Toon posts:

Dual core op Asrock 939 dual sata2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb me laten informeren en ben tot de conclusie gekomen dat je Asrock 939 dual sata2 het beste moederbord is om mijn pc te upgraden. Daarbij koop ik tevens een AMD Athlon 3200+ processor. Hierover heb ik even twee vragen.

- Ondersteunt dit mobo de dual core functie? Zo nee, loopt mijn pc dan veel langzamer zonder deze functie?

- Ik heb ergens gelezen dat de '3200+' bij een processor van AMD gelijk staat aan een 3200 Mhz processor van Intel. Klopt dit of is dit een fabel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Wouter

Verwijderd

- Ik heb ergens gelezen dat de '3200+' bij een processor van AMD gelijk staat aan een 3200 Mhz processor van Intel. Klopt dit of is dit een fabel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Wouter
Is zelfs sneller! (in games dan)
En de Asrock is skt 939, dus er passen skt 939 dual core processors in (AMD x2).

offtopic:
Niet groeten op tweakers.net, dan lijk je n00b

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:22:

- Ondersteunt dit mobo de dual core functie? Zo nee, loopt mijn pc dan veel langzamer zonder deze functie?
Wat is er simpeler dan even op de website van Asrock zelf te kijken.... voíla.

Ja dus.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Als je een 3200+ koopt maakt het niks uit of ie dual core ondersteund. De 3200+ heeft namelijk maar 1 core :Y). Maar om later te upgraden is het goed zat ;)

Ik raad je wel aan de andere topics over dit mobo te lezen. Als je je AGPkaart overhuist kan dat nog wel eens problemen geven hoorde ik?

Edit1: Over AMD rating tegenover intel: www.tomshardware.com Daar staan recht de CPU charts zodat je kan kijken hoe procs presteren in encoden/games/office etc.
En soms zijn intels op 3,2GHz wel sneller dan een A64 3200+ maar dan moet je maar eens prijzen gaan vergelijken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door TeXiCiTy op 16-02-2006 19:23 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem inderdaad mijn AGP kaart mee vanaf mijn oude mobo. Ik zal is wat topics lezen... ik heb een 'GRA Powercolor ATI Radeon 9200 SE 128 mb´ videokaar... kunnen jullie misschien zo al wat vertellen over deze kaart meenemen?

Ik heb inderdaad al die website gevonden maar ik kon er nergens uit opmaken dat hij (voor in de toekomst) dual core ondersteunde. Dit is dus wel het gevel.

Hartelijk dank allemaal!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Die kaart zal volgens mij een enorme bottleneck zijn in games.
Maar er zijn ook genoeg topics over goede AGP kaarten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Het is vrij zinloos om zo'n budgetbord te kopen met de VGA-kaart die je nu hebt. Je kunt beter een moederbord als een Asus A8N-VM CSM kopen die een vrij goede grafische kaart ingebouwd heeft zitten die weinig onderdoet voor de 9200SE. Voor de rest is dit moederbord gelijk aan micro-ATX moederbord met een Nforce4 chipset

Verwijderd

Het is kennelijk wel zinvol om ruim 30 euro meer voor een mobo uit te geven en niet veel onder te doen dan met de asrock en je huidige grafische kaart.
Persoonlijk wil ik als ik meer geld uitgeef, ook hogere prestaties zien.
Volgens vorige poster kan je beter een duur mobo kopen met je huidige graka dan een budgetbord.

Heb zelf een 4400+ met de asrock, en dit mobo is me ten opzichte van duurdere moederborden niet tegengevallen.(zeker niet voor het geld)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 21:26 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:24:
Het is kennelijk wel zinvol om ruim 30 euro meer voor een mobo uit te geven en niet veel onder te doen dan met de asrock en je huidige grafische kaart.
Persoonlijk wil ik als ik meer geld uitgeef, ook hogere prestaties zien.
Volgens vorige poster kan je beter een duur mobo kopen met je huidige graka dan een budgetbord.

Heb zelf een 4400+ met de asrock, en dit mobo is me ten opzichte van duurdere moederborden niet tegengevallen.(zeker niet voor het geld)
Qua prestaties misschien niet, maar een Nforce4 chipset(waar je een A8N-VM CSM eigenlijk ook gewoon gebruik van maakt) biedt uiteraard wel iets meer mogeljkheden, waaronder PATA RAID op de gewone IDE controller en 2 extra SATA aansluitingen. Daarmaast zijn de gebruikte componenten op een A8N-VM CSM uiteraard van een iets betere kwaliteit.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

De Asus A8N-VM CSM heb ik hier en volgens de gebruikerservaringen op newegg en GoT is de heatsink op de Grafische Chipset slecht erop gezet, de heatsink kan gewoon heen en weer schuiven. Bij sommigen wordt zonder goede kastkoeling ook de southbridge, zonder heatsink te heet.

De nieuwe MSI M-ATX moederbord is dan al beter. De A8N-VM CSM is te vroeg uitgebracht en heeft nog wat bugs in o.a. de BIOS. Standaard draait het wel ok voor een HTPC.

Als je een kast koopt waar een ATX moederbord in past, kan je beter ook een ATX moederbord kopen. Het is meestal goedkoper en ze hebben meestal meer opties in de bios om te overclocken.

Kijk ook bij het Asrock Topic. Veel mensen hebben het probleem dat dual channel geheugen op langzame 2T moet werken.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Volgens mij is het verschil tussen 1T en 2T nauwelijks merkbaar bij alledaags gebruikt als je in dual channel draait?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar de antwoorden op deze vragen zijn vrij eenvoudig op de meest logische plaatsen te vinden :)

De CPU ondersteuning van het moederbord kun je vanzelfsprekend bij de moederbordfabrikant checken. Ga naar hun website en bekijk het Support-gedeelte en/of gewoonweg de specificaties van het moederbord. Daarnaast staat in de FAQ van dit subforum onder Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? een handig directlinkje naar de juiste plek op de website van de moederbordfabrikant, waar je dit soort informatie kan halen.

En het antwoord op de tweede vraag kun je eenvoudig uit de reviews en benchmarks halen. Tom's hardware guide is een goed voorbeeld :) Uiteraard staat dit ook in de FAQ van dit subforum behandeld en dan wel onder Welke processor moet ik nemen? en onder Voor hoeveel echte MHz'en staan de Model Ratings?

Vanwege het gebrek aan inzet en aantoonbare research in de topicstart, gaat dit topic dicht. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door om een beeld te krijgen van hoe het hier op GoT werkt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.