Toon posts:

Laptop Scherm Smelt

Pagina: 1
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een kansloze vraag maar toch: 8)7

Ik had mn laptop een tijdje aan staan (die net een half jaar buiten de garantie is)

kijk ik na een tijdje zit er een enorme vlek in het scherm en het beeld is weggevallen. Zie ik dat aan de achterkant de behuizing gewoon aan het smelten is! Als ik hem nu aan zet heb ik geen beeld,. Hij geeft nog wel licht, maar daar houdt t dan ook mee op. Verder wordt hij opnieuw in het midden van het scherm extyreem warm.

Iemand een idee waar dat door komt? |:(

HP/compaq NX5000

Verwijderd

zo he, dat is echt bizar...

ik zou zeker toch contact opnemen met HP, buiten de garantie of niet, dit is absurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb het echt nog nooit meegemaakt,.. en gewoon de orginele voeding gebruikt uiteraard!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kortsluiting oid lijkt me een logische oorzaak.

Hoe lang heb je dat ding nu? Een half jaar buiten de garantie heeft er niks mee te maken als je dat ding na anderhalf jaar in je bezit voor je ogen ziet wegsmelten.

Zo hebben wij eens een nieuwe wasmachine gekregen, omdat een jaar nadat de garantie was afgelopen de trommel uit elkaar was aan het scheuren: iets dat NOOIT mag gebeuren, hoe lang dat ding ook wordt gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Productiefout misschien ofzo ?

Het lijkt me wel duidelijk dat de scherm nu kapot is en evt vervangen moet worden maar daar los je de probleem natuurlijk niet mee op aangezien hetzefde met de nieuwe scherm kan gebeuren.

Ik zou contact opnemen met HP, misschien is dit een bekende probleem bij hun, ookal heb je geen garantie...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Dit is wel heel erg vreemd, je moet idd zeker contact opnemen met HP!
Zelfs voor de reden dat het de meest idiote productiefout is zouden ze hem al terug moeten nemen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:33:
Productiefout misschien ofzo ?

Het lijkt me wel duidelijk dat de scherm nu kapot is en evt vervangen moet worden maar daar los je de probleem natuurlijk niet mee op aangezien hetzefde met de nieuwe scherm kan gebeuren.

Ik zou contact opnemen met HP, misschien is dit een bekend probleem bij hun, ookal heb je geen garantie...
En dat gaan ze je ook vast vertellen. ;)
Hier op GoT en ook met google is hier iig niets over te vinden, maar ik zou in ieder geval wel eens verontwaardigd op bellen.

[edit]: Zoals Soggy hier onder terecht opmerkt: neem contact op met je leverancier. Die regelt zijn zaakjes dan maar met HP, maar dat is jouw probleem niet.

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-02-2006 19:54 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal een seven met HP contact openmen, op de site zie ik niet direct iets van een bekende fout ofzo. Hoopte dat iemand van jullie er bekend mee was... Ik zal hem nog maar niet gaan openschroven dan en eens kijken wat voor schade er is..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Post eens een foto. Misschien kunnen meer mensen het herkennen en weten zij misschien wat zij eraan hebben gedaan of weten zij de oorzaak

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:42

Soggy

vroemmmm

Geen contact opnemen met HP, maar met je leverancier. Lees maar eens goed na wat je rechten zijn al consument-koper: je hebt recht op een werkend product, ook buiten de garantieperiode van de fabrikant.
Laat je niet afpoeieren: jij hebt recht op een goed product en jouw leverancier dient daarvoor te zorgen!

If it works, tweak it

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mail gestuurd naar HP, wacht eerst die even af.. Ik zal er eens foto`s van maken inderdaad..

Moment! :P

Verwijderd

ik kan niet wachten tot de foto's dit is namelijk wel bizar >:)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:42

Soggy

vroemmmm

Lees dit ook even:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

Nogmaals: je leverancier is je contactpersoon om je een deugdelijk product te leveren. Fabrieksgarantie is leuk, maar daar heb jij in principe niets mee te maken!

If it works, tweak it

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:50:
Heb een mail gestuurd naar HP, wacht eerst die even af.. Ik zal er eens foto`s van maken inderdaad..

Moment! :P
Als je wat "sneller" geholpen wil worden kun je beweren dat je je vingers hebt gebrand. HP zit denk ik niet te wachten op publiciteit over brandgevaarlijke laptops.

Daarnaast is dit een grof probleem. Ook al is het ding buiten de garantie, dan mag dit niet gebeuren. Dat de harde schijf het begeeft, of de cdrom speler problemen geeft na 1,5 kan gewoon slijtage zijn. Een scherm moet het minimaal 3 jaar doen.
Ik zou zeker HP er op wijzen dat dit niet kan.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een fabrikant als HP neemt dit soort dingen zeer serieus. Het zou me niet verwonderen als er opeens een hele serie van die dingen teruggeroepen wordt, of dat er een inruilactie opgezet wordt.

