Toon posts:

Internet valt weg, maar verbinding blijft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

sinds enkele dagen heb ik een lastig probleem. Op mijn pc (Windows XP) die achter een adsl-router zit kan ik steeds een uurtje of twee vlot internetten, en daarna valt het geleidelijk aan uit. Eerst worden de plaatjes niet meer ingeladen, een minuutje later lukt het zelfs niet meer om eenders welke website in te laden.

Toch ben ik er vrij zeker van dat de verbinding met het internet en de router er nog steeds is. Ik krijg bijvoorbeeld nog steeds meldingen als er iemand online komt bij MSN Messenger. Anderzijds kan ik wel niets zeggen op MSN Messenger.

Het is trouwens de enige PC binnen mijn thuisnetwerk die met dit probleem kampt.

Iemand die kan helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hallo,

mogelijk dat deze computer besmet is, heb je al een keer geprobeerd om anitspy software te draaien ?

Hier zijn de links om twee van deze programatjes te downloaden:

AdAware

http://www.download.com/3...74&subj=dlpage&tag=button

SpyBot

http://www.safer-networking.org/en/mirrors/index.html

Kijk ook even of de Window firewall wel aanstaat...

Groet,

MC

Verwijderd

en die pc zit als enigste achter die adsl router? lijkt me dan dat je router volloopt

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:54:
en die pc zit als enigste achter die adsl router? lijkt me dan dat je router volloopt
De router volloopt? wat bedoel je daarmee?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Verwijderd

Hallo,

het zou kunnen dat teveel NAT (Network Address Translation) connecties open staan, mogelijk veroorzaakt door een virus, of spyware. Als de verbinding weer werkt na het opnieuw opstarten van de router, dan is dit zeer waarschijnlijk het probleem...

MC

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

bedankt voor de hulp.

Een scan met Adware leverde wel wat spyware op, die is verwijderd, maar het probleem is niet opgelost. Zal dadelijk eens Spybot proberen.

Windows Firewall staat aan.

Er zitten wel degelijk meerdere pc's achter de router, sorry voor hte misverstand. De andere pc's achter de router hebben dit probleem niet.

De router herstarten is niet nodig. De pc herstarten / mijn account afmelden is al voldoende om terug internet te hebben.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 19:21

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat is het voor router dan?

Hoe ziet die hele netwerk config eruit?

Speedtouch freak

Pagina: 1