Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en me vraag is of ik wel normale windows xp erop kan draaien.

Sommige mensen zeggen men dat je Windows XP niet op een bijv: Amd64 kan draaien is dat zo ?

Ik ga namelijk een AMD64 X2 +4400 halen.

Dit was me eerste bericht en topic :P

alvast bedankt voor reply.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MS-DOS (16bits) draait toch ook prima op een Pentium 4 (32bits)

Windows XP 64 is leuk als ALLE hardware 64 bits drivers meeleveren.

M.a.w. Windows XP kan je prima op 64bits CPU's draaien.

Ey!! Macarena \o/

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
dat draait gewoon hoor. alleen de 64-bits windows zal beter gebruik maken van je processor dus sneller zijn.

Verwijderd

Wat zeggen de websites van AMD en Microsoft over deze kwestie?

Welkom op GoT :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:23:
Wat zeggen de websites van AMD en Microsoft over deze kwestie?
Alles wat jou er van moet overtuigen om hun product te kopen :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:20:
Hoi, ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en me vraag is of ik wel normale windows xp erop kan draaien.

Sommige mensen zeggen men dat je Windows XP niet op een bijv: Amd64 kan draaien is dat zo ?

Ik ga namelijk een AMD64 X2 +4400 halen.

Dit was me eerste bericht en topic :P

alvast bedankt voor reply.
Die 'sommige mensen' zijn mensen die zomaar kakelen wat anderen ook kakelen en gehoord hebben van een of andere kakel. Onzin dus.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
't Is wel zo dat je voor een dual core XP Prof (of Windows 64 natuurlijk) nodig hebt, anders moet je moeilijk gaan doen met XP Home editten en dergelijke.

Maar 64 bits is op 't ogenblik niet veel sneller, alleen software die erop afgestemd is natuurlijk.

PS5 PSN: UnrealKazu

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kazu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:11:
't Is wel zo dat je voor een dual core XP Prof (of Windows 64 natuurlijk) nodig hebt, anders moet je moeilijk gaan doen met XP Home editten en dergelijke.

Maar 64 bits is op 't ogenblik niet veel sneller, alleen software die erop afgestemd is natuurlijk.
Ik weet niet zeker of home 2 cpu's ondersteund, maar prof kan op 1 en 2 cpu draaien.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BlackLion87 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:23:
dat draait gewoon hoor. alleen de 64-bits windows zal beter gebruik maken van je processor dus sneller zijn.
Mjah, volgens mij ligt dat er maar net aan. Maak je daadwerkelijk gebruik van 64 bits programma's, of gebruik je nog steeds 32 bits programma's. Ga je gebruik maken van het feit dat je meer geheugen kan aanspreken, of niet?

Volgens mij valt de prestatiewinst voor normaal gebruik wel mee.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Home kan er 2 aan, pro 4. Dus een dualcore haal je nog, maar als er ook nog eens hypertreading bijkomt niet meer.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• zyberteq
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

BlackLion87 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:23:
volgens mij heeft het vooral op geheugengebied voordelen en idd voor echte 64-bit instructies.

installeer maar gewoon de normale 32bits windows xp want er is gewoon nog te weinig software voor 64bits en te weinig drivers ervoor.

daarnaast is het alsof je met een uber-preview van windows whistler/longhorn zit te werken terwijl windows 2000 net uit is, bij wijze van spreken dan B)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09
Kazu schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:11:

marcieking schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:16:
Home kan er 2 aan, pro 4. Dus een dualcore haal je nog, maar als er ook nog eens hypertreading bijkomt niet meer.
XP Home ondersteunt één fysieke cpu (socket), XP Pro twee. Of die cpu's nu HT ondersteunen of echt dual core zijn maakt verder niet uit (allebei tegelijk gaat inderdaad waarschijnlijk niet werken met Home).
Pagina: 1