Brandgevaar en fabrikant product aansprakelijkheid = groot alarm

Dit zal zeer soepel opgelost worden, verwacht ik zo. Anders dreig je met publiciteit.

Dat soort akties is al meerdere malen voorgekomen, vooral bij accupacks en voedingen. De kans dat de HT backlight converter oververhit raakt is misschien wat minder groot.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het kan echt niet inderdaad. Ben ook benieuwd. Zoals je ziet is het best gevaarlijk.. Het stinkt ook echt enorm! :r

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

OMG :X

Nog een handig detail om te weten: was het scherm open of dichtgeklapt?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:20
Bizar... in één woord bizar.... ik denk dat HP support deze foto ook wel lekker zou vinden.... maar zoals al gezegd: eerst je eigen leverancier!

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie die foto nu zien? Omdat ik deze melding krijg

Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels en 624KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

(kan ik dat nog aanpassen?)

Verwijderd

Jaa hoor!! Zie dat dan! Ziet er idd gesmolten uit.... Ben erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 20:03 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:10
Modbreak:Reacties die niets bijdragen hoef je niet te plaatsen op GoT.

[ Voor 80% gewijzigd door Laurent op 17-02-2006 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) Ach ja,.. we zien het wel! Ik laat het jullie weten! haha

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-12 21:01

Just_I

What did you just say?

Ja hoor, door even de foto te verkleinen (met PS ofzow) en dezelfde bestandsnaam te houden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Tuurlijk! ga ik ff doen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Laat ff weten hoe het afloopt..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DarthPlastic
Lijkt wel of er kortsluiting in het scherm zelf heeft gezeten...
Wist nooit dat er grote stromen door het LCD liepen...

Wel zit er achter het LCD een metalen plaat (reflector voor backlight) en deze is vaak geaard. Misschien scherm gebroken, en zo contact gemaakt?
Als er dan een grote spanning door het LCD ging lopen, en zo contact met de achterkant heeft gemaakt, zal het daardoor wel enorm heet zijn geworden.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
DarthPlastic schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:20:
Lijkt wel of er kortsluiting in het scherm zelf heeft gezeten...
Wist nooit dat er grote stromen door het LCD liepen...

Wel zit er achter het LCD een metalen plaat (reflector voor backlight) en deze is vaak geaard. Misschien scherm gebroken, en zo contact gemaakt?
Als er dan een grote spanning door het LCD ging lopen, en zo contact met de achterkant heeft gemaakt, zal het daardoor wel enorm heet zijn geworden.
Mja .. backlite van een lcd op paarduizend volt .. meer niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of er vanuit het midden (naast het logo) een gesmolten lijn naar boven en beneden loopt ja.. meer naar beneden dan naar boven.. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 20:24 ]

• DarthPlastic
Lethal schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:22:
[...]

Mja .. backlite van een lcd op paarduizend volt .. meer niet :P
Ja ok, het backlight...
Toch zit dat bovenaan, en op het LCD zelf zouden geen hoge spanningen moeten komen..

[óchja-modus!] Kabel van inverter naar CCFL zal gebroken zijn, via het LCD of anders via de metalen plaat gaan kortsluiten...
Toch blijft het vreemd, want zoveel stroom loopt er niet door... (Kapotte/geen begrenzer?)

Hoe dan ook, als die warmte van kortsluiting is gekomen moet het wel veel zijn geweest! :r

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:24:
Het lijkt wel of er vanuit het midden (naast het logo) een gesmolten lijn naar boven en beneden loopt ja.. meer naar beneden dan naar boven.. :'(
Ja, backlight dus geknald.
Dan is die lijn het verbrande stuk LCD waar die stroom doorheen liep.

* DarthPlastic heeft een nieuwe theorie 8)
Kabel van backlight (maar dan de 12V-kabel, niet die van 700) is kort gaan sluiten, door LCD gelopen. Batterij kan genoeg power voor zoiets leveren..

