op internet dat VB.net object-georienteerd is, en dat het meer op C gaat lijken.
Dit bericht schrikte me enigzins af, omdat het dan volgens mij veel moeilijker is te leren dan de normale VB ?

Python

Hier ga ik nog meer informatie over zoeken, maar als iemand mij kan verblijden met ervaringen en/of informatie is dat natuurlijk ook goed.

En verder ben ik nog steeds een beetje aan het zoeken.

Hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat ik uitendelijk de taal kan leren :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De basis is:
Wil je webbased of lokaal?
Wat ken je al?
Wat zijn de database mogelijkheden?

Voor zulke tooltjes is de toekomst van een tool niet echt belangrijk. De ontwikkelingstijd is vaak maar een paar uur.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Python. O+

Zo'n fijne taal. Ook wel redelijk goed voor beginners, duidelijke datatypen, goede OO-mogelijkheden (die zich echter niet opdringen, zoals in Java), relatief goed leesbare code.

Rustacean

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09

aex351

I am the one

Als web programmeertaal (scripting) is PHP wel een aanrader. Je kan erveel mee en bovendien is zijn er genoeg websites met informatie over PHP. Je leert meteen hoe de 'programmeren' in elkaar zit qua structuur. Ik vind JAVA bijvoorbeeld op PHP lijken ondanks de iets andere syntax.

< dit stukje webruimte is te huur >

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

aex351 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:53:
Als web programmeertaal (scripting) is PHP wel een aanrader. Je kan erveel mee en bovendien is zijn er genoeg websites met informatie over PHP. Je leert meteen hoe de 'programmeren' in elkaar zit qua structuur. Ik vind JAVA bijvoorbeeld op PHP lijken ondanks de iets andere syntax.
Ja, en zo lijkt C ook veel op JAVA en PHP, maar die 3 zijn dus echt totaal niet vergelijkbaar. PHP is zo los als maar zijn kan en anti-OOP, JAVA is helemaal OOP, een totaal andere manier van programmeren dus, en C is heel strikt en niet direct op de OOP-manier van programmeren gericht. :)

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-02-2006 19:56 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze vraag is hier al heel vaak voorbij gekomen en komt er telkens weer op uit dat iedereen zijn eigen favoriete taaltje aanprijst, terwijl de programmeertaal nog het minst relevant is bij het leren programmeren. Kijk de topics in de searchlink die ik hierboven geef maar even door, daar staan alle antwoorden die je in dit topic zou kunnen verwachten al in. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.