Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Hallowz allemaal!

Wie herinnert het zich niet meer: _/-\o_ het grote motorola V3 topic _/-\o_ Hier heb ik heel erg veel gehad voor mijn oude Motorola V3, maar ik ben inmiddels overgestapt op de V3x UMTS :*) ! Misschien interessant om een nieuw topic over te starten? O-)

Ik zal morgen een uitgebreid verslag doen over de telefoon, hier volgen alvast de specs:

Specificaties

Gesprekstijd 300 min
Standby Tijd 250 uur
Gewicht 125 g
Triple Band GSM1800, GSM1900, GSM900, UMTS (3G)
Connectiviteit Bluetooth, USB
Aantal Camera's 2
Camera resolutie 2 Megapixels
Digitale zoom 8 x
Flitslicht Geintegreerd flitslicht
Foto resolutie 1600 x 1200
Scherm type Kleuren scherm
Aantal kleuren 262.144 kleuren
Scherm resolutie 320 x 240
Type Beltoon Polyfoon , Real music
Ondersteunde bestandstypen MP3 , MPEG4 , RealAudio , RealVideo , 3GPP , WMA , WMV , eAAC+
Ondersteunde geheugen media TransFlash kaart (standaard 64Mb)
Adres Boek Capaciteit 1000
Telefoon design Opklapbaar
Data service GPRS UMTS
Berichten protocol EMS , SMS , MMS , Email , Instant messaging
WAP protocol WAP 2.0
Hands-free Speakerphone functie
Batterij technologie Lithium ion (Li-ion)
Batterij capaciteit 850 mAh
Breedte 53 mm
Diepte 20 mm
Hoogte 99 mm

Afbeeldingslocatie: http://media.prylfeber.se/2005/motorola_razr_v3x.jpg

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:20
Grote vraag voor mij is eigenlijk:
Hoe is het menu qua snelheid en functionaliteit?

De V3 heb ik nu, is een mooie telefoon maar de software is echt ronduit klote.

• XyberBorg
snelheid is beter, ook SMSen in multi-tik is weer mogelijk (niet standaard T9, ofwel iTap zoals Motorola dit noemt). Voor de rest betere camera en meer geheugen!! (De V3 speelt ook wel MP3 af, maar met 7 Mb aan intern geheugen (na basissoftware) kom je niet ver.

Over de software kan ik weinig zeggen. Daar is nog niet veel voor uit - maar het is in ieder geval wel makkelijk om het (micro SD) geheugen uit de telefoon te nemen en in de SD - adapter te stoppen om de gegevens met de computer bij te werken.

• XyberBorg
Nog wat foto's - kun je vergelijken met de V3

Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0178.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0179.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0180.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0181.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0182.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0183.JPG
Afbeeldingslocatie: http://gala2005.0moola.com/PICT0184.JPG

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
ik werk bij een telecombedrijf en heb hem van de week uitgebreid getest op welke content hij aankan.
umts is wel leuk en ietsjes sneller dan gprs maar verder vond ik het toestel niet zo geweldig.
veel te groot en dik in vergelijking met een V3 of V3i (ja die is ook al uit :+ )
enige grote verschil bij de menu's is het gebruik van de menu/ok knop
persoonlijk vind ik de toestellen wel strak maar de software is echt k u t

[ Voor 19% gewijzigd door Striker2k2 op 17-02-2006 16:24 ]

• XyberBorg
Als je een V3 gebruiker bent (zoals ik dat was) dan kun je inderdaad zeggen dat dit een mollig apparaatje is. Daar staat echter tegenover dat er heel wat andere telefoons (en vooral andere UMTS telefoons) véél dikker zijn. Kortom; mensen die van een andere telefoon op een UMTS telefoon willen overstappen zullen dik tevree zijn met de dikte van dit apparaat.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 22:46
Ook deze telefoon ondersteund Instant Messaging, (Wireless Village), oftewel MSN/ICQ/Yahoo etc. op je mobiel! zonder extra kosten, alleen dataverbruik.