* DarthPlastic vindt zichzelf slim :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik maar een nieuwe krijg! ;) Hij wordt alleen niet meer gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.. :z

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:57:
Een fabrikant als HP neemt dit soort dingen zeer serieus. Het zou me niet verwonderen als er opeens een hele serie van die dingen teruggeroepen wordt, of dat er een inruilactie opgezet wordt.
Dan hebben jullie we hier de primeur O-)

Verwijderd

HP heeft hier niet veel keuze in, ze moeten kunnen verzekeren dat hun product zeker jaren lang mee moet gaan , een accu die het niet meer doet oke maar een stuk scherm? Ik ben er vrijwel zeker van dat ons 2na grootste pc leverancier ter wereld dit niet laat gebeuren, dit zou een te grote schande zijn voor het bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben weg.. Laat wel weten hoe het verder gaat.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
vrij zeker dat HP wel een goeie deal voor je heeft,
anders maken ze hun eigen naam kapot!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

exempt schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:51:
vrij zeker dat HP wel een goeie deal voor je heeft,
anders maken ze hun eigen naam kapot!
Ja of anders dan smelt HP ook binnen anderhalf jaar weg :Y) , wordt het ze te warm onder de voeten.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53
Als je laptop daadwerkelijk 1,5 jaar oud is, dan zou ik me geen zorgen maken over dit probleem: gewoon terug gaan naar je dealer en je beroepen op het consumentenrecht. De dealer zal je een voorstel moeten doen, aangaande je laptop. Doet hij dit niet of is het voorstel onredelijk, dan kun je de dealer in gebreke stellen en je gelijk halen voor de rechter: dit hoort niet.

Aan de andere kant zou HP wellicht een helpend handje willen bieden. Niet omdat ze dit verplicht zijn (dat zijn ze juridisch gezien namelijk niet), maar omdat hun naam wel hooog willen houden.

Mocht je er met je dealer niet uitkomen, escaleer het dan eens naar HP. Geef je probleem aan bij de helpdesk en zeg dat je hierover graag een klacht in wilt dienen over de werking van de laptop.

Korte vraag overigens: is de laptop ooit gerepareerd geweest?

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ho, even afremmen voor de volgende posters.

Ik heb dat anderhalve jaar de wereld in geholpen. Dat was een voorbeeld, omdat TS het alleen had over een half jaar nadat de garantie is afgelopen. Ik weet niet of de garantie een jaar duurde, alleen de TS kan daar uitsluitsel over geven.

Maar verder heb je 100% gelijk.

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 23:40
dit komt mij bekend voor,..

alleen niet met een HP
ik had een 6 jaar oude Toshiba 480CDT

6 jaar.. dan ga k toshiba ook maar niet meer opbellen ;)

suc6!

MRTN

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53
DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:27:
Ho, even afremmen voor de volgende posters.

Ik heb dat anderhalve jaar de wereld in geholpen. Dat was een voorbeeld, omdat TS het alleen had over een half jaar nadat de garantie is afgelopen. Ik weet niet of de garantie een jaar duurde, alleen de TS kan daar uitsluitsel over geven.

Maar verder heb je 100% gelijk.
Sorry, dan heb ik niet goed gelezen. Het is zo dat HP 1 jaar fabrieksgarantie geeft. Daar mee heeft degene die de laptop koopt van de fabriek 1 jaar garantie. Echter koop je als consument niet direct bij de fabrikant, je koopt namelijk bij je dealer.
Voorbeeldje met een auto: Stel je koopt een BMW en je uitlaat valt eronder uit. Dan ga je ook niet naar Munchen om daar te vertellen dat je auto kapot is. Nope: je brengt je auto naar de dealer.

Het consumentenrecht is van toepassing op de consument en de dealer, of beter gezegt, op de overeenkomst tussen consument en dealer. Op basis van het consumentenrecht kun je dus nooit een fabrikant aanpakken. Daarvoor zul je eerst moeten kunnen aantonen dat het hier om een fabrieksfout gaat die voor jou gevolgen heeft (zoals inkomstenderving, schade aan andere eigendommen of letsel).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
nooit eerder gezien....

Lijkt idd op defecte LCD kabel.

Wel vreemd op zich. De invertor bevind zicht in 95% van de gevallen onderin of soms rechterzijde. De backlights zitten ook altijd boven of onderaan het paneel.

De dunne (20 of 30pins) LCD kabel die naar het paneel zelf loopt bevat geen zware voedingslijnen, alleen LVDS signaaldraadjes. De aftapping naar de invertor zit meestal direct na het schanier.
Daarnaast zit er meestal ook nog eens een shitload aan zekeringen op 't moederbord.

Benieuwd wat HP's reactie is...

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12 09:19
MMS_El_Guapo schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:22:
Als je laptop daadwerkelijk 1,5 jaar oud is, dan zou ik me geen zorgen maken over dit probleem: gewoon terug gaan naar je dealer en je beroepen op het consumentenrecht. De dealer zal je een voorstel moeten doen, aangaande je laptop. Doet hij dit niet of is het voorstel onredelijk, dan kun je de dealer in gebreke stellen en je gelijk halen voor de rechter: dit hoort niet.
Houdt wel in gedachten dat vooral de grotere dealers meestal voet bij stuk houden als het gaat om de 1 jaar durende fabrieksgarantie. Om je recht dan te krijgen (die je wel hebt volgens het nieuw burgerlijk wetboek), schromen zij het vaak niet om jou naar de kantonrechter te sturen, waarbij je vooral moet aantonen dat de opgelopen schade niet komt door onzorgvuldig gebruik. Die procedure kan wel wat geld kosten (niet voor bijstand trouwens) plus dat het wel wat maanden kan duren voordat je je recht krijgt.

