Toon posts:

HD Perpetitie Ingesteld maar niet te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb vandaag een WD HD gekocht van 250 GIG... Een leuke aanwinst vind ik zelf =)

Maar ik ben niet zo handig met het installeren van dit soort dingen, dus ik probeerde een partitie
aan te maken. Dat moet wel goed zijn gegaan volgensmij, maar toch zie ik hem niet terug in windows
onder mijn schijven.. Alleen mijn data-drive (windows) staat er, maar niet mijn zelf gemaakte partitie?
Hoe kan ik die nu vinden en er voor zorgen dat hij er wel komt te staan?

Alvast bedankt,
Edwin ter Horst

*Perpetitie = Partitie*
sry :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 17:15 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Het is partitie, niet perpetitie. En nadat je een partitie hebt aangemaakt moet je 'm nog wel formatteren voordat Windows 'm kan vinden.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
partitie dus, ok thnx =)
Okee, dan weet ik dat, dat gaat me nog wel lukken :D
Dank!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Waar heb je die partitie aangemaakt? In Windows zelf, met behulp van een tooltje, of tijdens de setup?

Zie je de partitie wel bij Computerbeheer? Daarnaast kan het zijn dat bepaalde tools niet met je harddisk overweg kunnen omdat hij groter is dan 137GB.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Start -> Control panel -> Administrative tools -> Computer management
Kies Storage -> Disk Management in treeview links
Zoek in onderste frame betreffende HDD

En dan eerst rechtermuisklik -> Format
en evt Change Drive Letter and Paths

Iig zo moet het op XP Pro Engels ;)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
De partitie is gemaakt tijdens de setup.. in computerbeheer staat hij er wel bij.. maar nog niet toegewezen, dus denk ik een kwestie van formateren (zoals december zei)

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:17:
De partitie is gemaakt tijdens de setup.. in computerbeheer staat hij er wel bij.. maar nog niet toegewezen, dus denk ik een kwestie van formateren (zoals december zei)
Even een drive letter toewijzen dus aan de partitie ;)

Verwijderd

Topicstarter
okee, hij is nu aan het formateren... drive (F:)

Verwijderd

Ricardo87 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:15:
Waar heb je die partitie aangemaakt? In Windows zelf, met behulp van een tooltje, of tijdens de setup?

Zie je de partitie wel bij Computerbeheer? Daarnaast kan het zijn dat bepaalde tools niet met je harddisk overweg kunnen omdat hij groter is dan 137GB.
Was het niet 128 GB? Alleen 137.438.953.472 Bytes (128 * 1024*1024*1024). Windows zonder SP2 kan dat niet herkennen bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 17:29 ]

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:27:
[...]

Was het niet 128 GB? Alleen 137.438.953.472 Bytes (128 * 1024*1024*1024). Windows zonder SP2 kan dat niet herkennen bijvoorbeeld.
Dat kan het ook zijn. Enige wat ik zeker weet dat >120GB problems heeft met SP1. Of het nu exact 128GB of 137GB betreft, geen idee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

De FAQ van dit subforum is hier duidelijk over. En hier op GoT wordt wel van je verwacht dat je op z'n minst de FAQ raadpleegt eer je een topic start. Aangezien je dat dus niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door om een beeld te krijgen van wat wij hier op Got van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.