[Outlook] Permanente verwijzing naar openbare map

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Ik snap iets niet met betrekking tot Exchange 2003 en Outlook 2003
Ik zal het scenario even kort en bondig omschrijven:

Persoon A heeft een POSTVAK.
Persoon A deelt de INBOX met Persoon B (rechtermuisknop --> Delen...)
Persoon B logt in op zijn PC en klikt Bestand --> Openen --> Map van andere gebruiker...
Persoon B voert "Persoon A" in en klikt OK. Persoon B ziet nu de INBOX van Persoon A.

Tot zover goed. Nu wil ik echter een permanente link leggen naar de inbox van Persoon A.
Dus als Persoon B zijn Outlook opstart, moet hij direct een mapje "Inbox van Persoon A" zien.
Ik krijg dit niet voor elkaar en kan ook geen optie vinden (zelfs niet via Google :? ). Ik kan dus wel de map gewoon openen en inkijken, maar zodra ik een andere map aanklik, ben ik de INBOX van Persoon A kwijt :?

Ik wil alleen rechten op de INBOX van Persoon A, en dus niet op de gehele POSTVAK..
Wie o wie? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor OFF :)

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
bij accounts>exchange een extra mailbox laten openen...

http://support.microsoft.com/kb/171636/en-us

www.google.com :? gebruik dan ook http://support.microsoft.com/search/?adv=1 8)

brahiewahiewa: je wordt oud }) (en dus traag :P, 2e keer vandaag ;) )

[ Voor 51% gewijzigd door Zwelgje op 16-02-2006 21:52 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In het messaging profile van B moet je de mailbox van A als additionele mailbox toevoegen
offtopic:
sjit! weer te laat

[ Voor 14% gewijzigd door Brahiewahiewa op 16-02-2006 21:51 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Wat Brahie en zwelgje zeggen werkt alleen wanneer je voldoende rechten op de hele mailbox hebt; het linken naar alleen een inbox gaat niet, afaik.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 16-02-2006 21:53 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik gebruik geen Outlook, maar volgens mij kan je een shortcut toevoegen aan de onderste balk, door de inbox van de andere (wanneer eenmaal geopend) te slepen naar de onderbalk naast de openbare mappen etc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
StevenK schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:52:
Wat Brahie en zwelgje zeggen werkt alleen wanneer je voldoende rechten op de hele mailbox hebt; het linken naar alleen een inbox gaat niet, afaik.
eh, volgens mij zie je dan alleen de inbox map staan hoor (de mappen waar je rechten op hebt)

welk kwestie van op de 'root' van de mailbox ook even wat rechten instellen, vervolgens op je inbox.

EDIT: je moet op de root van je mappenstructuur 'map weergeven' aanvinken voor de betreffende gebruiker, meer niet. dan is alleen je inbox zichtbaar :)

disclaimer: dit heb ik net even getest namelijk B)

[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 16-02-2006 22:09 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Cis
  • Laatst online: 17-08 09:47
Zwelgje schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:00:
[...]

eh, volgens mij zie je dan alleen de inbox map staan hoor (de mappen waar je rechten op hebt)

welk kwestie van op de 'root' van de mailbox ook even wat rechten instellen, vervolgens op je inbox.

EDIT: je moet op de root van je mappenstructuur 'map weergeven' aanvinken voor de betreffende gebruiker, meer niet. dan is alleen je inbox zichtbaar :)

disclaimer: dit heb ik net even getest namelijk B)
Dankje. Net even met Telewerken op mijn werk getest vanaf thuis. Werkt inderdaad. Ik had de inbox wel gedeeld, maar was me er nog niet van bewust dat ik ook de root moest delen :)

Toch jammer dat je die root ook moet delen. Gebruikers weten dit niet, en bellen constant ServiceDesk op met dit soort vragen. Alleen de inbox sharen zou genoeg moeten zijn, vind ik. Dan een shortcut aanmaken in je Favorites-rubriekje en klaar is kees. Lijkt mij een mooiere oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:56:
Ik gebruik geen Outlook, maar volgens mij kan je een shortcut toevoegen aan de onderste balk, door de inbox van de andere (wanneer eenmaal geopend) te slepen naar de onderbalk naast de openbare mappen etc.
Helaas. Dit had ik vanmiddag nog even getest, maar dit werkte dus niet :/

[ Voor 18% gewijzigd door Cis op 16-02-2006 22:48 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1