Het minst leuke daarna is dat, als je je gelijk krijgt van de kantonrechter, dat je dan de vervangende onderdelen gratis krijgt. Je hebt volgens het nieuw burgerlijk wetboek na dat ene jaar fabrieksgarantie, garantie op de onderdelen. Dat zouden dus betekenen dat je in ieder geval een nieuw scherm en een nieuwe behuizing krijgt. Dat klinkt op zich goed, maar je moet wel zelf betalen voor het laten repareren van je laptop, want een reparateur moet natuurlijk ook zijn brood verdienen en ik neem aan dat je zelf niet in staat zal zijn om je onderdelen zelf te vervangen :'( . Zo kunnen de kosten toch nog hoog oplopen, want vooral die 'speciaal opgeleide en gecertificeerde' reparateur eist absurde prijzen. (kantonrechter+onderzoekskosten reparateur+reparatiekosten reparateur+eventuele transportkosten).
Dat is dus misschien ook het grote verschil met computerhardware en auto's: auto's kunnen door jan en alleman gerepareerd worden, computers van een A-merk worden meestal naar één centrale Europese locatie gestuurd, want alleen daar hebben ze gecertificeerde reparateurs rondlopen. Zo worden alle Packard Bell laptops en PCs bijv. gerepareerd in Frankrijk.

Ik hoop dus dat je dealer of HP zelf met een redelijke/goede oplossing komt, want een gang naar de rechter kan ik zeker niet aanraden (been there, done that, kreeg gelijk :D , moest alsnog veel betalen :( ).

• junglebeast
  • Laatst online: 14:04

junglebeast

hier staat iets

Hmm ook nog nooit gezien...En ben bij Acer toch wel eens wat tegen gekomen.
Een weinig voorkomend probleem....hoe sneu het ook is.

[ Voor 10% gewijzigd door junglebeast op 17-02-2006 03:13 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Gaat je direct bij HP niet lukken buiten de garantie... zelfde probleem gehad met een HD die ineens na een jaar er mee stopte.

HP geeft de garantie voor de HD trouwen, Toshiba niet, staat op hun site bijvoorbeeld ook.

Overigens voor de mensen die het over de dealer hebben die garantie moet verlenen... dit wordt bij consumenten-producten uit handen genomen door HP na aankoop, tenminste dat dacht ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 03:23 ]

Verwijderd

Ik heb meer het idee dat de laptop te dicht tegen een kaars heeft gestaan 8)7

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 03:20:
Gaat je direct bij HP niet lukken buiten de garantie... zelfde probleem gehad met een HD die ineens na een jaar er mee stopte.
Dus jouw HD smolt ook letterlijk uit je laptop ??
nofi, maar ik denk dat dit toch wel ff een melding van een geheel ander kaliber is.
Als een van mijn klanten met een gesmolten deel van een laptop voor me staat.. zou ik toch wel ff moeten slikken (gewoon mijn eigen speeksel.. geen andere dingen !).
[overdreven doom scenario]
Hoevaak iemand wel niet met een laptop 's avond ff in bed zit om nog ff iets te doen.. stel je vrouw ligt naast je te slapen en je legt ff je laptop weg voor het toilet.. moet er niet aan denken wat er kan gebeuren.
[/overdreven doom scenario]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:35

Dentheman

Zie signature

Anders kan je beroep doen op een coulanceregeling :) Hebben wij ook gedaan met onze 1,5 jaar oude camera, €160 reparatiekosten, 50-50 met de dealer gedaan, toen Olympus een brief geschreven, en die €160 binnen 2 dagen op de rekening, alleen een brief kon er dan weer niet vanaf :)

Zie ondertitel

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Je kan beweren dat je de laptop toen op schoot hebt gehad en je je aan het scherm gebrand hebt.
En dreigen dat als je niet een hele mooie laptop krijgt dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen en de publiciteit in stapt;)
Ik denk dat ze dan over elkaar zullen struikelen om jou een laptop te geven :+)

"Stilte, een gat in het geluid...."

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Flapietoetoe schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:52:
Je kan beweren dat je de laptop toen op schoot hebt gehad en je je aan het scherm gebrand hebt.
En dreigen dat als je niet een hele mooie laptop krijgt dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen en de publiciteit in stapt;)
Ik denk dat ze dan over elkaar zullen struikelen om jou een laptop te geven :+)
Neem maar van mij aan, daar trappen ze niet in.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
DukeBox schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:42:
[...]