In NL wordt het menuitem hiervoor altijd uitgeschakeld zodat bijv. KPN het betaald kan aanbieden.
hier staat hoe je Instant Messaging activeert voor je Motorola V3x !

• XyberBorg
Bedankt voor je tip. Heb Vodafone Live! UMTS uitgeprobeerd - en dat gaat super. Live! laadt veeel sneller pagina's met plaatjes etc op dan bij GPRS. Van TV kijken op je mobiel moet je echter niet te veel voorstellen. Ik heb Live CNN en MTV gezien - maar beide waren niet van super kwaliteit. Op zich wel zonde; een UMTS verbinding kan toch ongeveer 200 kbs data verzenden? Dat zou voldoende moeten zijn voor een scherm met een vrij lage resolutie (240x320). Toch lijkt het meer alsof je een 56k stream bekijkt.

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu een week in combinatie met een Vodafone UMTS abo. Over de mogelijkheden en werking van het toestel, alleen maar lof. Het scherm geeft perfect beeld en ik vind hem zeker niet te groot, ik vindt juist dat sommige mobieltjes te klein zijn.
Maar ik heb toch een probleem wat ik nog een week aankijk voordat ik terug ga naar Vodafone. De batterij is binnen 2 dagen echt leeg. Nu heb ik er natuurlijk veel mee gespeeld de afgelopen dagen, maar de max. 250 uur volgens de specificaties haalt hij nooit.

Ik heb ook een vraag! Je kan via een USB kabel dit toestel koppelen aan je PC ?
1. Heb je hier een speciale USB kabel nodig, of werkt aan standaard kabel ook?
2. Welke software heb je nodig om te synchroniseren? Ik gebruik Windows XP Professional.

• XyberBorg
Ik zeg ook niet dat het mobieltje te groot is ;-) maar mensen die een V3 zijn gewend vinden deze V3x nu eenmaal veel dikker. En ik begrijp dat- maar daar wen je heel snel aan.

De rede voor het zo snel leegraken van je telefoon kan meerdere oorzaken hebben. Woon je in een gebied waar 3G een goed bereik heeft (UMTS) - het kan namelijk zijn dat je toestel continu zit te zoeken naar het UMTS netwerk. Daar heb ik hier (Munstergeleen)- ook last van, omdat ik net op een randgebied woon. Door het continu stralen is de batterij natuurlijk snel leeg. Leg de telefoon maar eens onder een CRT beeldscherm van je pc, of naast je boxen. Om de 5 minuten stoort het beeld. Bij de V3 kon je de stralingsfrequentie handmatig verlagen, bij de V3x gaat dit niet meer. Je zou het wel kunnen programmeren door te flexen etc, maar daarvoor moet je zoeken op een website genaamd motomodders. (gewoon ff intype op google)
Ik heb ook een vraag! Je kan via een USB kabel dit toestel koppelen aan je PC ?
1. Heb je hier een speciale USB kabel nodig, of werkt aan standaard kabel ook?
Een standaard USB naar mini USB kabel werkt ook (gewoon elke kabel die er in past werkt). MP3 spelers en digitale camera's maken soms ook gebruik van deze verbinding.
2. Welke software heb je nodig om te synchroniseren? Ik gebruik Windows XP Professional.
Ook hier raad ik je aan om te kijken op die motomodders site.

Groeten
Xander

• XyberBorg
Bij de V3 kon je de stralingsfrequentie handmatig verlagen, bij de V3x gaat dit niet meer. Je zou het wel kunnen programmeren door te flexen etc, maar daarvoor...
Foutje!! Kun je wel - Ga naar Menu - Instellingen - Netwerk - Netwerk Setup - Snelheid: Langzaam.

Dat spaart alvast wat energie en een paar gemuteerde cellen door al die straling.

• XyberBorg
Toch blijft ook mijn energieverbruik vrij hoog.. doe zo'n 2 dagen per batterij.

Iemand anders nog meer tips?

Verwijderd

Ik vind dat wel een leuke telefoon.

