Pc erg traag bij gebruik Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:47
Mijn pc is soms echt heel langzaam als ik gebruik maak van firefox. Mijn pc is niet spiksplinternieuw, maar ik moet soms echt de proces stoppen om verder te kunnen werken. Weet iemand hoe hij weer snel kan reageren? (zover dat kan dan..)

Mijn specs: - Intel Celeron Northwood 2200MHz, 128KB :P
- MSI MS-6577 i845G
- 256MB PC2100 DDR-SDRAM
- Maxtor 4R060J0 60GB
- Windows XP Home Edition SP1
- Ati Radeon 9000 64MB

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 16-02-2006 17:44 . Reden: Videokaart vergeten.. ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

het zou een spy- en adware probleem kunnen zijn...check dan de boel voor spy- en adware, met Microsoft Antivirus, Hitman Pro of wat dan ook

of probeer eerst eens je cache, history enzo op te schonen in Firefox zelf...

Simplicity is de bom...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb een vermoeden dat het aan je ram ligt. |Dit is namelijk aan de weinige kant. Ik weet niet hoeveel tabs heb jij tegelijk geopend. Dit vreet namelijk ram. Al helemaal als je niet alleen Foxt maar ook tegelijk msnt en muziek luisterd. Als je dan veel tabss opend schiet het ram omhoog. Ik heb nu idle bezig met 380 MB ram en ik heb 140 MB vrij. Dus bij jou zal het helemaal kiele kiele zijn

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RAM lijkt me geen probleem, ik heb in ieder geval nooit problemen op deze PC met 256MB RAM...en ik heb af en toe toch behoorlijk wat tabs open :X
Sites met veel zware flash kunnen wel heel veel processorkracht opzuipen. Bepaalde (slecht gemaakte?) banners zorgen er soms voor dat mijn browser opeens 99% CPU zuipt ofzo :{

En het is inderdaad aan te raden je PC eventjes (online) op virussen en spyware te scannen :)

• RnB
touchdomex schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:48:
Ik heb een vermoeden dat het aan je ram ligt. |Dit is namelijk aan de weinige kant. Ik weet niet hoeveel tabs heb jij tegelijk geopend. Dit vreet namelijk ram. Al helemaal als je niet alleen Foxt maar ook tegelijk msnt en muziek luisterd. Als je dan veel tabss opend schiet het ram omhoog. Ik heb nu idle bezig met 380 MB ram en ik heb 140 MB vrij. Dus bij jou zal het helemaal kiele kiele zijn
Shit.. dat dacht ik ook ja, want k heb meestal wel >5 tabs open staan+iTunes+MSN en dan nog Word ofzo.. :P Ik dacht, laat ik het maar voor de zekerheid vragen, want deze pc is niet helemaal van mij (ouders..) dus ik wou er geen geld aan spenderen.. Maja, dat moet dus wel.. Op Spy en Adware heb ik al gecontroleert en ook op virussen btw..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Glacier schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:51:
RAM lijkt me geen probleem, ik heb in ieder geval nooit problemen op deze PC met 256MB RAM...en ik heb af en toe toch behoorlijk wat tabs open :X
Sites met veel zware flash kunnen wel heel veel processorkracht opzuipen. Bepaalde (slecht gemaakte?) banners zorgen er soms voor dat mijn browser opeens 99% CPU zuipt ofzo :{

En het is inderdaad aan te raden je PC eventjes (online) op virussen en spyware te scannen :)
Bij mij was het wel het probleem. Heb wel een P3 dus daar heb ik ook bijna wel veel ram bij nodig( dual P3 maar toch) Kijk eens als hij weer eens langzaam loopt bij processen wat er helemaal vol zit. Als het namelijk zo is dat je Itunes draait kan het best ook zijn dat het de proc is. Bij mijn single P3 wel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:53

Nimrod

King in the land of Shinar

heb beetje gelijkaardig probleem gehad paar weken terug;

kan dus ook zijn dat je je gebruikersprofiel es moet wissen; start, uitvoeren, "firefox.exe -profilemanager", en dan verwijderen en een nieuwe aanmaken; en toen liep firefox terug als een pasgeboren hoentje ...

(! je bent wel al je instellingen, wachtwoorden, bookmarks, ... kwijt, dus aantal zaken mss even backuppen en nadien terugplaatsen)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• TheZeroorez
  • Niet online
Firefox heeft nog steeds last van wat memory leak, wat soms vrij hoog op kan lopen. Vooral als je dan nog wat andere dingetjes doet en jij maar 256mb hebt kan 120(!) mb wat het weleens gebruikt dodelijk zijn...

edit:
Probeer eens wat onnodige extensies (als je die hebt) te verwijderen, cache, cookies etc. op te schonen, en je bookmarks wat te minderen, kan aardig veel helpen...

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 16-02-2006 19:25 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:24:
Firefox heeft nog steeds last van wat memory leak, wat soms vrij hoog op kan lopen. Vooral als je dan nog wat andere dingetjes doet en jij maar 256mb hebt kan 120(!) mb wat het weleens gebruikt dodelijk zijn...

edit:
Probeer eens wat onnodige extensies (als je die hebt) te verwijderen, cache, cookies etc. op te schonen, en je bookmarks wat te minderen, kan aardig veel helpen...
Dat is echt een goeie, van die bookmarks. Ik heb laatst firefox helemaal opnieuw geinstalleerd, en zodra ik in een nieuw profiel m'n bookmarks importeerde begon firefox al meer geheugen te gebruiken en wat trager te worden. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is, want die bookmarks stellen toch niet zo veel voor, of maak ik een denkfout?