Neem maar van mij aan, daar trappen ze niet in.
Neem maar van mij aan, daar trappen ze wel in maar dan wel na een ERG uitgebreid onderzoek en dan niet alleen aan je laptop maar ook aan je brandwond.

Ik denk dat TS het beste HP even op kan bellen en gewoon eerlijk vertellen wat er gebeurd is. Als het ding daadwerkelijk is gaan smelten zonder dat TS daar invloed op heeft gehad denk ik dat de kans best aanzienlijk is dat je een nieuwe laptop thuis krijgt gestuurd in ruil voor het "wrak". Een fabrikant als HP kan het zich simpelweg _niet_ veroorloven dat laptop's zomaar gaan smelten cq in brand vliegen. HP zal maar wat graag het apparaat willen onderzoeken, maar nogmaals, als TS er geen gekke dingen mee heeft gedaan.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het een bekend probleem is, dan was er al lang een omruilactie geweest.

Verwijderd

Ik wil verder niet vervelend zijn, maar volgens mij mag je volgens gebruiksaanwijzingen die dingen nooit op je schoot hebben ivm koeling. Ik weet hoe heet die dingen kunnen worden op die manier, HEET !

Om hun naam en service hoog te houden zou je een nieuwe laptop kunnen krijgen wellicht, maar die brandwond mag je lekker zelf uitzoeken :z

Ja en de monitor zal niet heter worden van je schoot natuurlijk, toch deed je iets dat niet mocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 13:18 ]

Verwijderd

als je het topic goed had gelezen dan weetje dat de TS geen brand wond heeft maar dat anderen zeggen dat de TS dat tegen hp moet zeggen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Ik heb zelf eens een gebroken CCFL gehad. Deze had alleen een klein scheurtje in het glas.
Maar deze werdt wel heel erg warm! Denk wel warm genoeg om plastic te laten smelten.
Aangezien dat laptop schemen een CCFL's gebruiken denk ik dat hier het zelfde is gebeurt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:26:
als je het topic goed had gelezen dan weetje dat de TS geen brand wond heeft maar dat anderen zeggen dat de TS dat tegen hp moet zeggen
Ja begreep ik, toch Schandelijk ! :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 14:37 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bij Dell is dit een gevalletje Burn Hazard. Dat betekent dat je direct begint met het aanmaken van een Safety Capture.

De machine wordt met spoed opgehaald door UPS

Je vraagt of de klant het goed maakt, je vraagt of er andere zaken behalve de laptop beschadigd zijn, je vraagt waar het gebeurde, je vraagt wanneer het gebeurde en wat je op dat moment aan het doen was, je vraagt na of de omgevingstemperatuur bekend is, je vraagt of er niets over de computer is gemorst. Je vraagt of de er rook zichtbaar was en of de rook wit of zwart was en of er ook geluiden bij vrij kwamen, je vraagt of de klant iets raars heeft geroken en of er vlammen bij kwamen.

Je zegt de klant niets toe, je mag enkel je medeleven betuigen in je laat meerdere malen weten dat Dell niet kan toestaan dat hun klanten enig risico lopen. Daarom wordt de computer opgehaald en bestel je direct een nieuw systeem. Als het model niet meer leverbaar is krijgt de klant een vergelijkbaar nieuw systeem. Het maakt niet uit of de klant garantie heeft of niet, het enige dat telt is de veiligheid van de klant.

Safety Capture is KUTwerk :D

Zo kreeg een Belgische vrouw eens een nieuwe Inspiron 6000 terwijl haar Inspiron 2600 al 3 jaar buiten garantie was. Enkel en alleen omdat er rook uit haar voeding kwam. Uit haar verhaal kon ik duidelijk opmaken dat ze het kabeltje van de voeding naar de laptop niet zo netjes behandeld had, toch besloot het systeem en een leidinggevende het zekere voor het onzekere te nemen en een Safety Capture te starten. Vaak wordt dan een safety capture alleen op de voeding toegepast, echter een uur later kreeg ik een mailtje van het customer safety team dat je bij rook meteen maar de laptop moet vervangen.

Ik belde dus de klant later op dat niet de voeding maar de hele laptop vervangen zou worden. Vraagt die verschrikkelijk in de watten gelegde mazzel hebbende HEKS als enige. "allee, geraak ik dan al mijne files kwijt?" (ofzo) Daarna begon ze een discussie over of ze dan wel 128 mb geheugen zou krijgen want dat had ze extra besteld. En ze had wel een floppy drive nodig, en een com poort.

"Tja mevrouw, dat hebben onze laptops tegenwoordig niet meer, uit mijn hoofd krijgt u 256 mb ram in de nieuwe maar een floppy drive en com poort hebben ze niet meer.