Welke wbshop's kan ik kijken voor de prijzen ?

Ik ben hem nog nergens tegen gekomen.

edit: alleen op vodafone.nl shop heb ik hem gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 18:56 ]

Verwijderd

Is er maar 1 kleur voor de LED onder de flip beschikbaar?

• XyberBorg
Welke wbshop's kan ik kijken voor de prijzen ?
Zou ik niet doen als ik jou was! Prepaid kost hij meer dan 500 euro en abbo's zijn (lang)duur(ig).
Op marktplaats en eBay zijn ze veel goedkoper. Huidige prijs is zo'n 250 euro voor de V3x.
Is er maar 1 kleur voor de LED onder de flip beschikbaar?
Je bedoelt de oplaadindicator (welke trouwens ook oplicht wanneer je gebeld wordt)?
Deze is alleen in blauw te krijgen.
Trouwens wel vet hoor! Het is niet zo dat deze gewoon knippert, maar hij licht langzaam op en dan weer langzaam uit.. Alleen irritant wanneer je 'm naast je bed legt om 's nachts op te laden. Je hele kamer vult zich dan met langzaam aan en uitgaand blauw licht :-P

Trouwens nog 'n manier om de batterij wat langer te laten meegaan:
- menu > instellingen > netwerk > netwerk setup > Regio > 900 / 1800.

Dit voorkomt dat de telefoon constant naar 3G (UMTS) netwerken zoekt. Doe dit alleen wanneer je geen gebruik maakt van UMTS services.

[ Voor 19% gewijzigd door XyberBorg op 14-03-2006 16:21 ]

• Wappiemonster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 18:50
Klopt het dat deze telefoon op dit moment alleen nog met een Vodafone simlock leverbaar is??

• XyberBorg
In nederland wel, maar als je op internet kijkt vind je ze goedkoper en simlock vrij.

• XyberBorg
Na lang gebruik kom ik tot de volgende conclusies:

Negatief:
- V3x voelt veel te cheap aan door al dat plastic ipv magnesium id gewone v3
- V3x is niet krasvast (buitenkant) en schadegevoelig
- Razr idee door de dikte is weg, zou geen V3x mogen heten.

Positief:
- Leuke 2MP camera waardoor je altijd een redelijke camera bij de hand hebt

Ik ga me een Nokia N93 halen, 3.2MP Carl Zeiss, WLAN etc etc en hopelijk voelt die telefoon ietwat meer solide aan dan de V3x

Verwijderd

Hallo..

Ik heb een probleempje met mijn V3X

Krijg geen öntvangen" gesprekken meer te zien, keert terug naar hoofdscherm als ik kies..
Bij gevoerde gaat dat wel, dan opent ie netjes de map met gevoerde gesprekken.

Iemand een idee ?
Iemand die weet hoe/welk/waar welke bestandjes moeten staan om dit aan dee praat te krijgen ?
(mischien iets mis gegaan met P2K.... heb wat gewist uit de Java map, audio en video map zover ik weet..

nah..ik wacht ff af naar jullie reakties

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Leuk voor mij vriendin:

https://www.t-mobile.nl/p...ails&ProductId=2650&tab=1

Maar klopt dit wel?
"WLAN High speed data (802.11g up to 54 Mbps) : (802.11g up to 54 Mbps)"

Trouwens niet duur via T-mobile, €69,95 bij 1-jarig T-mobile Relax 200. Volgens de klantenservice zou deze op den duur ook in combinatie met PIT kunnen werken.

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
waarom die grote smileys? ik zie geen foto's staan alleen joekels van gele smileys.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:01:
Hallo..

Ik heb een probleempje met mijn V3X

Krijg geen öntvangen" gesprekken meer te zien, keert terug naar hoofdscherm als ik kies..
Bij gevoerde gaat dat wel, dan opent ie netjes de map met gevoerde gesprekken.

