Verschil download-clients tussen werelddelen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42
De laatste tijd zit ik me een beetje te orienteren op verschillende download-clients. Je hebt er heel wat, in alle vormen en maten. Nieuwsgroepen, torrents, p2p zoals Kazaa en dan natuurlijk nog programma's in de vorm van bijv. DC++. Kortom keus zat.

Waar ik me nu over verbaas is het verschil in 'warez' dat er per programma te vinden is. Als ik zo bijv is in dc++ kijk dan stikt het van de zweedse films en software. Maar als ik nu bijv. op zoek ben naar torrents kom je juist weer veel meer engels talige films/software tegen en nieuwsgroepen hebben zelfs af en toe Nederlands spul.

Ik vraag me nu af waarom dat zo is. Vooral bij dc++ is een extreme meerderheid zweeds. En wat gebruiken Amerikanen en Canadezen nou, die moeten met elkaar toch ook gigantische leechen? Of wat te denken van de Aziaten (oid). Wat gebruiken die andere werelddelen nou voor andere programmas dat wij er (imho) zo weinig van terug vinden...?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

(jarig!)
Mja...bij DC hangt het vooral van je hub af. Voor Nederlands spul zit je goed op de surfnet hub bijv.

leoaq.fm // Jeune Loop

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

In Zweden zijn er veel gebruikers met 10/100MBit verbindingen, en ze gebruiken daar nogal frequent DC++, verder verschilt het ook per stad/vriendengroep. De ene groep gebruikt liever DC++, de ander e-Mule, nog een ander BitTorrent etc. etc. :)

Verder kan ik niet veel uit je TS opmaken behalve waar je het beste warez kunt downloaden, en daar gaan we je op GoT niet mee helpen. :)

Signature

Dit topic is gesloten.