Natuurlijk kan ik me die vraag voorstellen, maar ik zou geen seconde aarzelen als iemand mij een 3 jaar nieuwere laptop aan zou bieden!

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 17-02-2006 15:34 ]

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Natuurlijk kan ik me die vraag voorstellen, maar ik zou geen seconde aarzelen als iemand mij een 3 jaar nieuwere laptop aan zou bieden!
nou als al je rekenmodellen en geschreven programma's erop staan zou die laptop mij geen reet kunnen schelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Zandor op 17-02-2006 15:37 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zandor schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:36:
[...]

nou als al je rekenmodellen en geschreven programma's erop staan zou die laptop mij geen reet kunnen schelen.
Zet je het toch even over? Of laat je een backup maken door een winkel als niemand het voor je wil doen?

Iedereen zegt na 3 jaar van zijn laptop dat hij een beetje traag begint te worden, experts en beginners. Als je door een toevallige situatie een nieuwe laptop mag ontvangen kan je toch wel zelf 50 euro bijleggen om een backup te laten maken? Dan hebben we het er nog niet eens over dat het systeem buiten de garantie valt en dat ze zelf al een beetje te kennen gaf dat het snoertje beschadigd was.

Ik denk dat de leverancier van de TS niet zo Amerikaans met zijn klanten om gaat maar toch wel klantvriendelijk zal optreden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 17-02-2006 15:43 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27

bakvis

Tweakers.Nerd

Nog een update van hoe t bij de dealer ging of niet?

Mijn Specs

• joopv
  • Niet online
Pixal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:30:...... Enkel en alleen omdat er rook uit haar voeding kwam. Uit haar verhaal kon ik duidelijk opmaken dat ze het kabeltje van de voeding naar de laptop niet zo netjes behandeld had,
Mishandelde kabeltjes of niet - als er rookontwikkeling is, is dit een reden voor groot alarm en je uitspraak "enkel en alleen maar" is dan ook zonder meer ongepast. Een voeding hoort geen rook te produceren, ook niet met mishandelde kabeltjes.
.... maar de hele laptop vervangen zou worden. Vraagt die verschrikkelijk in de watten gelegde mazzel hebbende HEKS als enige. "allee, geraak ik dan al mijne files kwijt?" (ofzo) Daarna begon ze een discussie over of ze dan wel 128 mb geheugen zou krijgen want dat had ze extra besteld. En ze had wel een floppy drive nodig, en een com poort.
Dat lijkt me nogal een logische reactie. Jouw toonzetting doet me afvragen of je wel geschikt bent voor die baan. Wel eens van de term: "Inlevingsvermogen" gehoord?
"Tja mevrouw, dat hebben onze laptops tegenwoordig niet meer, uit mijn hoofd krijgt u 256 mb ram in de nieuwe maar een floppy drive en com poort hebben ze niet meer.

Nou, ik zou wel degelijk aarzelen als ik op de nieuwe machine allerlei zaken niet meer zou kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 17-02-2006 15:55 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

joopv schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:51:
[...]
Mishandelde kabeltjes of niet - als er rookontwikkeling is, is dit een reden voor groot alarm en je uitspraak "enkel en alleen maar" is dan ook zonder meer ongepast. Een voeding hoort geen rook te produceren, ook niet met mishandelde kabeltjes.

[...]
Dat lijkt me nogal een logische reactie. Jouw toonzetting doet me afvragen of je wel geschikt bent voor die baan. Wel eens van de term: "Inlevingsvermogen" gehoord?

[...]

Nou, ik zou wel degelijk aarzelen als ik op de nieuwe machine allerlei zaken niet meer zou kunnen doen.
(situatie) Als JIJ met een stoel over de powerkabel van je computer heen rijdt, net zo lang tot hij helemaal plat en aan gort is, na weken van kabel terrorisatie raken de aders elkaar waardoor er kortsluiting ontstaat. Daarop volgend komt er rook uit de voeding van je computer... is dat dan de schuld van de leverancier van de computer, de stoel of gewoon je eigen domme schuld?

Sorry hoor, als je je op iemand af wil zetten moet je dat zeker doen maar je kent mij niet en als uit mijn verhaal blijkt dat ik graag klanten pest heb je het zwaar fout. Ik heb genoeg inlevingsvermogen, je kan er echter helemaal niets mee omdat je als helpdeskmedewerker met handen en voeten gebonden bent aan de regels van Dell.

Ik ben weggegaan bij Dell omdat ik ze niet klantvriendelijk vond. Ik ben inderdaad absoluut niet geschikt voor de baan aangezien ik liever niet via de telefoon mensen afscheep, ik ben iemand van het persoonlijke contact en hulp geven terwijl ik mee kijk op iemands scherm.