Iemand een idee ?
Iemand die weet hoe/welk/waar welke bestandjes moeten staan om dit aan dee praat te krijgen ?
(mischien iets mis gegaan met P2K.... heb wat gewist uit de Java map, audio en video map zover ik weet..

nah..ik wacht ff af naar jullie reakties
nog niemand?

• XyberBorg
Opnieuw opstarten helpt. Ben inmiddels overgestapt op een Nokia N93.
WLAN heeft de V3x niet

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Wat is jullie opinion? V3X of V3i wanneer geld niet uitmaakt... vinden jullie dat de v3x zijn dikte compenseert tov de v3i? of zal ik toch maar een v3i kopen? (natuurlijk mogen jullie me ook mailen hoor :))

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ik zou zelf voor de V3x gaan qua functie's. Wel heeft de V3i iTunes en hopelijk krijg je daar wel een headset mee (had ik niet bij mijn 5 dagen oude V3x. Ben aan het onderhandelen ;) )
Qua dikte, mhwa, ik vind m normaal. Wel breed trouwens als je hiervoor een w800i hebt gehad.
De V3x van t-mobile die ik ook heb (Vind die ladyphone wel mooi :P ) heeft geen WLan. Ondanks dat het op de website stond, heb k hun hierop aangesproken.
Ik kan zelf ook geen ontvangen gesprekken terug bekijken. Eigenlijk wel een groot nadeel aangezien ik voor mijn werk ook veel bel/gebeld word :/

[ Voor 0% gewijzigd door DJKroon op 25-10-2006 23:32 . Reden: k weet dat k weer een topic om hoog haal, maar daar is het 'grote' topic voor! ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 07:45
Aangezien mijn QTek kapot is gegaan en geen zin heb om een nieuwe (los toestel) aan te schaffen, had ik bedacht om een prepaid set te kopen voor mijn T-Mobile abonnement. Mijn oog is gevallen op de V3 Razor die in een pakket van T-mobile zit.

Echter, ik heb een Web 'n Walk op mijn abo zetten en vindt het plezierig als ik eenvoudig even het internet kan raadplegen via mijn toesten (net als MSN e.d.)

Is het mogelijk om op een V3 MSN te gebruiken en gebruik te maken van het internet?

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Ja, hier heb je allerlei freeware of met reclame gebouwde java versie's die zich voordoen als msn.
Voorbeelden zijn bijvoorbeeld eMsn.
Echter zal je als je een qtek gewent bent, dit wel meer nadelen vinden.
Ik heb zelf een V3x met abbo, maar daar staat door de t-mobile software gewoon web 'n' walk in.
Dit is T-mobile's 'browser' en anders gooi je Opera Mini erop!
Of dit ook zo is in de V3 van t-mobile weet ik niet, maar ik denk het wel.
Ga anders langs de winkel en vraag het daar eventueel. Hun hebben toestellen tot hun beschikking en ze kunnen gewoon aan en ondervind ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJKroon op 26-10-2006 16:32 . Reden: Wel volwaardig maken en typo's ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 07:45
Oke, dus de enige vraag die nog open blijft staan is de vraag of de T-Mobile Prepaid en Abo upberhaupt wel uitwisselbaar zijn op een gesimlockt toestelletje.

Nouja, hier zal T-Mobile inderdaad wel antwoord op kunnen geven.

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Dit kan inderdaad wel wat moeite opleveren. Ik heb zo'n probleem eerder gehad met telfort...
Even bellen naar de klantenservice en je telefoon aan, dan kunnen ze dat omzetten ;)

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Hey, sorry voor het kicken van oude topic, maar ik wil wel graag weten of iemand de Vodafone Locked V3X op msn heeft gekregen... vodafone adverteert namelijk met msn voor deze telefoon, maar ik kan het niet vinden :S ik heb al gegoogled, maar de oplossing van het in p2ktools aanvinken van IM werkt niet. (Zou kunnen liggen aan het feit dat het een v3xv is, en niet een v3x.... of dat firmware?)

Hoop dat iemand nuttige suggesties heeft (a)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Pagina: 1