[XP] offline bestanden, maakt geen directory's aan

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 08:50
Ik heb hier een laptop die ik wil synchroniseren met mijn desktop pc. Ik wil alleen 1 bepaalde map van mijn desktop pc waar al mijn school bestanden in staan.

Ik heb een netwerkmapping op mijn laptop naar deze map op de desktop pc en ik kan dan gewoon "offline beschikbaar maken" doen en dan gaatie kopieren.

MAAR, hij maakt helemaal geen mappen aan zoals deze ook op mijn desktop pc staan. Hij gooit alle files in 1 map waardoor het heel erg onoverzichtelijk word allemaal. Welke stap mis ik ??

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien heb je ergens bij eigenschappen een vinkje gemist?
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Vincent17
Tja, er valt weinig in te stellen. Er staat in ieder geval geen optie waarvan ik denk dat ik die moet hebben. En dit heb ik gedaan:

code:
1
2
3
4
1.  Click Start, and then click My Computer.
2.  On the Tools menu, click Folder Options.
3.  Click the Offline Files tab.
4.  Select the Enable Offline Files check box, and then click OK.

code:
1
2
3
4
5
6
1.  Click Start, and then click My Computer.
2.  Click My Network Places.
3.  Double-click the network place that contains the folder or file that you want to make available offline.
4.  Right-click the file or folder that you want, and then click Make Available Offline. The Offline Files Wizard starts. Click Next to continue.
5.  Select the Automatically synchronize the Offline Files when I log on and log off my computer check box, and then click Next.
6.  Select the Create a shortcut to the Offline Files folder on my desktop check box, and then click Finish. The files are copied to your computer, and a "Shortcut to Offline Files" folder is displayed on the desktop.

• Vincent17
Ik heb zowat de hele KB van microsoft doorgenomen maar niets terug kunnen vinden.

Is het wel mogelijk dat in de map snelkoppeling naar offline bestanden de directory structuur van de map op de andere pc wel word overgenomen ??

Het lijkt mij toch vrij vreemd dat het standaard is dat ie alle bestanden uit de mappen haalt op de desktop pc en bij elkaar gooit in de offline bestanden map op mijn laptop.

Verwijderd

op mijn werk laptop hebben we ooit wel een aantal dingen ingesteld via het groepsbeleid voor de lokale computer

nu ik daar kijk, zie ik wel iets staan van: submappen zijn altijd offline beschikbaar

heb me er nooit in verdiept wat al deze instellingen nu precies doen
er zijn er 4 die op INGESCHAKELD staan i.p.v. NIET GECONFIGUREERD

ga naar uitvoeren en tik in: gpedit.msc
nu verschijnt een venster met het groepsbeleid voor de lokale computer
daar staat ook COMPUTERCONFIGURATIE
klik op het plusje van BEHEERSJABLONEN
klik op het plusje van NETWERK
kijk bij OFF LINE BESTANDEN

bij mij staan ingeschakeld:
de voorziening off line bestanden toestaan of blokkeren
bestanden niet in cache
herinnersballonnen uitschakelen
submappen zijn altijd off line beschikbaar

misschien heb je hier wat aan

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Probeer de share eens te mappen naar een drive letter

Zet dan Offline files aan maar zorg er dan ook voor dat je bij de geavanceerde instellingen van Offline files de naam van de pc (of het ip adres) waarvan je de files offline wilt hebben.

als je dit hebt gedaan, dan doe je rechtermuisknop op je netwerk mapping en je kiest voor make available offline.

Nog even synchroniseren en je hebt dan zolang als je het hebt aanstaan een mapping die ook offline te gebruiken is inclusief mapstructuur.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheJackal schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:36:
MAAR, hij maakt helemaal geen mappen aan zoals deze ook op mijn desktop pc staan. Hij gooit alle files in 1 map waardoor het heel erg onoverzichtelijk word allemaal. Welke stap mis ik ??
Zit je niet gewoon rechtsteeks in de Offline Files cache te kijken?
Je kan inderdaad aangeven dat je een shortcut wil naar die cache, en daar staat het in 1 dir.
De daadwerkelijke offline folder kan je via network neighborhood of een drivemapping *gebruiken met folderstructuur.

* er bestaat wel een kans dat een drivemapping niet gaat werken, als er een net use * /d /y ergens verwerkt wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vincent17
BackSlash32 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:17:
[...]

Zit je niet gewoon rechtsteeks in de Offline Files cache te kijken?
Idd, erg dom van mij. Ik had wel gewoon een permanente netwerkshare e.d. gemaakt, maar ik keek daarna alleen in die snelkoppeling map en ik ging niet naar de share toe |:(
Pagina: 1