Ik vind de Safety Capture ontzettend slecht werken omdat modellen die niet leverbaar meer zijn worden vervangen door de eerste beste laptop in dezelfde prijsklasse. Juist van het probleem met floppy drives, com en printer poorten werd ik helemaal niet goed. De enige oplossing voor de klant was een Port Replicator, een apparaatje dat via usb toch voorziet in seriele en paralelle poorten enzovoorts, daarbij nog een usb floppy drive en de klant is geholpen (en totaal niet meer mobiel).

Tevens heb ik iemand deze tip nog geen maand geleden gegeven in een ander Dell topic waar zo'n zelfde omruiling plaatsvond, ik heb aangegeven wat hij moest doen om toch een port replicator van Dell te kunnen ontvangen, een tip die ik de mensen aan de telefoon uiteraard niet mocht geven.

Ik zou graag een floppy drive en port replicator bij bestellen maar dit is dus NIET toegestaan, de klant moet er over zeuren (meer dan 2 keer telefoneren wordt pas als zeuren gezien). Ik heb heel wat klanten (tegen procedures in) gematst of geholpen, iets wat voor mij nadelig had kunnen zijn omdat gesprekken steekproefsgewijs worden afgeluisterd.

Dat zijn dus de minpunten van Dell, dan heb je ook nog de klant zelf. Zoals ik vertelde was dit een Belg, Belgen zijn hele aardige mensen aan de telefoon. Ze zijn netter dan Nederlanders, dankbaarder en geduldiger. Toch zijn Belgen de grootste zeikerds die er zijn. Ze komen veel sneller voor zichzelf op, geven niet snel op in een discussie en ookal zijn dat goede eigenschappen om te hebben... als ze eenmaal begonnen zijn kom je er _niet_ meer vanaf. Dit is duidelijk merkbaar en ik was niet de enige die dit zo ervaarde.

Ik ben op een aantal punten WEL geschikt voor de baan als helpdesk medewerker. Dit bleek uit enquetes die de klanten ontvangen. Sommige klanten kregen na het telefoontje een lijst gemaild zodat ze het gesprek een cijfer konden geven. Ik heb hoge scores gehaald in 11 maanden tijd, gemiddeld was 90% van de klanten tevreden over het gesprek, houdt er rekening mee dat dit zeer moeilijk is als we praten over reparatie kosten tussen de 200 en de 600 euro. Een nieuw scherm of moederbord in je Dell laptop kost namelijk al tussen 400 en 600 euro. De goede cijfers waren lang niet voor iedereen weggelegd.

Overigens vind ik het niet echt netjes van je dat je iemand afkraakt op zijn vakgebied. Ik weet niet wat jouw baan is, je kan je voorstellen dat het niet leuk is als ik zeg dat je er niet geschikt voor bent gebaseerd op 1 slechte dag met een vervelende klant/client/collega.

Overigens werk ik er niet meer sinds november, de sfeer was er bar slecht en het werk op een helpdesk is gewoon zwaar oninteressant. Ik ben nu assistent systeembeheerder en doe dus weer iets dankbaarder en uitdagender werk.

Willekeurige commentaren van Dell klanten:

(Natuurlijk heb ik er ook slechte commentaren tussen gehad, dit ging meestal over de prijs van een reparatie, de wachttijden enzovoorts, zaken waar ik niets aan kon doen aangezien die vooraf bepaald zijn.)
++++++++ !!!! Communicatie vaardigheden, bereid om te helpen, vriendelijkheid en spontaneïteit zijn OPTIMAAL en heel aangenaam !!! Enige mindere ervaring was dat ik gevraagd heb om mijn laptop naar een ander adres te versturen dan vanwaar het kwam, omdat het probleem echter met zo'n grote snelheid verholpen was !!! (2 dagen in plaats van de verwachte week - 10 dagen !!!) was ik nog op het oude adres, waardoor dit helemaal geen negatieve gevolgen had voor mij... Dit ligt dus volgens mij aan de communicatie tussen dell en de koeriersdienst DHL
Ik moet zeggen dat het soms wel even duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt en we super veel hebben moeten bellen voor 1 probleem. misschien handig iets vooruit tekijken wij hadden cd's nodig toen deel 1 binnen was miste we dus een cd weer bellen weer opsturen. allemaal extra veel werk dus! verdermoet ik zeggen dat jullie ons wel netjes hebben terug gebeld nadat wij hier nadrukkelijk om hadden gevraagd en ik een zeer gezellig gesprek heb gehad. werd goed geholpen en vertelt wat ik moest doen en ook tijdens het restarte en zulke 'lege'momenten was het gezellig zeg maar.
Ik kan U alleen maar complimenten geven en hoop, dat u zo door kunt gaan. Mijn cijfers spreken voor zich.
probleem wordt goed aangepakt, deskundig, en zorgvuldig doordat er nog overlegd werd. ik ben erg tevreden over de support.
Kennelijk had ik een ingewikkelde software probleem. Uiteindelijk zelf en in overleg met eigen afd ICT opogelost. Dell zette me wel op het goede spoor. Grootste irritatie lange wachtijd. Hele top-10 muziek passerde de revu. Dat vind ik bijzonder vervelend. De help-desk was uitermate vriendelijk. Alleen jammer dat 17.00 u de zaak dicht gaat. Zal wel met kostenbeheersing te maken hebben. Dus 's avonds aan herstel van pc werken kan niet zo goed.
Ik heb 2 x gebeld en kreeg beide keren een verschillend antwoord op mijn probleem. Beide antwoorden hadden de juiste kunnen zijn. Probleem is inmiddels wel opgelost door een juiste tip van de medewerker die ik de 2e keer aan de telefoon kreeg.
Ze zijn uiterst hulpvaardig een TIEN
Snelle en adequate reactie, effectief!
Tot op heden maar een probleem gehad,dit is naar volle tevredenheid opgelost.
voor mij was de hulp heel erg goed, ik werd adequaat en met precisie geholpen en de service van het ophalen en afleveren van de koerier was perfect. Voor mij is het goed en behoefd geen verbetering. Ga zo door!

