Toon posts:

[RoR] Tabs in bestanden op Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Heb eindelijk na 3 dagen uitgedokert hoe je MySql 4.1 + RoR runnend krijg en ook nog in Apache2 + FCGI.

Alles lijkt goed te gaan, ik kan de depot applicatie genereren (boek Agile Web Development with Rails) en dus ook scaffold doen. Website draait goed onder Webtrick en Apache.

Maar nu kreeg ik een ander project van mijn collega en die werkt op een Mac OS X. Hij zipt zijn RoR bestanden en ik pak um uit op mijn lokale machine (Win XP).

Ik start de website en ik krijg een foutmelding zoiats als

code:
1
:1: Invalid char `\322' in expression

Na wat debuggen bleek er dat er tabs zitten in het bestand. Heb toen het bestand tab vrij gemaakt en voila webiste werkt weer. Als ik nu weer tabs in mijn bestand gooi dan klapt de website weer.

Dit heb ik al gevonden :

http://dev.radrails.org/trac/ticket/553#changelog ... de ticket was eerst closed en heb um weer heropened.

en http://wrath.rubyonrails..../2006-January/010100.html

heeft iemand hier ervaring mee?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

En wat als je (het problematische deel) het bestand overtikt en je normale editor en dan draait? Kan je de character encoding van het bestand bekijken en/of veranderen?

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Grappige is dat ik nu 3 editors gebruikt heb

1) Crimson Editor
2) gewoon Notepad
3) RadRails

En in alle 3 heb ik bijvoorbeeld dus ook de content geselecteerd, copy paste in een nieuw document. Dan saven. Tab invoegen, die weer copy paste in mijn bron. Maar helaas pindakaas.

Je kan zelfs in RadRails de contenttype veranderen. Heb ze allemaal geprobeerd. No such luck :(.

Zijn er uberhaupt mensen die onder Win XP werken met RoR en dus gewoon tabs kunnen gebruiken?

ps het probleematische deel is eigenlijk overal waar ik een tab in zet. Dus indenten mbv tabs gaat niet en dat is heel vervelend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 21:56 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:54:
Zijn er uberhaupt mensen die onder Win XP werken met RoR en dus gewoon tabs kunnen gebruiken?
Ja, met behulp van SciTe :) . (SciTe lijkt op het eerste gezicht niet veel soeps, maar met behulp van autocompletion, custom abbrevation files en het aanpassen van wat opties werkt het erg goed.)

edit:
Ik weet overigens niet hoe je daadwerkelijke probleem op te lossen is ;( .

[ Voor 9% gewijzigd door JHS op 17-02-2006 07:18 ]

DM!

Verwijderd

Topicstarter
FYI,

Als ik gewoon een nieuw project aanmaak en dan vb scaffold op mijn Win XP machine en dan tabs erin zet doet ti ut wel. Dus het gaat alleen fout met de bestanden die vanaf de OS X komen :( ..

Zal die andere editor eens proberen .. thnx