• TheZeroorez
  • Niet online
Doet de firefox search het toevallig ook niet?

[rml]The_Zeroorez in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX"[/rml]

Oh, de oplossing als het zo is, das ook wel handig:

[list]

• Sluit firefox helemaal, en check even of het process nog runt, als dat het geval is: killen.
• ctrl+f in windows
• zoeken naar Mozilla Firefox (Safe Mode)
• die openen
• dat bovenste daar aanvinken (kan het nu niet checken want ik zit in gewoon firefox en wil al mij tabs niet sluiten :) )
• op ok klikken
• firefox afsluiten
• 'normale' firefox weer openen

Dan moet het goed zijn...

[ Voor 64% gewijzigd door TheZeroorez op 16-02-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Dit is meer een software dan hardware probleem
CSL -> SA :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

256MB PC2100 DDR-SDRAM + Windows XP Home Edition SP1 :|
Probeer eens 512 erbij te proppen.

Daarnaast heb ik soms ook dat firefox hangt en het process ineens 80 meg opslurpt... Echt zeer irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je ook aangeven bij welke handelingen of sites hij ineens traag wordt? En is dit ook wel eens vanaf het begin of altijd pas na een tijdje surfen?

Het lijkt me sterk dat zn hardware niet goed genoeg is. Ik heb zelf nog een 800MHz Celeron laptopje staan met 256MB waarop ik Firefox heb geinstalleerd. Firefox werkt er prima op. Ook na een hele tijd surfen.

[edit] Je hebt toch wel een up to date versie van Firefox geinstalleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 17-02-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Palomar schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:29:
Kun je ook aangeven bij welke handelingen of sites hij ineens traag wordt? En is dit ook wel eens vanaf het begin of altijd pas na een tijdje surfen?

Het lijkt me sterk dat zn hardware niet goed genoeg is. Ik heb zelf nog een 800MHz Celeron laptopje staan met 256MB waarop ik Firefox heb geinstalleerd. Firefox werkt er prima op. Ook na een hele tijd surfen.

[edit] Je hebt toch wel een up to date versie van Firefox geinstalleerd?
Bij sommige sites (bijvoorbeeld Gamespot en IGN) en als ik veel tabs heb. En dit is meestal pas na een tijdje surfen. En ik neem aan dat ik de meest up-to-date firefox heb, want ik krijg geen melding dat er een nieuwere versie is.

Bedankt allemaal voor de replys! :)

@ Zerocode: Dat is t hem juist, ik wil geen geld uitgeven.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 19-02-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Ik heb ook weleens bij firefox dat ineens mijn ram helemaal wordt gebruikt en ik een pagefile heb van 2 Gb. Druk eens op crtl-alt-del om te kijken hoe het met je ram en pagefile geheugen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wat is pagefile en wat bedoel je met hoe het met mijn ram zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb sinds kort een programma waar je gewoon kan zeggen maak 24 MB ram vrij. Dit programma is echt heerlijk als je hem goedgebruikt. Ik maak zo vzn 33MB vrij en ik ga dan na een paar klikken naar 250 MB vrij( mijn tot Ram is 384MB. ) Dit programmaatje heet tweaknow powerpack 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Ik had een soortgelijk probleem alleen met een iets sneller systeem:
P4 3,2Ghz en 2GB RAM echter sinds de laatste update van Firefox vliegt alle sop het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
@Reef91: Dat je even moet kijken of je ram misschien helemaal is volgestroomd. Als dat het geval is wordt er op je harde schijf een pagefile gemaakt als alternatieve ram (hoop dat ik het goed uitleg). Hierdoor wordt je pc behoorlijk traag omdat je harde schijf veel langzamer is dan ram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook vertraagd is het volgende als je erg grootte bestanden met FF hebt gedownload en ze staan nog in de map waar firefox ze heeft neer gezet ik weet niet hoe maar als er bestanden staan die groot zijn, als je deze weg haalt scheelt het enorm in de speed van firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Okay.. dit is niet leuk meer.. :X Ik zit een beetje rond te kijken op GoT en ineens stopt mijn muziek en firefox loopt vast. Ik snel ctr+alt+delete gedrukt om te kijke wat er was. Nou, mijn wisselbestandgebruik is van rond de 350MB naar de 500MB geschoten.. 8)7 Nou gaat het wel weer goed, maar het wisselbestand is nu 438MB, ook niet laag te noemen..

@ Nevie: okay, bedankt voor de info

Hmm.. firefox weggeklikt, wisselbestand: 326MB en weer aangeklikt: 349MB. Dus geen 438MB, das toch raar?? :?

[ Voor 19% gewijzigd door RnB op 19-02-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Probeer dit eens
http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html

Zeker met veel tabs open kan het schelen in geheugen...

edit: schijnt een globale instelling te zijn, maar heeft dus wel invloed op geheugengebruik van ff.

[ Voor 29% gewijzigd door grhmpf op 19-02-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:29:
wat ook vertraagd is het volgende als je erg grootte bestanden met FF hebt gedownload en ze staan nog in de map waar firefox ze heeft neer gezet ik weet niet hoe maar als er bestanden staan die groot zijn, als je deze weg haalt scheelt het enorm in de speed van firefox
Je kan ze rustig laten staan, je moet alleen het lijstje met downloads van Firefox geregeld opschonen. Ik laat dat lijstje lekker in een apart venster verschijnen en af en toe klik ik even op Cleanup.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1