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 17-02-2006 19:06 ]

• joopv
  • Niet online
Pixal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:55:
[...] (situatie) Als JIJ met een stoel over de powerkabel van je computer heen rijdt, net zo lang tot hij helemaal plat en aan gort is, na weken van kabel terrorisatie raken de aders elkaar waardoor er kortsluiting ontstaat. Daarop volgend komt er rook uit de voeding van je computer... is dat dan de schuld van de leverancier van de computer, de stoel of gewoon je eigen domme schuld?
Dat is de schuld van de leverancier van de voeding. Tegen dit soort mishandeling is een goede voeding beveiligd.
Rookontwikkeling duidt op overmatige warmteontwikkeling, als gevolg van te grote stromen. Voor dat doel is een voeding beveiligd op diverse manieren: met zekeringen, met temperatuursensoren, springweerstanden enzovoorts.
Als een apparaat begint te roken duidt dat er op dat die beveligingen hun werk niet goed doen. Conclusie: fabrikant is aansprakelijk.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
joopv schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Dat is de schuld van de leverancier van de voeding. Tegen dit soort mishandeling is een goede voeding beveiligd.
Rookontwikkeling duidt op overmatige warmteontwikkeling, als gevolg van te grote stromen. Voor dat doel is een voeding beveiligd op diverse manieren: met zekeringen, met temperatuursensoren, springweerstanden enzovoorts.
Als een apparaat begint te roken duidt dat er op dat die beveligingen hun werk niet goed doen. Conclusie: fabrikant is aansprakelijk.
Dat vind ik ook weer een beetje ver gaan hoor. Een fabrikant kan (vind ik) niet verantwoordelijk gehouden worden voor je eigen misbruik. Als in het boekje staat dat de kabel niet mishandeld mag worden (wat er waarschijnlijk wel instaat) en de klant doet dat toch dan is het echt de schuld van de klant. En om nou overal een beveiliging voor te bouwen... Als ik mijn monitor van mijn bureau af stoot is dat toch ook mijn schuld? Of had er een anti-schok ding ingebouwd moeten worden?

[ Voor 10% gewijzigd door lemming_nl op 17-02-2006 20:12 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-12 21:11
Ik wil niet lullig doen, maar als ik die vlek goed bekijk, lijkt het me meer op een schroeivlek van een soldeerbout?? De vlek is ook een soort langwerpig.
De kans dat dit door een backlight komt is nihil, of het moet wel een heel verschrikkelijk grove productiefout zijn...

Kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit, maar toen ik deze smeltvlek zag, was soldeerbout het enige wat direct in mij opkwam.

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Ik koop morgen de duurste Mercedes, trap er deuken in, gooi zand in de motor en ga dan terug om te zeggen dat de auto niet tegen mijn gebruiksmanieren kon en dit wel zou moeten !!

Kom op zeg... Ik krijg hier altijd het "Verkeerde-Jan-Modaal-gevoel" van :Z

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Er kwam een paar keer langs dat je de publiciteit niet moet opzoeken,

ik zou juist het tegenovergestelde doen, en wel de publiciteit opzoeken. Probleem ligt naar alle waarschijnlijkheid aan het scherm, en HP produceert geen scherms, die kopen ze in bij andere leveranciers.

Wel netjes blijven natuurlijk, en HP gewoon gelijk op de hoogte stellen met juiste motivering.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat weer lekker offtopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.